GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Jag skäms inte för att jag vill vara en kommersiell designer

2010-10-15 | 19:46:01 | Avanna konst/design/foto

Hemma från jobbet, ryggen värker, ska jag orka dammsuga upp..vad ska jag äta till kvällsmat..eller ska jag bara ta chipspåsen och rödvinet och lägga mig i soffan med nån dvdbox..?

Nåväl , har spanat in många av de andra bidragen i Ikeatävlingen och wow vilka talanger det finns där ute. Har en massa favoriter bland de andra bidragen.
Men jag tror på mig och min design. Jag måste tro på mig själv.
Mode kan vara konst. Mode kan vara konstigt. Mode kan vara selektivt. Mode kan vara inkluderande. Mode kan vara kommersiellt.
Jag skäms inte för att jag vill vara en kommersiell designer.
Jag vill skapa plagg som säljer. Som många många köper.
Bara att det unika i dom ligger i mitt personliga uttryck.
Men jag vill inte vara en designer som designar för en viss stereotyp eller skapar fantasiplagg som endast är vackra bild och som kanske bara några få faktiskt kan bära upp.
Jag vill skapa de där plaggen som blir till favoriter. Som man använder igen igen igen igen och igen.

Jag blev jätteglad att se att jag ligger som en av favoriterna bland de som röstat/gillat i tävlingen.
Men jag är också så glad att dessa gillanden endast innebär mer exponering men inte ingår i juryns bedömning.
Att detta inte blir en popularitetstävling där den med kanske störst blogg med flest läsare vinner.
Utan den juryn anser just nu är den mest spännande lovande modeskaparen.

Men gillar nig mig och mitt skapande får ni som sagt jättegärna trycka GILLA HÄR.

Kommentera 10 st

Kommentarer
Camilla
2010-10-15 - 20:04:45

Du beskriver det så bra och ännu en anledning till varför man ska rösta och gilla just dig! Se nu till att ha en skön fredag kväll och ta hand om ryggen. Ta en skön varm dusch!

Lotte
2010-10-15 - 20:20:25

Lycka till med allt!

dissy
2010-10-15 - 22:36:37

Jag håller alla tummar och tår jag har! Du är verkligen värd detta:)

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2010-10-15 - 23:19:15

Du har min röst :)

dissy
2010-10-15 - 23:33:26

Har känt mig så grymt besviken över min prestation. Så dina peppande ord värmde verkligen. Tack:)

Sara
2010-10-16 - 01:08:00

Visst var de :)

Victoria
2010-10-16 - 15:37:10

Klart du inte ska skämmas. Man ska göra precis det man vill tycker jag! Det är lika med artister. Vissa vill vara kommersiella andra inte. :)

Frida Nelhans
2010-10-16 - 17:33:57

Det är klart att du ska tro på dig själv och det du gör, oavsett om det råkar vara kommersiell design. Om det är det du tycker om att designa, vad du själv skulle köpa eller önskar att andra ska köpa som ngt du skapat, då ska du satsa med hela din själ och all energi du har. Go for it! Det är sådant som gör att man kommer dit man vill.

Ea
2010-10-17 - 02:30:09

Hej fina Anna! Det är första gången jag skriver något till dig. Har säkert läst din blogg i 2 år ungefär. Du är en sådan inspiration för mig. Känner igen mig i det flesta du skriver och varit påväg flera gånger att kommentera något. Men du vet det är det dåliga självförtroendet och självkänslan som tar emot. Står själv i startgroparna till eget företagande men mer inim garn-och handarbete. Att läsa om dina framsteg peppar mig. Och då tänkte jag peppa dig. Du är skitduktg med ditt företag tycker jag, så pigg, kreativ och modig. Sköt om dig!...och du...du är så jäkla vacker helt enkelt:)

Grodan
2010-10-17 - 21:01:54

Gillar så klart :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: