GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

klunk klunk sipp sipp be bap bu lula..

2007-03-04 | 19:15:49 | Egocentrerat&Vardagligt

146310-1043 
Lite blandade fotografier ifrån idag


Mmmm det var mysigt hemma hos Karin, med två koppar te och Elvis i bakgrunden. det är bara med Karin som följande scenario kan ske:

Vi sitter och pratar allvar - eller för den delen  även ytligheter, och är livligt insatta i diskussionen i sig och sörplar på vårat te bara för att mitt i en disksussionsmening avbryta och unisont joina Elvis i  " I just wanna be you teddybear" och i nästa sekund fortsätta med det riktiga samtalet...blablabla nästa ämne påbörjas och det är intressant bara för vi helt plötsligt börjar dansa med i låten en stund där vi sitter på våra köksstolar och sedan återgår till samtalet som om ingenting hade hänt.
Bara med Karin, bästa Karin.

Annars funderar jag väldigt mycket dessa dagar kring uppfostran och hyfs.
Hur en del människor bara tar saker och ting för givet. Hur en del människor bara förväntar sig att man för deras skull släpper precis allt man kanske har för sig bara för att tillfredsställa dom. Hur en del människor inte tänker längre än en omålad ögonfrans och bara tar för givet att man inte har något eget liv utan endast och enbart lever för och sitter och bara väntar på att han/hon ska ta sig tiden och förära en med sitt sällskap.
Hur en del människor helt enkelt inte kan förstå att andra också kan ha annat för sig, egna liv, egna problem och egna orosmoln.

Sedan funderar jag mycket kring det här med vänskap också...Och vad/vilka människor man ska se till att ha runt om sig.
Och då undrar jag om "vänner" som bara ger en dåligt samvete hör till just den kategorin?
Svar; Nej.

Vänner ger inte varandra dålit samvete. Skuldkänslor ska endast uppstå om man vet med sig att man gjort fel och orätt, men inte när man känner sig tvingad till saker man inte vill göra, men man gör dom ändå av ren rädsla att "vännen" ska bli arg.

Men nu - nu är Lasagnen färdig!
Kommentera 8 st

Kommentarer
Sweetheart
2007-03-04 - 20:03:09

Oj vad du tänker.. Hoppas att det inte har hänt något utan bara är vanliga (?) vardagsfunderingar :)

Bellan
2007-03-04 - 20:34:32

Jag läser din blogg varje gång jag loggar in på datorn, jag skulle nästan kunna ha den som startsida för jag kollar in den hela tiden ändå. ^^ Dina tankar och ditt liv är kanske inte världens mest spännande, men du skriver på ett intressant sätt och det är väldigt underhållande. Ett stort plus för alla fina och proffsigt tagna bilder!
Juste, det jag skulle skriva var att jag också åt lasagne till middag idag - vilket sammanträffande XD (Fast jag fastnade på att berömma din blogg istället ;D)

Julia
2007-03-04 - 20:35:24

Nej usch, man ska se till att omges av människor som får en att må bra. En vän som får en att må dåligt är ingen vän.

Karin
2007-03-04 - 20:37:13

japp ska ta å fota simponsfigurerna imorgon tror jag bestämt:)

Anna
2007-03-04 - 21:39:49

Sweetheart: det är väl lite blandat..lite vanliga funderingar bara men också på grund av lite händelser och beteenden det senaste..Kram gumsi!

Bellan: Haha nej jag lever inget särskilt spännande liv...sen hur man tänker spännande det vet jag inte...men det är väl lite granna därför jag tar alla "lyxbilder" av vanliga frukostar o luncher - för att få allt nickespännande att i alla fall se lite bättre ut...att ha nåt själv att se liksom på ett annat sätt än vad det egentligen var..Även om jag fotar latten med olika accessoarer så springer jag ju runt med den sen på morgonen som en yt höna och spiller och har mig.
Tack för berömet. Kram!

Julia: nej det är ju inte det...och det ligger så långt ifrån mig själv att ge mina vänner skuldkänslor och så ...särskilt för sådana saker jag själv fått känna dåligt samvete för från andra denna vecka.

Karin: Yes you do that girl!

Carolina
2007-03-05 - 19:47:12

Åh, vilken sör prinsessa och groda. Lite löjligt att bli exalteras över den, men vart har du sett den?

Anna
2007-03-06 - 17:08:39

carolina: det är ett smyckeskrin jag har med dessa figurer på locket =)

Trondmarlene
2008-10-31 - 14:39:51

Informative website! Thanks!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: