GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Ett tu tre på det fjärde ska det ske....Om lasagne, oro och längtan

2007-03-04 | 21:29:50 | Foto/Fotografering

146310-1044
Det var en väldigt mummig lasagne må jag säga, även om jag lyckades att tappa kniven på byxorna och på golvet så att sås och fyllning stänkte lite varstans.

Fast denna pastarätt fick mig att drömma mig tillbaka till rutiga bordsdukar, stenväggar, levande ljus och Gamla Stan i Stockholm, till restaurangen Michelangelo och deras näst intill himmelska lasagne....eller än bättre - den vegetariska pastarätten med ricottafyllda pastakuddar med färsk spenat och basilika i en krämig ostsås och ett gott rödvin till...ahhhh..

~~~~~

Jag känner en ständig slags  längtan och en typ av oro i kroppen, men jag vet inte vad det är jag längtar efter..eller vad som gör mig orolig. Längtan själv kanske ger upphov till oron.
Är det en karriär jag längtar efter? Att någonting ska ske? Någonting annat än det som är?

Är jag helt otillfredsställd eller är jag bara en rastlös själ, med för många skor och för smala och för få vägar att gå och välja på?

Ett tu tre på det fjärde ska det ske....




146310-1045

*Fullkornslasagneplattor
*Knorr Bechamelsås
*Lite parmesanost
*Rödlök
*Spenat
*Keso
*Tomatkross
*Majs
*Champinjoner
*Cayennepeppar
*Torkade Pizzakryddor

Kommentera 9 st

Kommentarer
i
2007-03-04 - 21:47:10

lasangen såg grymt god ut:)

Maria
2007-03-04 - 22:01:28

Oh det där såg riktigt gott ut:)

Yonna
2007-03-04 - 22:04:30

Nu så har jag inte kunnat kommentera på ett tag, har varit och rest runt lite, men jag har nyss läst igenom alla de inlägg jag missat *puh* :-)
Jag kan också få dendär känslan av oro, liksom utan anledning. Fast det finns nog en anledning egentligen, man måste nog gräva lite efter den bara :-)
Ha det bäääst! MÅNGA kramar!

Anna
2007-03-04 - 22:25:42

Men guuud så underbart det låter! Vill du inte vara en ängel och plita ner hela receptet åt mig? : ) tack på förhand!

Anna
2007-03-05 - 00:28:29

I: den var faktiskt mummig och jag har massor kvar!

Maria: Och riktigt gott var det =) Kramen!

Yonna: Haha stackare - läsa igenom alla inlägg så där, hihi KRAMAR!

Anna: Visst kan jag vara en ängel,
du lägger ett lager med lasagneplattor i en form, sen lägger du på en krossade tomater, majs och champinjoner, ytterligare ett lager plattor, sedan en röra på keso + spenat+ rödlök+ cayennepeppar, sedan ytterligare ett sista lager plattor.
Häll sedan på den uppvärma bechamelsåsen, lägg på skivade tomater och hackad rödlök samt oregano/pizzakrydda
In i ugnen på 200 grader i 30-40 minuter.
kram

issa
2007-03-05 - 01:24:10

jäklar va gott det ser ut!

Cate-an
2007-03-05 - 12:00:29

Shit, hur orkar du? Beundransvärt!

Anna
2007-03-05 - 13:51:26

Issa: mmm det var mummielimumma!

Cate-an: Orkar vad då?
Kram!

Nina
2007-03-06 - 17:38:58

gud så gott det där lät...


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: