GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

De färgglada vännerna och Anna

2007-03-08 | 19:34:34 | Foto/Fotografering

146310-1065Känner mig konstig i kropp och knopp idag. Som jag skrev  tidigare idag vakande jag och kände mig varm och klibbig och svettig och täppt och dämpad. Blev sedan lite piggare av en promenad, men under hela eftermiddagen, på jobbet har jag känt mig helgrogy i skallen, svårt att fokusera synen, svårt att andas, trångt i strupen och trött.

Det hjälpte inte ens att dricka en kaffemedvarmmjölochkanel med alla mina små färgglada vänner, haha.

Men när jag kom hem strax efter klockan 18 så stod Stefan i köket och skar tomater och gurka, som han sedan lade på en tallrik med Gourmetvegoburgare, keso, potatissallad och mineralvatten bredvid. Så gulligt, skönt, så behövligt och så gott.

Och Nan Goldin har fått Hasselbladspriset såg jag på nyheterna. Hon var en av de första fotograferna, jämte Anton Corbijn som jag verkligen tog till mig. Tänk om jag själv, en dag, skulle kunna få ett fotopris eller ge ut en riktig fotobok...

Kommentera 10 st

Kommentarer
Julia
2007-03-08 - 19:56:40

hahahaha, vilka fina figurer! :) Jag älskar Futurama och Simpsons! :D

du brukar ofta skriva om mat, mellanmål, snacks, drycker m.m det är alltid så kul att läsa.

SaraC
2007-03-08 - 20:14:06

Hoppas du kryar på dig då =)

Måste bara säga tt jag älskar att läsa din blogg då den är så färgglad och rolig med alla gubbar och roliga bilder du får till det. Det är lixsom inte bara en bild på en latte utan en bild på en massa andra roliga saker som gör bilden rolig. You rock! =)

Karin
2007-03-08 - 20:18:06

förkylning på g, eller allmänt "sådär-måeende" ?

Malin
2007-03-08 - 20:19:41

Hej hopp!
Ville bara säga att jag tycker att du är lik Sissy Spacek. I alla fall på bilder, i verkligheten vet jag ju inte. ;)
Bra blogg dessutom!

/Malin

thowe
2007-03-08 - 20:25:06

haha, vad gulligt med alla dina små vänner :D! hoppas du mår bättre imorgon å får en riktigt härlig helg. :)

Maria
2007-03-08 - 21:43:42

Ja få fotopris vore verkligen drömmen!

Ofelia
2007-03-08 - 22:16:02

Ey, syrran!

Trevligt att se att det finns fler som hyser en förkärlek till att fika & äta ihop med små färgglada figurer... ;) Hoppas de lyckades muntra upp dig lite iaf.

Postade nyss ett inlägg om finnjävlar (alltså, inte finländare - utan acne... höhö ;) i min blogg och jag tänkte faktiskt lite på dig när jag skrev den... Vi är nog lite själsfränder iaf. ;)

Puss och kram på dig!

Sofia*
2007-03-08 - 22:51:03

rubriken påminner mig om barnserien "Dom tre vännerna och Jerry" :)

Sweetheart
2007-03-08 - 23:19:57

Hej gumman! Vad mysigt att pojken din står och gör mat när du kommer hem, vilket mottagande! Om du fortsätter imponera som du har imponerat (på mig)med dina foton här i bloggen, så har du nog snart ett fotopris eller en fotobok! :) kram!

Anna
2007-03-09 - 00:34:04

Julia:åhh har nu kollat runt på ritbord ju...vill verkligen ha!

Hehe ja simpsons o futurama är underbart =)
Tack för komplimangen!


SaraC:hej på dej söta tjejen! Tack för den jättefina kommentaren - blev alldeles jätteglad! kram på dig!


Karin: "vet inte riktigt vad det för mående"-mående tror jag jag kan kalla det för, haha. Kram!


Malin: Ohh tycker du jag ser ut som sissy spacek? Tack! jag tar det som en komplimang!
kram!

Thowe: Tack detsamma! kramen!

Ofelia: Oj...ja det är vi verkligen...*krama om min syteryster*


sofia: hehe det var meningen.. Kram!

sweetheart: haha ja det passade ju bra att han stod vid spisen på internationella kvinnodagen, hihi...åhh vad du är söt med dina kommentarer! de är guld o diamanter värda för mig! puss


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: