GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

dagen började med storm slutar med solsken

2011-06-26 | 21:31:35 | Egocentrerat&Vardagligt


Dagen började med en BDDattack och självhatet pyrde och brände i hela kroppen.
De där känslorna som tar över och infekterar hela kroppen och hjärnan och som säger åt en att man är vedervärdig, grotesk och att man egentligen inte borde finnas till.
Men genom att bara låta mig älskas.
Bara genom att de runtikring mig inte ens ger nåt gehör åt mina självtaskigheter, inte ge nåt bränsle alls till de dumma tankarna...ja så vände det så smått. Stormen har åter bedrarrat.
Nu sitter jag jag här och blickar ut över mitt kära sommartidaholm med sin grönskande prakt och känner stolthet över mig själv.
Över vad jag åstadkommit.
Jag vill lägga all min energi på mitt företag på mitt skapande.
Jag blir så fullkomligt glad var gång det ramlar in en order på AVANNA att jag gör glädjetjut var gång det plingar till i mailboxen och jag ropar på Stefan eller ringer mamma.
Och det kommer bli så mycket bättre dessutom. Vänta bara.

 

...och glöm nu inte att det är fraktfritt fram till Midnatt på AVANNA med koden Midsommar !



Kommentera 14 st

Kommentarer
Katarina
2011-06-26 - 22:12:48

Bra att det gick över tillslut. Ville egentligen bara berätta att jag tycker att den nedersta bilden är skitfin o härlig.

maria
2011-06-26 - 22:18:33

fraktfritt även till finland?

Julia Karlsson
2011-06-26 - 22:21:30

Sv: Åh tack så mycket och detsamma! :-) Kram

leopardia
2011-06-26 - 22:38:18

och ibland är du ju så lika Frida Hallgren, fast allra mest är du ju lik dig själv förstås!

johanna
2011-06-26 - 23:06:07

Första bilden är otroligt fin!

Och jag tycker du ska vara stolt över vad du har åstakommit, Avanna är grymt och du är otroligt duktig! Fortsätt kämpa på och bevisa att drömmar kan slå in! :)

Jess
2011-06-26 - 23:22:56

Fantastiska fina du, du är skitsnygg på bilderna och en stor inspirationskälla! Du har all rätt att vara stolt över dig själv och vad du åstadkommit, det är nästan så att jag känner mig stolt å dina vägar haha, hur knäppt det nu än låter. Väntar spänt på att utöka garderoben med Dreamcatcher :)

Malin
2011-06-27 - 00:22:43

Ja, man stör sig enormt när man blir gravid, på alla som har åsikter om allt, så jag förstår att du stör dig på alla som har åsikter om er...suck..



Tack för fina ord om bilden! Drömmer ju fortfarande om att ge ut en barnbok så ska jobba lite mer på det närmaste året. :)

Babbi - Bloggdesign & Foto
2011-06-27 - 03:30:14

Du är sketsnygg i håret!!

Linnéa
2011-06-27 - 09:38:20

Du skall vara stolt över dig själv =) Du är ju så grymt duktig och dessutom skitsnygg =)

Sanna
2011-06-27 - 10:00:18

Kommer du få in fler tygkassar till Avanna med andra motiv =)?

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-06-27 - 10:04:08

sanna: absolut.

denna vecka väntas gula och cerise kassar in och det kommer bli massor med nyheter mer frekvent framöver då jag just nu håller på och utvecklar och investerar =)

Ingela
2011-06-27 - 15:01:33

My god! vilka fina bilder på dig! DU är vacker!

kram

El
2011-06-27 - 22:59:46

Jag skulle uppskatta jättemycket om du kunde skriva lite om vad BDD är och hur det är att leva med det.. Jag känner igen mig så mycket när jag läser det du har skrivit om det, men jag vet inte helt vad det är. Gör det bara om du känner att det är okej, såklart!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-06-28 - 09:00:39

el: jag har tagit upp ämnet i några inlägg lite mer ingående...men jag vet inte om jag vill skriva så mycket mer om det än vad jag gör och gjort rent inläggsmässigt.

BDD kan ju te sig olika för oss alla så börja med att googla dig fram till olika sajter, finns ganska mycket på nätet.



För mig handlar det ju om att jag allt som oftast tycker att jag är vansinnigt ful. Ful och fel. Jag hittar nya fel på mig och låter dessa fel och fulheter kontrollera min vardag och mitt tänkande, hur jag fungerar.

Att jag tycker jag är vedervärdig grotesk att jag blir nästan som förlamad och vissa dagar vill skada mig på grund av att jag är så hemsk och inte vill finnas till.

Jag kan haka upp mig på en sak med kroppen - som låren t ex..för andra kan det vara näsan eller kanske hakan eller nån annan kroppsdel.

Sen har jag ganska bra perioder då jag känner mig helt ok.



många kramar!!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: