GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

min kropp är...

2023-12-07 | 10:23:28 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Ja, ni vet hur somliga brukar säga "Min kropp är mitt tempel"? Just nu känner jag mer att min kropp är  en fallfärdig rivningskåk.
Det är endometriosbesväv, en handled som åkt på en redig inflammation och som hndrat mig från att skriva senaste veckan - vilket inte är optimalt för en författare. Och igår började höften att strejka. 
Suck.
Nej 42årsåldern har hittills inte imponerat kan jag säga.
 
Men om en ska hitta lite juleljusglimtar bland krämpor, sorger och besvär så är det:
 
 
1) Det är fantastiskt vacker och vintrigt ute nu vilket jag absolut föredrar framför regnig, grå sörja.
 
 
2) Kommunen har låtit trycka upp en förstoring av ett juligt motiv jag gjort och hängt upp den på Turbinhusön - finaste platsen här i Tidaholm.
 
 
3) i lördags var jag med på Julstämning/Julmarknad och sålde julkort, skulpturer, prints och konst. Och böcker. Det var jättekul, trots enormt värkande handled. Och stelfrusna tår. Fast min ömma moder kom med både andra skor och värmesulor. Jag antar att hur gammal en än är så är en sin mammas barn ändå. ♥
 
 
4) I fredags släpptes första delen av min adventskalender och förlaget skickade ut pressmeddelanden.
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: