GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

en minishopaholic utläst

2011-01-26 | 21:29:31 | Musik/Böcker



Nu har jag läst ut den senaste boken i serien om shoppaholicen Rebecca Bloomwood Brandon.
I förra boken så var hon ju gravid och födde sin och Lukes dotter. I den här nya boken har det gått cirka två år.
Det här är väl den femte boken i serien om jag nu snabbt räknat rätt i skallen..nej sjätte är det ju och jag måste säga att det är den första av dessa fem böcker som jag inte stört mig på huvudkaraktären överhuvudtaget.
Bok I och II blev jag mest förbannad i III och IV suckade jag då och då  över den totala bristen på karaktärsutveckling i vissa avseenden och i alla föregående fyra har det varit väldigt mycket same same.

Det är ingen djup litteratur, det är inget mästerverk, men ja i denna femte shoppaholicbok bjuds jag på lite fniss här och där och den är et trevligt tidsfördriv några kvällar i sängen innan läggdags och den känns mysig och varm med lite igenkänningsfaktor på vissa ställen.
Jag gillar att det inte är en massa kärleksdravel och överväldigande romantiska gester mellan Becky och hennes make utan att det förhållandet känns ganska så vardagligt vanligt och det inte är en massa klyschiga sexscener där båda får orgasm samtdigt efter några kyssar utan att det snarare beskrivs som nåt som är över på högst tio minuter.

..och jag känner en liten inre längtan efter en bok nummer 6 ..7.

Betyg ♥♥♥ av 5.
Kommentera 7 st

Kommentarer
Maria
2011-01-26 - 22:02:47

du får nog istället längta efter bok 7 för den du precis har läst ut är den sjätte i raden =)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-01-26 - 22:07:32

maria: japp, ändrade just, glömde bort den när hon får en syster =)

Jess
2011-01-26 - 22:14:44

Jag störde mig något fruktansvärt på huvudpersonen när jag läste första boken, inte blev det bättre i den andra så jag slutade där :P

Jessica
2011-01-26 - 22:26:27

Va gullig du är.. ja det lutar lite åt det beige hållet, jag måste sluta vara så svart, kan ju matcha med svart=) Kul att ha en beige vårjacka i garderoben;)

Emma Falchenberg | Mitt liv, din underhållning
2011-01-27 - 06:38:13

sv: ja visst har dom :)

Anonym
2011-01-27 - 07:37:43

jag har läst en av hennes börcker, gillade den faktist! :D

AMANDA FALK
2011-01-29 - 17:33:17

åååh vad kul! mååååååste läsas!

Ha en fortsatt gryyym helg ;-)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: