GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Veckans mat och träning

2011-02-06 | 21:01:47 |

Ja då var det söndag kväll igen och jag är färdigäten och färdigtränad för den här veckan..och så här har det sett ut.
Kanske ingen jättenyttig vecka egentligen nu när jg ser allt samlat..men jag har fått med 5 stycken träningspass.
Ska försöka få in mer styrka i veckan som kommer.
Jag har hört att Kesella ska vara bra, kvarg ska vara bra..men om detta gäller smaksatt Kesella, vaniljkesellan det har jag ingen aning om..?

Måndag 31/1

Frukost: Havregrynsgröt med kanel och naturligt sötad jordgubbsylt, 2 rostade osötat grovt bröd med ost, smör,gurka, te

Lunch: Macka med ost och grönsaker, te

Middag: Pasta med qourn i sås på creme fraiche ajvar relish tomatpure purjolök kryddor soltorkade tomater, lite riven ost

Kvällsgott: Kesella med banan och frysta hallon/blåbär

Träning: 31 minuter motionscykel, 13 km

 

Tisdag 1/ 2

Frukost: Havregrynsgröt med kanel och naturligt sötad jordgubbsylt, 2 rostade osötat grovt bröd med ost, smör,gurka, te

Förmiddag: 1 bett på en chokladmuffin, 1 bett på en chokladbiskvi

Lunch: Pasta med qourn i sås på creme fraiche ajvar relish tomatpure purjolök kryddor soltorkade tomater, lite riven ost

Middag: Sallad med ost,skinka,paprika,majs,gurka,tomat,sallad, några brödbitar, dressing

Kväll: Frysta hallon med vaniljkesella

Träning:30 minuter motionscykel, 13 km

 

Onsdag 2/2

Frukost: 2 rostade osötat grovt bröd med ost, gurka 2 ägg, te

Lunch: Två rostade mackor med ost, skinka,oregano, te

Middag: Sallad med ost rostbiff gurka majs sallad dressing på gräddfil o tacosås några bitar vitlöksbröd

Kväll: Frysta hallon med vaniljkesella te

Träning: Promenad cirka 25 minuter

 

Torsdag 3/2

Frukost: Havregrynsgröt med kanel och naturligt sötad jordgubbsylt, 2 rostade osötat grovt bröd med ost, smör,gurka, te

Lunch: Pennepasta med skinka, mozarella i stark paprikasås

Middag:Havregrynsgröt med kanel och naturligt sötad jordgubbsylt, 2 rostade osötat grovt bröd med ost, smör,rostbiff, te

Kväll: Frysta hallon med vaniljkesella te

Träning:30 minuter motionscykel, 13 km, Rask promenad till jobbet 15 min, lite hantel o magövningar

 

Fredag 4/2

Frukost: Stor smörgås med ost,skinka och grönsaker, te

Lunch: Grov fralla med ost och gurka, te

Middag: ¾ av en capricciosa med kebabsås, 1 glas rödvin

Övrigt: Två nävar ugnsbakade chips

Träning: Vila

 

Lördag 5/2

Frukost: Havregrynsgröt med naturligt sötad jordgubbssylt, te

Lunch/Mellanmål: Vaniljkesella med frysta hallon, te

Middag: En halv pizza capriciossa med sås, lite pizzasallad

Övrigt: 3 glas rödvin, några nävar ugnsbakade chips, lite smågodis, några salta pinnar

Träning: 30 minuters motionscykel 13 km

 

Söndag 6/2

Frukost: Havregrynsgröt med naturligt sötad jordgubbssylt , 1 rostad dinkelfrökuse med smör, rostbiff, ost, te

Lunch: Fikade macka på café med philadelphiaost, soltorkade tomater, sallad, te. 1 bett på en chokladboll

Middag: 2 tortillabröd med fajitakyckling, grönsaker, ost, gräddfil, tacosås, 1 öl

Övrigt: Några chips, 5 godisbitar, några salta pinnar

Träning: Maghjul cirka 35 stycken, Motionscykeln 35 minuter 15,2 km.

 

 

Kommentera 21 st

Kommentarer
johanna
2011-02-06 - 21:47:30

Vad duktig du är med motionscykeln! Har hakat på din grej med att kolla på satc samtidigt som jag cyklar! Funkar ju hur bra som helst! :)

johanna
2011-02-06 - 21:53:48

sv: Ja vill ha listan växer ständigt större och större.. ;)



jag har inte kommit på något mål än.. förutom att få en snyggare kropp ^^

dissy
2011-02-06 - 22:09:58

Vad roligt att du gillade dem:) Du känner mig kanske inte irl men du kikar ju in på min blogg lite då och då iaf så du har ju lite koll om mig iaf.

Men vad förvånad jag blev över att du inte gillar annat än chockladmuffins. Jag älskar muffins! Men det är faktiskt lite roligare att baka och fota dem än att äta dem:) Men de jag bakade igår vart faktiskt väldans goda. Speciellt dagen efter:)



Hoppas att du haft en fin helg:) Kram Kram

Erika
2011-02-07 - 00:00:00

Jag vet inte riktigt vad ditt mål är med träningen och kosten, men om ditt mål är att gå ner i vikt eller storlek så kan jag rekommendera att dra ner på kolhydrater och äta mer fett och protein istället. Det funkar!

Ekonördarna på Lyckobacken
2011-02-07 - 05:50:03

Det gäller inte den smaksatta då den innehåller en massa socker. Men visst, kvarg är bra så kör på naturell och smaksätt själv med färska bär.



Tycker det ser ut som om du äter för mycket kolhydrater om du vill kunna gå ner i vikt, men det kanske bara ser ut så?



Stort lycka till i alla fall och grattis till allt spännande som verkar vänta framöver!



Kramalin



Annoula
2011-02-07 - 07:14:32

Har du något särskilt mål med träningen?

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-07 - 09:26:25

Erika: mitt första mål är att inte gå upp mer i vikt. Utan att behålla den vikt jag har.

Sen är målet att gå ner några kilon eller centimetrar jga..har dock ingen våg för jag vill inte fastna i det igen att vågen styr min dagsform.

Jag har funderat en hel del och försökt i omgångar med lchf, jag körde det ett bra tag i höstas igen men märkte ingen effekt alls.

För 4,5 år sen uteslöt jag kolhydrater nästan helt men då fick jag också fobi för det och det ledde nästan till en slags ätstörning.

Det måste ju ändå gå att gå ner i vikt/inte gå upp i vikt och ändå kunna äta allt - proteiner fett kolhydrater .

Anni
2011-02-07 - 10:10:41

Man kan absolut hålla vikten och äta allt, även kolhydrater! Det dietisterna rekommenderar är fortfarande tallriksmodellen, alltså att man äter balanserat och av ALLT. För lite kolhydrater kan dessutom orsaka depression eftersom det minskar seratoninhalten i hjärnan.

Om man vill gå ner i vikt kan man minska på sockret, men huvudsaken är att man äter regelbundet och varierat.

Som vanligt tycker jag att du skall äta oftare, fr a när du tränar. Kanske en frukt mellan huvudmålen?

ellinor
2011-02-07 - 11:10:28

Det känns lite dumt med "naturligt sötad sylt" och bett på kakor osv, bättre att bara sluta med sånt som är sött - och sen kanske äta en HEL bulle på helgen. Det går ju inte att bli av med ett sötsug annars.



Hursomhelst så tycker jag att du är sjukt duktig!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-07 - 11:15:12

Ellinor:Jag tycker det är bättre med den naturligt sötade sylten just för att den inte är lika sötsliskig, jag tycker den är godare och i och med att jag ska skriva upp allt jag äter benämner jag det helt enkelt vad heter.

Angående betten hit och dit på saker - likadant där- jag ska skriva ner helt och hållet vad jag äter och inte utelämna nåt, men är jag inte heller sugen på mer än ett bett av nånting så äter jag ju inte mer än ett bett.

Sambon hade köpt hem fika, frågade om jag ville ha, det räckte med att smaka.

Anna
2011-02-07 - 13:37:01

Gott med kesella och hallon ;D Kör på lättvariationen med en skvätt funlight om du vill ha lite nyttigare och variation :) Kram

Magdalena
2011-02-07 - 14:43:42

Ät den vanliga kesellan och smaktsätt med fun light saft eller bär. Färdigsmaksatt kesella innehåller mer socker. =)

towis
2011-02-08 - 08:44:40

jag kör också lite mer hälsosamt livsstil just nu och kan verkligen rekommendera Olgas blogg; http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/ Jag har fått massor av tips på mat, träning, kolhydrater vs protein och första veckan med ny frukost och omläggning av lite kost gick jag ned 2 kg :)

towis
2011-02-08 - 08:47:00

och jag hade samma fundering kring kesellan och nu vet jag; lättkesella 1% med frysta bär är det bästa. den med vanilj innehåller socker tyvärr - försöker hålla mig borta från fun light då den innehåller många konstiga E-ämnen.

Sofia
2011-02-08 - 18:22:34

Bra jobbat! Och massa god mat har du fått i dig också. Mums! :)

Moa - FUCKINGPOSERS
2011-02-14 - 12:31:59

Gud va gott de ser ut!

Eleonore
2011-02-14 - 15:12:43

Myckat gott du ätit och bra med träningen där! :)

emelie
2011-02-14 - 18:48:14

aj love food.

amanda
2011-02-15 - 16:45:42

SMARRIGT!

Kitchi
2011-02-19 - 20:30:11

Duktigt! :)

Tess
2011-02-21 - 01:47:14

Provade LCHF 3 veckor för att en kompis tvingade mig

Gick inte ner ett gram men blev jätte deppig!

huvudvärk, illamående och hungrig hela tiden var resultatet av den dieten.. och mindre pengar!



Funkar bättre om man skippar allt onödigt, som godis, läsk, fettig pizza och sånt (fast man kan göra nyttig pizza också!) tomma kalorier



Och istället äter "fulla kalorier"

dvs. Grönsaker, frukt, långsamma kolhydrater, kött i lagoma mängder m.m

saker som innehåller massa vitaminer, järn, mineraler m.m istället för en godis som bara innehåller fett, socker och konstiga grejer.



Sen att hitta det som man själv trivs bäst med!

alla livs stilar funkar inte på alla!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: