GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

life is what happens while you are busy...blogging..?

2011-12-17 | 16:23:32 | Egocentrerat&Vardagligt

Hejhej och god lördagseftermiddag blogosfären.

Det är mycket nu.

Har så himla mycketmegamassa att göra med företaget - och det är ju så det ska vara, haft flera försäljningsrekord och besöksrekord och finfin statistik och 900 nya fans på facebook denna vecka och det pratas och skrivs om Avanna på en massa ställen på nätet . Jättekul!

Men jag sköter ju precis allt själv administrativt, bokföring, kundtjänst, tryckeriet, packning av ordrar, psoten, fakturor, följesedlar, design, det kreativa osv.. så det blir väldigt mycket och denna vecka som varit har jag jobbat jobbat och jobbat, knappt sovit, knappt ätit. Har ju knappt hunnit med bloggen och inte hunnit läsa andra bloggar eller ha koll på vad som händer alls på nätet mer än just det närmaste kring min Webshop.

Vi är dessutom mitt uppe i en flytt, från lägenhet till hus just nu och det är ju mycket med det, flytt av bohag, flytt av bredband, telefon, adressändring, bankmöten om försäkringar, lån, räntor, amorteringar, renoveringar och samtidigt ska företaget skötas i denna fullständiga röra. Haft äcklig huvudvärk och nu plågsam mensvärk för att toppa det lite.

Och katterna måste få extra mycket kärlek nu när de blir rooliga när de märker att nåt är på G.

Så därför var det så skönt igår , när jag och Stefan bara pausade allt och stack iväg till Skövde några timmar, shoppade lite, åt på restaurang, bara var..tillsammans.

Och idag fick jag umgås med de finaste hjärtanen en stund, min bror, svägerska och lilla brorsdottern och mamma.

Varför skriver jag då detta...jo..efter 5 år som bloggare får jag fortfarande lite stresskänslor och dåligt samvete om jag låter bloggen vara en stund..en dag..stress över att jag borde skriva nåt..visa mig..stress över att bloggen är en del av "ansiktet" utåt för företaget..syns man inte finns man inte..osv..

Men man måste ju faktiskt låta livet få hända en stund också...

Kommentera 11 st

Kommentarer
Sanna
2011-12-17 - 16:34:20

Man måste få vila lite ibland också :) Du kanske behöver anställa en assistent snart :)

alexandra
2011-12-17 - 17:42:07

du har inte funderat på att anställa någon till företaget? kanske någon som sköter bokföringen åt dig och/eller kundtjänst, eller kanske någon som packar ordrar och skickar iväg dem? så kan du ägna dig åt det du gör bäst, designa och trycka grymma linnen! :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-12-17 - 17:48:03

alexandra: det är verkligen min förhoppning att det skall bli så inom en snar framtid..vore en dröm att kunan få anställa nån, t ex pappa som går arbetslös.

J e n n s a n s v ä r l d ♥
2011-12-17 - 19:15:45

Det är ändå fantastiskt att företaget går FRAMÅT! Att du faktiskt skulle behöva någon som hjälper dig och att du förmodligen har råd att anställa någon på ett par timmar i veckan. Det är ju kanon! Jag längtar tills den dagen då jag faktiskt själv kan leva på mitt företag och kan säga upp mig från mitt "vanliga" jobb. Så impad av dig tjejen! Släpp datorn och kryp upp i soffan med sambon ikväll :)



Kram!

lisette A
2011-12-17 - 19:35:40

Ta det lugnt, jag tror allt att bloggläsarna stannar kvar. Jag gör iaf :)

ELINFELICIAS - en blogg om allt eller ingenting
2011-12-17 - 20:43:59

så fin du är! :)

Helena
2011-12-17 - 21:06:53

Jag tycker att du är så duktig som fixar å grejar med allt detta!

Jennifer Nilsson
2011-12-18 - 00:46:04

Svar: Ja, det är jobbigt att man både vill ha kakan, och äta upp den... I detta fallet, att kunna äta vad man vill utan att gå upp i vikt.

Det måste vara skönt att inte vara den som tröstäter, för tro mig, det är det värsta. Men å andra sidan tycker jag din situation är jobbigare, för du säger att du inte äter mycket och att du rör på dig, utan att det hjälper... Så vad ska man då göra?!

Jag håller helt med dig. De där små tipsen är inte till någon hjälp alls - eller tröst för den delen! Vissa har ju som sagt lätt för att gå ned i vikt, medan andra inte har. Jag har inte lätt för det, men att gå upp i vikt? Ja, jäklar! Det går fort som bara den! Livet är allt bra orättvist, det är vad jag tycker i alla fall.



Tack för att du svarade i alla fall. Det känns skönt att det finns fler där ute som har problem med att gå ned i vikt, och som inte till 100% kan tycka om sig själv för den man är. Dock tycker jag det är synd att du har de problemen, för det är inte något jag vill unna någon, men det är åtminstone en tröst att veta att vi sitter i samma båt, och på så sätt kan ge varann tröst och stöd. Så en stor kram till dig!

Hanna
2011-12-18 - 08:40:48

Skönt med en dag för er själva. Jag känner mig också stressad om jag inte hunnit med bloggen en dag...

L I L I J A
2011-12-18 - 14:12:05

Jag förstår inte hur du orkar allting själv?! Sjukt strongt (!) men du får inte stressa ihjäl dig. Ta en liten bloggpaus medan tills flytten är över kanske? Eller uppdatera bara när du verkligen känner för det?



Det är sjuuukt viktigt att få tid för sig själv när man är inne i en stressperiod.. Man måste få tid att samla krafterna & ha lite roligt &/eller koppla av ordentligt ibland.



Vi läsare förstår & kommer alltid att finnas kvar :)



Banana
2011-12-18 - 22:03:56

Att flytta är en av de största stressfaktorerna i människors liv har jag läst någonstans. Så ha inte dåligt samvete.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: