GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

legend of the seeker och småbakis bloggare

2010-03-28 | 18:30:13 | Egocentrerat&Vardagligt

God  söndagseftermiddag...nej kväll är det ju faktiskt.God söndagskväll på er.
Bidde en endygnsbloggpaus.
Skönt att släppa alla tankar på tvångsuppdatering samtidigt som jag tycker det blir allt svårare att ens motivera sig till att blogga alls efter en liten paus.
Nånstans tycker jag att det här med blogg och bloggar känns aningen mättat nu. Håller ni med?

Lördagskvällen vart i alla fall trevlig, supergod mat och en hel del alkholhaltig dryck. Masade mig dock upp imorses strax efter åtta imorses lite halvbakis + seg i skallen då det ju var tidsomställning i natt. Hem till mamma och iväg på loppis. Men till min besvikelse fanns det inte några Ittala/Marimekkoskålar denna gång. Kändes lite tomt att inte komma hem med en ny.
Stannade kvar hos päronen, blev servade med mackor och te, kollade på Mamma Mia och vid två var det middag. Hederlig och mummig köttgryta.
6kilometerspromenad efter det och nu ska jag nog slänga mig i soffan och kolla på en ny favoritserie som väl får duga lite nu när det inte finns fler avsnitt att marathonkolla på av Vampirde Diaries:
Legend of the Seeker.
Som en blandning av Xena, Sagan om ringen, He-man och Matrix typ.



Kommentera 15 st

Kommentarer
Maria
2010-03-28 - 18:34:08

Skulle du våga lägga ner din blogg då? Vad händer då med ditt företagande? Det är ju genom bloggen du når ut till dina potentiella köpare. Dessutom används ju ofta din blogg som en "affär" för Avanna-grejer. Intressant att fundera över tycker jag.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-03-28 - 18:38:41

Maria: Absolut, det är en aspekt att väga in i det hela.

Å andra sidan har aldrig min blogg varit så pass jättestor att det skulle vara avgörande heller för fortsatt företagande så sett. I så fall måste jag få min blogg att bli megastor om t ex samarbetet med nelly skulle gå om intet.

Men om jag inte lyckats få bloggen stor på 3 år så kommer det nog aldrig ske heller.



Det är ju sååå många fler som köper mina grejer på nelly än vad jag har läsare.

Anonym
2010-03-28 - 19:08:25

Undrade just var du hållt hus idag :P Låter iaf som en riktigt mysig söndag!

Alexandra -gravid vecka 37
2010-03-28 - 19:14:10

Man får lov att vara bakis ibland!

Eller ja. Inte jag ;) Men ändå.

KRAM

Heyli
2010-03-28 - 21:03:21

håller med jag, att det känns mättat. var roligare för ett par år sen då det inte var sån hysteri om att va störst och bäst och då folk inte tryckte ut 15 inlägg om dagen som handlar om absolut ingenting. börjat blogga mindre och mindre jag med, men vill ändå fortsätta då det är som min dagbok som jag kan se tillbaka på sen :)



mailat tillbaka nu, längtar såå tills jag får se den :)

Elena
2010-03-28 - 21:09:13

Hoppas allt är bra med dig!

LaLizita
2010-03-28 - 21:29:00

Ja asså man ska ju inte bloggar för att man känner att man måste utan för att man VILL!

För mig är det lätt! Jag skriver ju bara sånt jag gör och är med om på dagarna liksom, så det faller sig naturligt :)



Känn ingen press! Blogga när du vill. Inläggen blir oftast mycket bättre då :D



Kram

Viktoria ♥
2010-03-28 - 22:15:50

sv: tack kära du! =)

Helén
2010-03-28 - 23:02:17

Måsten är ju det värsta som finns, det tynger ens vardag och vad det än är så är det ju sällan värt att skapa något som man inte vill ha i sin vardag. Om man nu inte lever på det, alla måste vi ju försörja oss.



Personligen känner jag inte att det är mättat men är inte så bloggig heller, läser inte så många och bryr sig inte så mkt om min egen. Däremot så har jag städat bort allt vad onödiga måsten som inte tillför något i mitt liv.



Sen tröttnar man ju alltid på saker till och från. Hoppas du får en bra vecka! Kramis

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2010-03-29 - 07:18:05

Jag har vissa dagar då jag absolut inte har lust att blogga och andra dagar där jag är jätteinspirerad. Ibland är det roligt och ibland blaha. Det går verkligen upp och ner.

Josefina
2010-03-29 - 11:50:49

Yaay, äntligen en bloggare med bra tv-smak^^ Älskar legend of the seeker och Vampire diaries:D och andra liknande serier.

Hayley
2010-03-30 - 10:41:56

Den serien är så underbart bra.. Vi har dock sätt klart på alla säsonger som kommit ut.. Så jobbigt att vänta ;)

Josefine
2010-03-30 - 13:34:44

Tycker med att det känns rätt så mättat. Men tycker inte att det märks på din blogg däremot.

em
2010-04-01 - 20:37:36

Oh herre gu, jag visste inte att den fanns som serie=/ Jag plöjer mig igenom böckerna som är otroligt bra, och vinklade på ett helt annat sätt än serien verkar vara. Tips om du helt plötsligt får en massa tid: läs dem:):) Sword of truth heter bokserien:) Kram

leopardia
2010-04-04 - 10:21:07

Mjo, jag vet, det är inte så att jag inte har saker att blogga om, utan det tar bara emot att sätta sig framför datorn och logga in och skriva ner dem... Så jag förstår precis hur jobbigt det kan kännas för dig med bloggandet, du har ju ändå flera hundra läsare som undrar...


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: