GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

posa med chiclit

2009-02-11 | 23:49:36 | Egocentrerat&Vardagligt



Är inne i ett jag-vill-läsa-böcker-hela-tiden-stim just nu. Och ok inga direkt djupa böcker som ökar på IQsiffran eller som Horace Engdahl skulle dippa näsan i men shit the same...Jag älskar fåniga amerikanska high schoolfilmer och jag älskar chic-litböcker där den "vanliga" tjejen i slutet får killen som alla andra vill ha + att hon gjort lite kometkarriär inom mode-finans- eller filmbranschen.
Så kan jag för en liten stund drömma mig bort och tänka att det där kan ju handla om mig..den vanliga tjejen ifrån småstaden som till slut har hela världen som lekplats och en stor walkincloset med dyra fina skor och quiltade chanelväskor.
Och när jag vaknar från de där drömmarna så är jag fortfarande den vanliga tjejen..som fortfarande känner att en lyckosam karriär kanske inte är omöjligt ändå...fast med lite mindre skor i skosamlingen än vad hon vill ha och en lite plastig quiltad väska i garderoben ifrån Forever21.

Vad läser ni för bok/böcker just nu?
Kommentera 54 st

Kommentarer
Emma says style, love & rock and roll.
2009-02-11 - 23:52:04

Åh jag önskar att jag hade lite chic-lit just nu. Läser biografin om SLash just nu!



(psst - ditt girafftryck är med på ett inlägg hos mig)

Sheena / Rockho
2009-02-11 - 23:56:24

Stieg Larssons serie. Och allt började med att alla sa att jag påminde big time om Lisbet Salander (huvudrollen) - både personer som ja kände och totala strangers - så började läsa och är fast. Är inne på sista boken, och när den är klar lär jag börja om igen. Så jääävla bra serie.

Har du läst Jenna Jamesons bok? Den är förjävla bra. Trodde den var "Iq=noll", men damn - den är bra. Riktigt smart tjej stundvis.

zandra
2009-02-12 - 00:02:15

Jaaa. (A) i love it.. shoppar jag inte skor så mår jag dåligt, ;D

Emma says style, love & rock and roll.
2009-02-12 - 00:02:23

hehe . jag hoppas på alternativ B! Ja han brukar läsa bloggen ibland så.. jag ska se om jag får någon reaktion imorgon ;)

Sheena / Rockho
2009-02-12 - 00:09:59

Svar; Tack! Tråkfotade förut, dödade tid. Och sen dödade jag tid i Photoshop. Yiej for having boring ;)



Den kan jag inte påstå vad jättebra :/ Iaf om man läst Jennas bok innan. Så tips: läs i såna fall Traci's bok innan du läser Jennas ;).

tiiiinaa
2009-02-12 - 00:16:42

frågorna jag fick i min frågestund idag är nu besvarade i min blogg, välkommen att kika igenom det :)

Eliyana
2009-02-12 - 00:42:12

Jag ska snart börja läsa Trainspotting på engelska och håller på med fight club på svenska.

Petra
2009-02-12 - 02:41:50

Sophie Kinsella -The undomestic Goddess.

Eftersom jag är i usa nu får jag ta mig igenom de kinsella böckerna som jag ännu inte läst på svenska. Great! :)

Josiee
2009-02-12 - 06:31:08

läser en deckare :) wieho! kramkalas snart?:)

Camilla
2009-02-12 - 06:38:31

Jag brukar lyssna på böcker, den senaste blev klar i helgen "Morden i Buttle" riktigt bra! Nu lyssnar jag på Mankell "Kinesen", har nog ingen åsikt om den än

josefin
2009-02-12 - 06:43:11

sv: låter som om du hade en riktig myskväll igår!:)



som svar på inläggsfrågan: jag läser tyvärr mest tråkig kurslitteratur nu och har varken tid eller ork att läsa mycket bra skönlitterära texter, men "Kalla det vad fan du vill" är en skönlitterär bok som ingår i vår kurslitteratur just nu, så den håller jag på att läsa för tillfället. tycker dock inte att den är så rolig att läsa, men bättre det än hundratals sidor ren teori:P

Moa
2009-02-12 - 07:16:11

jag tror att den heter: hon släpper dig aldrig.

Alexandra
2009-02-12 - 07:31:22

Jag läser två (och snart tre pga. skolan) Jag läser Eclipse, On n'est pas sérieux quand on a dix-sept ans... och denna osm jag snart ska påbörja heter Lars Hård

Angel
2009-02-12 - 07:32:11

åh vad lika vi är på den fronten.

Jenny Lennartsson
2009-02-12 - 07:54:47

varsegod söt! :) Tack själv..

Va kul att läsa det du skrev jag är likadan, drömmar mig oftast iväg, gillar oxå high school filmer med lyckliga slut! :) Hoppas du får en underbar torsdag söt! Kramar

Alexandra
2009-02-12 - 08:07:49

Ja jag känner mig helt frisk nu. Skönt! Inte så förbaskat trött längre. Jag läser "Brida" av Paolo Coelho just nu. Har haft ett litet avbrott men har börjat igen. Det är ju så lätt att somna när man läser... Ha ha... Ha en skön torsdag. Kram på dig :)

Tina
2009-02-12 - 08:35:56

Läser en bok som handlar om två killar, en lördagskväll i Stockholm. Fast den är nog inte så bra, den har legat på mitt nattduksbord under flera veckor och jag kan inte komma ihåg titeln...

Camilla
2009-02-12 - 08:53:29

Helt i min smak. Vill också läsa massa chicklit, men istället får det bli kurslitteratur. Hoppas du får en toppen fin dag vännen! kram kram

Ida
2009-02-12 - 08:53:46

Den boken har jag hört talas om, den ska vara bra. Själv läser jag Inte han! med samma författare som den boken du läser. Den är också jättebra. Jag gör samma som dig, jag läser böcker som inte är så djupa a la Horace Engdahl, det ska vara avslappnande att läsa böcker, inte tråkigt och jobbigt :)

Malin
2009-02-12 - 08:57:12

Jamen man måste väl inte läsa djupa böcker...jag har också väldigt svårt för sk djupa böcker...



Hoppas du inte blir sjuk sötis, det får du inte bli...jag håller tummarna att du bara inbillade dig.



Nu äter jag banangröt och ska snart iväg..skulle hellre vara hemma och sova dock, vart uppe varannan timme inatt och kissat och svettats som en tok...



puuussen!

Jojjo
2009-02-12 - 09:03:46

Det är så underbart att få försvinna in i förutsägbara historier en stund... Ofta är det just därför jag läser, för att få en stunds avkoppling och bara drömma mig bort.



Just nu läser jag faktiskt ingenting, annat är Ingvar Kamprads biografi! Har Camilla Läckbergs "Sjöjungfrun" liggandes bredvid sängen tillsammans med en Nora Roberts bok som väntar på mig... :-) Och jag väntar så ivrigt på att läsa Twilight-böckerna, hur juvenilt det än må verka :D



Hoppas du får en alldeles strålande torsdag!!!



KRAM

Bim HD
2009-02-12 - 09:05:12

Läsa? eller läser? hrm... Steve Berry - Tempelriddarens arv - betas av, sakta med säkert. Sakta med säkert pga att jag SKULLE behöva nya glasögon, egentligen. Så pocketböcker, med liten stil, tar lite längre tid än normalt. Speciellt med 493sidor i pocketformatstext ;)

Läser dessutom inbunden bok med lite större bokstäver... ja, man kan läsa TVÅ samtidigt, eller växla mellan kanske blir bättre i text? :D MIchael Connelly - Räven - ska man igenom. Bara börjat på den, så ÄN vet jag inte direkt vad jag anser om den ;)

Må så grankott... kramis skruttisen!!!

(hm, shila O'flanagan - Den jag ville ha - vem tror du har den liggandes på byrån här? :p Kommer, kommer, kommer... Frågan är bara när... pocketbokhögen börjar växa liksom, hihihi... och jag vill ha ÄN fler bara, älskar böcker!!!)

Linda
2009-02-12 - 09:24:37

Jag vill också ha en drunka-i-böcker-känsla. Dessvärre är det så jäkla mycket runt omkring så jag har inte ro till det. Men det kommer.. Så kanske jag kan få läsa ut den där deckaren av Kallentoft någongång!

Emma
2009-02-12 - 09:29:56

Jag har precis läst ut jordens smartaste ord av Fredrik Lindström (språkforskare)..en riktigt kul bok som jag kan rekommendera. Läs deen! ;)

Mia
2009-02-12 - 09:37:48

Chick lit is the shit helt enkelt. Just nu läser jag dock en bok om en hund..."Marley och jag : livet och kärleken med världens värsta hund". Helt jättemysig!

annabanan
2009-02-12 - 09:41:39

Jag älskar också chic-lit. Fast just nu läser jag Stieg Larssons Millenium-böcker. Också bra. Ett tips förresten, ifall du mot förmodan missat henne, Lisa Jewell skriver ytterst bra och roligt.

Alshammar-Fashion Lifestyle
2009-02-12 - 09:43:17

jag läser odödlig skönhet :)



SV: ja jag kan förstå det! Jag har nog en egen stil men lägger in lite mode i den ibland, det känns helt ok, så att man inte ser likadan ut hela livet:) Eller vad tycker du?

SEX AND THE CITTY
2009-02-12 - 09:45:57

Jag behöver en bra webcam ;(

Kajsa
2009-02-12 - 09:49:15

Är inne i en kriminalroman-fas. De är ju också exakt llikadana, nån lönnfet medelålders snut i en sömnig småstad (Knut? Cleas? Sven?), en fräsh fråskild kvinnlig journalist på 35 & kanske nån läkare som på olika sätt dras in i mordgåtan.

Men! De tar bara nån dag att läsa, praktiskt när man har bebis, och man behöver inte tänka! Tryggt med igenkännande.

& så lite spännande förstås :)



Flytta hit, inget alternativ?

Helena
2009-02-12 - 09:53:12

För min del är det ljudböcker numera så jag kan scrappa samtidigt. Är inne på senaste boken med Anna Janssons "Inte ens det förflutna"

/Helena

Josefine
2009-02-12 - 09:54:01

Vad du är lik Charlotta Flinkenberg!

mallis
2009-02-12 - 10:27:31

sv: Tack vi har startat budgivningen nu iaf. :)



Jag ska precis börja läsa Borta med Vinden. Är svag för de romantiska berättelserna jag med. Och Chick-lit med då såklart.

Sara
2009-02-12 - 10:31:42

jag älskar chiclit med! och high school filmer! man kan nästan tro att inlägget är skrivet av mig så mtk som de stämmer hehe=)

mallis
2009-02-12 - 10:35:29

Jaa det gör jag nog med eg, men jag har inte läst boken på jättelänge så det var dags nu.



Kram

mallis
2009-02-12 - 10:38:55

Ja det är sällsynt verkligen. :)



Ska du hitta på nåt kul idag annars?

Kram

Linnea
2009-02-12 - 10:52:27

Tack Anna, för att du hjälpte mej med headern <3

Just nu läser jag en av klara böckerna, Klara och star, jättebra bok som jag läst 2 ggr innan, man kan inte tröttna på dem :)

puss

Karolina
2009-02-12 - 10:56:06

haha :p jag tycker ocksa om att lasa lite "lattare" bocker ibland o bara dromma mig bort ;)



just nu laser jag "the birthing house" av christopher ransom.. inte sa bra som jag trodde.. o sa kopte jag The host igar. by Stephenie Meyer.. Hon som skrev twilight bockerna :)

ha en mysig dag

Alexandra
2009-02-12 - 11:02:35

jag är inne i mina Shopaholic-böcker för 3:e gången, just nu en shopaholic säger ja =)

Ulrika
2009-02-12 - 11:06:24

Historiska romaner och deckare är min gebit =)

Alexandra
2009-02-12 - 11:08:58

åh du kommer inte bli besviken på New York boken. Den är verkligen den bästa =)

Amelie
2009-02-12 - 11:20:44

Svar: Tack!

Är rikgigt förtjust i alla dina illustrationer. Försöker lära mig själv lite eftersom att jag gör en hel del smycken och syr en del. Skulle vilja göra illustrationer där jag visar upp mina grejer.



Älskar också sådana böcker av samma anledning som du. Jobbet, garderoben och allt.

Kram

Ulrika
2009-02-12 - 11:24:08

Oh, har en uppsjö. Måste kolla hemma =) En jag kan säga på rak arm är svärdet och spiran. En riktig tegelsten som var med i Oprahs bokklubb men den är suverän!

Petra
2009-02-12 - 11:27:17

twilight böckerna. Annars är det socker söta romantiska böcker med små intriger som gäller. hehe

emelie
2009-02-12 - 11:37:31

åh tack! vad glad jag blir! det var minsann en fin kommentar!

kajsa
2009-02-12 - 11:38:16

Jag är nästan helt säker på att chiclit dödar mina hjärnceller så jag håller mig långt ifrån sånt. som tur är drar det inte särsilt mycket i mig heller. nej. jag läser revolutionary road.

och tack anna för supporten. mötena går hittills bra bra!

Carro
2009-02-12 - 11:38:58

Börjat på "Självkänlsa nu" av Mia Törnblom. Ska läsa uppföljaren också..

För självkänsla har jag ungefär noll av. :S

Carro
2009-02-12 - 12:14:20

Fast boken handlar om självkänsla..haha, å va petig jag blev. :P

Jag har varken självkänsla eller självförtroende, och vill göra det jag kan för att få bättre, så jag ska iaf testa böckerna.. har gått till en kurator som var jättebra, men det var via komvux, och när jag slutade där så försökte jag med en annan kurator som var GÖRDÅLIG, så jag får leka kurator själv.



Redan första kapitlet gjorde att jag förstod mitt humör en aning, och bara det är skönt. Sen om jag får bättre självkänsla återstår att se.

Men att bara FÖRSTÅ varför man mår som man mår, tror jag man kommer långt.

donnasandra
2009-02-12 - 12:19:21

Jag läser den första hustrun av Philippa Gregory. Självklart med historisk handling, jag har svårt för allt annat märker jag. Chic litt är inte riktigt min grej men jag förstår att man vill läsa sådant också, allt behöver ju inte vara så djupt jämt :-) Puss

Moa
2009-02-12 - 14:35:49

Jag läser "En sorts kärlek" av Ray Kluun. Fantastisk bok! En bok som man dras med i väldigt lätt, från första sidan är man fast och kan inte sluta tänka på någonting annat. Läs den!

Anneli
2009-02-12 - 14:41:28

Just nu ligger "Den skarpa Eggen" av Philip Pullman på nattbordet, halvläst. Fantasy den här gången. Annars har jag börjat läsa deckare i och med Stieg Larssonböckerna. Efter påbörjade boken blir det nog en pocket om Fuglesangs rymdfärd faktiskt. Trevlig julklapp.



Kram!

Hanna
2009-02-12 - 16:30:00

Jag läste faktiskt precis ut den där boken du posar så sött med... Innan det så läste jag "Galaprinsessor". Nu har jag däremot tagit en välbehövd paus från chicliten och läser nu den sjunde boken om Harry Hole "Snömannen", deckarserie av Jo Nesbo. Sjukt bra!

Lilla Fröken
2009-02-12 - 17:10:20

Jag läser Hjortronlandet. Vad heter boken som du läser? Kram kram!

Salo
2009-02-12 - 19:22:41

Läste idag klart boken "Innan Jag Dör" av Jenny Downham. Helt underbar bok, fällde nån tår på slutet. Handlar om en sextonårig flicka med leukemi och som har bara några månader kvar att leva, så hon gör en lista på saker hon ska göra innan hon dör. Väldigt gripande och får en tänka på hur underbart livet egentligen är. Dessutom börjar det hela väldigt intressant, läser man första meningen är man fast.

Rekomenderar den starkt!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-02-13 - 00:02:40

Moa: tack för tipset, ska kolla upp den! Kram


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: