GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Fittbroderi?

2008-06-10 | 21:53:57 | Outfits och Garderoben

Nu är jag trött...väldigt trött..fast pigg..såndär konstigt motsägande blandad känsla.

Om förmiddagen i butiken var död så var eftermiddagen dess raka motsats. Kunder hela hela tiden, frågor om resväskor jag inte hade en aning om, garantilappar, tillgodokvitton, halv storm utan för fönstren men ändå soligt, men markiserna var trasiga så det blev totalt jättevarmt i butiken. Dessutom ett strömavbrott i nästan en halvtimme så varken kassaapparat eller babsmaskin fungerade.
Tur att min vän Åsa kom på trevligt besök och hittade en "typisk Åsaväska"...som jag nu ser redan har hunnit skriva om detta samt publicera den bild jag tog på mig själv för att testa hennes kamera...hehe..Yes..så där såg jag ut då..

Så här har jag sett ut efter jobbet:



* Jeansjacka, Cheap Monday
* Klänning, Lindex
* Skor, Torgfynd


Jag kom inte ifrån affären förrän vid halv sju - kunder in i sista sekund som drog ut på tiden, sen utslagning av kassan, dammsugning av entrén. Hemma och ombyte av kläder - kände mig skitig och svettigt unken.Sen in på Ica för att köpa dricka till kvällens kreativa cirkel ,där jag var fikaansvarig, som jag skyndade till och det var där som vi idag sysslade med "fritt broderi" som skådas i förra inlägget...Berättar mer om det sen samt visar upp det färdiga resultatet...Nu måste jag dricka te....för jag vet inte hur många gånger jag nu skrev Fittbroderi istället för Fritt broderi..
Kommentera 11 st

Kommentarer
Angelica
2008-06-10 - 22:02:28

Jag är lite nyfiken på den där Kreativa cirkeln. Det låter ganska spännande, kanske borde dra ihop något sånt här uppe. För det är ju alltid roligt att vara kreativ :)

Angelica
2008-06-10 - 22:02:30

Jag är lite nyfiken på den där Kreativa cirkeln. Det låter ganska spännande, kanske borde dra ihop något sånt här uppe. För det är ju alltid roligt att vara kreativ :)

Bim HD
2008-06-10 - 22:05:43

Hm, har du laddat med lite nu? ;) Så hjärnan börja prestera? ;)

Du och din prick... men röda skor på blå prick ÄR häftigt, så... ja, där har du rätt, hehehe...

Må så grankott... ngn som är less på mycket, bla att jag har avinstallerat Skype från min kassa dator - annars kunde jag ringa kära kussen och få bättre kamerahjälp än via eposten, oja... Kramis skruttis...

Marte
2008-06-10 - 22:33:17

Pent antrekk søta:) De røde skoene fresher det opp:)

donnasandra
2008-06-10 - 22:34:36

Chic du är snygging! När kommer du till huvudstaden? Hoppas du inte avskydde klippet från igår hehe, blir lite orolig ;-) Kramar

linda
2008-06-10 - 23:19:45

Sov gott och hoppas kvällen blev bra!

Matilda
2008-06-11 - 00:31:31

haha fittbroderi ;D

Sassy
2008-06-11 - 17:24:41

Åh, vad fin du är! Det där var så himloa snyggt matchat!



Idag har jag äntligen hunnit hämta ut min vinst, tack så hemskt mycket Anna, linnet är så snyggt!



kram



Haha, fittbroderi var kul!

Pyngve
2008-06-11 - 20:06:00

Haha, rolig du är. "Fitt"broderi, de skulle väl vara ngt de ha ha. jepp, jag är igång med kommentarerna nu igen, nu är de slut på skit-måendet. Klänningen är wunderbaum! Mkt fin. Och skulle vara roligt o läsa lite mer om din kreativa cirkel, ngt jag kanske missat? vad gör ni där och hur har ni kommit ihop till en sådan, medborgarskolan-svejs eller ngt bland dina vänner?

Garderobsgrubbel & ByråBekymmer
2008-06-11 - 23:28:31

Pyngve: hey babe! härligt att du är tillbaka och hoppas du får må bra nu - Ta ingen skit!!



kreativa cirkeln är jag och fem andra tjejer. Fast det var dom som drog igång det hela först eller planerna på den. De ville träffas och peppa varandra och sätta av tiden att pyssla och vara kreativa. Det är ju så lätt att man får skuldkänslor när man håller på med sånt eller lätt gör nåt annat som känns "viktigare".

Så nämnde en av tjejerna dessa planer för mig och jag ville vara med vilket de inte trodde eftersom jag redan håller igång så mycket.



Men nu har vi träffats 1-2 ggr i veckan, 3 timmar åt gången och provat varandras tekniker, pratat inspirerats osv.

kram!

Pyngve
2008-06-14 - 04:08:48

Här ät nattugglan igen! och oj, kreativa cirkeln låter som en toppengrej! Kanske ngt som man borde starta själv, eftersom jag inte får tummen ur, köpa tyg efter tyg efter tyg går an, men att sy ngt är värre ;) Tji o snäpp fick den utbildningen man gick i ett år... Näe, tack för inspirationen, nu får vi banne mig bli lite kreativa i min omkrets ;) kram!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: