GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Dagens accessoar

2006-12-16 | 23:08:06 | Vardag

är ett garnnystan i gråmelerat ull och en silvrig virknål.


.....vilken konstig lördag..har jag förflyttats 40 år framåt i tiden?
Har suttit i 3 timmar i tv-soffan och virkat, rivit upp, börjat om, virkat, svurit men ändå känt en viss meditationskänsla med garnet och nålen .
Fast det mest pinsamma att erkänna är att på tv:n var det ite SATC eller nån mysig film ala Medan du sov..utan Kulturkanalen och en specialare om Hemslöjd!?!?!
Am I an old maid?
Detta är ju skrämmande. Särskilt när jag fann det så rofyllt och avslappnande.

Lördag kväll, en tjugofemåring som virkar och tittat på Hemslöjdsspecial..what it wrong with this picture?
Kanske ingenting.
För när jag öppnade fönstret en stund och tittade ner på gatan såg jag ett par salongsberusade tjejer som skrålade på äkta Tidaholmsvis

"Wän Aj was a littäl priiiittyy bäjbi maj mother josed to råck mi in a crejdel"

och på på väg mot en av stadens två uteställen, båda med trubadurer och kasst musikutbud. typ Absolute techno trance for clubs with low budget no 53954739.

Kanske när min halsduk är färdig, att jag vågar mig ut.

....typ en sån päls, fast fusk har jag haft på mig idag...eller, näe, de är inte så lika. Men jag låtsades.

Kommentera 1 st

Kommentarer
Ariingelin
2009-03-30 - 08:56:31

I enjoyed my visit. Greetings from Germany


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: