GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

8 veckor av saknad

2023-10-27 | 09:35:56 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Idag är det åtta veckor sedan vi var tvungna att låta vår älskade Ozzy somna in. Och som jag saknar honom. Ja, det gör vi båda två. Det tog hårt på oss. För en katt är ju så mycket mer än "bara en katt". Han var med oss i femton år. Varit med genom flyttar, husköp, sjukdomar, sorg och i glädje. 
Det är så påtagligt att det saknas en familjemedlem.
I så många år har vi varit fem stycken här. Två människor och tre katter. Fem olika personligheter. Fem olika läten. Fem olika matfavoriter. Fem olika vanor. Fem olika platser i soffan.
Och nu är en av oss borta.
Allt annat än ”bara” en katt. 
Så mycket, mycket mer. 
Så oerhört tomt.
 
Ozzy var den som la sin tass på min panna när jag hade ont.
Han fick somna in med sitt huvud på min arm.
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: