GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

lite mer vidbränd än sockersöt

2023-11-07 | 15:38:36 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Det börjar ju att lida mot jul- i alla fall i bokvärlden och juliga boktitlar dyker upp i flödena. I år släpper jag ju en adventskalender i fyra delar: ”Juljitter på Fjölleby camping”, vilket ju känns helt fantastiskt kul!
Men! Jag vill även slå ett slag för min julbok som släpptes förra året. ”Fanny &Alejandro #enperfektjul
Det här är fortfarande min personliga favorit av mina egna böcker, men tyvärr kom den bort lite i bruset tror jag och fick inte, enligt mig, den plats och uppmärksamhet den förtjänade bland alla andra julbokssläpp. 
I alla fall, här blandas humor och hjärta med lust, sarkasm, svärta och smärta.
Och feminism.

Boken fick dessutom väldigt fint omdöme i BTJ:
”Larsson har en skarp blick för samtiden och skildrar den med mycket humor och en hel del sarkasm. Hon beskriver vår tids hysteriska jakt på perfektion - eller i vart fall den perfekta bilden att visa upp på sociala medier - med stor precision och igenkänningsfaktorn är skyhög. Det är lättillgängligt och välskrivet och perspektivet är konsekvent feministiskt.”

Så vill ni ha en julbok som kanske är lite mer realistisk än rosenskimrande och lite mer hmm vidbränd än sockersöt så är detta ett tips.
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: