GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Abstrakt

2018-10-29 | 21:52:15 | Illustration/Teckning/Konst/Design

Abstrakt målande har inte legat för mig alls. Nån målning nån gång har blivit däråt men annars har det varit väldigt figurativt och tydligt föreställande. Kvinnor, djur, fashion, starka klara färger, djungel, lyx.
 
Så vankades det återigen årets upplaga av "Konstnatten" här i min hemstad. Den helg på året då jag ställer ut. Mina teckningar, mina foton, mina tavlor. Sista i helgen i september..Oh månaden innan så började jag bara lite planlöst medan nån målning torkade , en annan påbörjad och jag kände mig lite "fast"...att bara börja leka med färgerna.
Ingen tydlig bild alls framför mig. Bara ett intet.
Och nånstans där landade jag. I en väldigt behaglig bubbla. I en ny värld och i ett nytt landskap.
Abstrakt.
Nåt som inte föreställer nånting alls men samtidigt en hel massa.
 
Och det är även här jag känner att mitt mitt målande och mitt fotograferande möts. Jag kommer mer och mer ifrån att vilja plåta människor och bara plåta natur, min värld. Det jag ser, det jag inte ser, det jag vill se.
 
Något mellan verklighet och drömmar.
 
 "In my Dreams" akryl + sprayfärg. 50x40 cm, Original såld.
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: