GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Önskar er alla en fröjdefull Midsommar

2018-06-22 | 11:30:50 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Ja i den bästa av världar hade ju bilden ovan varit en sanningens bild för dagen , men nej hallå det är ju Midsommar, värmeböljan är över som sig sedvanligt bör denna afton så det blir varken midsommarbad eller bikini eller poolhäng.
 
Men äsch. Midsommar för mig handlar mest om att bara ha det gött. Inga krav inga måsten. Om man har turen att vara långledig bara en helg att softa, läsa, äta mat och rester i flera dagar.
Jag är inget för storfester och massa femkampsståhej denna helg.
 
Vi ska på midsommarlunch hemma hos mina föräldrar och det slog mig vad det ändrats. Förr var just midsommar en sådan helg som det faktiskt, i barndomen, i tonåren och ja upp i vuxen ålder som det knöt sig lite i magen på grund av pappa och alkohol och ovetskapen om hur det skulle bli..
Nu så umgås vi och han dricker totalt alkoholfritt och då menar jag 0,0% och han har nu 2,5 års nykterhet i sig.
 
Resten av denna midsommarafton kommer spenderas hemma med katterna, med Stefan och så kommer min bästa vän hit. Bara härligt häng, snickesnack, drinkar, musik och plockmat.
Det blir perfekt.
 
Hade så gärna bara startat denna midsommarafton med en löprunda och insupit grönska och svensk sommarnatur, men en förkylning knockade mig totalt och från ingenstans i början på veckan..så nässpray istället.
 
 
Önskar er alla en glad, skön, fröjdefull Midsommar utan massa krav, stress, press och måsten. Njuuuut!
 
Kommentera 2 st

Kommentarer
Amanda
2018-07-10 - 08:49:43

Heja din pappa, bra jobbat!

Svar: Ja absolut och bra jobbar av övriga familjen också då det ju varit en kamp för oss allihop.
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Amanda
2018-07-10 - 08:49:43

Heja din pappa, bra jobbat!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: