GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

livskvalité just nu

2018-06-27 | 21:54:56 | Egocentrerat&Vardagligt

 
 
Efter jobb midsommardagen, söndag och måndag så har jag  varit ledig tisdag och onsdag och så hima lyxigt kom högsommaren tillbaka nu med 26-27 grader så det har blivit 2 underbara lata dagar med många soltimmar varvat med poolplask men även några svettiga och väldigt flugiga löprundor samt att jag och Stefan burit bort välfigt många tunga , provosoriskt lagda stenplattor från framsidan..om man nu kan kalla 5 års placering av plattorna för provosoriskt..? Hmm..
Men imorgon kommer några snickare och äntligen skall en altan på framsidan byggas så att vi kan njuta av kvällssolen på annat sätt än att trängas på trappen.
Och till våren kommer en dröm gå i uppfyllelse då även en "amerikansk" veranda kommer byggas.
 
Nåväl, imorgon väntas ett långt jobbpass igen och jag ska även knyta ihop lite med företaget vad gäller jobb..för sen ..sen är det fem vecors semester som väntar och det börjar med att jag återvänder till Grekland på fredag med min allra bästa vän.
Underbart!!
 
Och i år ska jag verkligen ha semester. Jag tänker inte avbryta för familje eller bröllopsplåtningar då och då som jag gjort senaste åren när jag varvat "vanligt jobb" med företaget. Jag har sagt nej till allt sånt i år.
Tecknings/illustrations/konstjobb tar jag mig an hela året för det är mer fritt, det kan jag sitta med på natten eller tidig morgon eller lite då och då.
Men nej i år handlar allt om välmående, stressa ner och av, paus och bara ha det gott. För nog är det det som jag värderar mest här i livet - välmående, ledighet, lugn..namaste.
 
Kommentera 3 st

Kommentarer
JUNITJEJ
2018-06-27 - 22:55:16

Så härligt att njuta av lediga dagar!

Malin
2018-06-28 - 10:25:04

Skönt att du kan välja bort sånt! Det känns ju som en lyx idag att faktiskt kunna ta semester!

Svar: Hmm hur menar du? Det fina med sverige och vad fack, arbetarrörelsen och röda partier ändå fått fram genom åren är ju att du har RÄTT till 5 veckors semester varje år om du är anställd. Det kan ingen ta ifrån dig. Och är du egenföretagare väljer du ju själv , hur du prioriterar. Så visst lyx att vi i Sverige har det lagstadgat, men att ta ut nåt du har rätt till är inte lyx det ska bara vara självklart.. 👍🏻
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Anonym
2018-06-28 - 10:28:47

Åh ha en underbar semester nu❤️ vi ses när du kommer hem! Kram Mia Eyra och Luna ❤️


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: