GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

jul jul jul ända fram till , ja jul.

2018-12-05 | 10:28:05 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Så var vi då inne i december och knappa tre vecor kvar till julafton. Jag hade turen att jag var ledig i helgen och kunde sedvanligt sätta upp gran och tokpynta den första och andra december. eller ja en av två granar är uppe. Vi väntar på tapetserare som ska fixa vardagsrummet - tog mig bara 1,5 år att bestämma mig för en ny tapet...nåväl. Så har inte känts som en idé att sätta upp granen där, men funderar nu på att sätta den i hallen istället, så länge. För visst kan man inte ha för mycket pynt och för mycket julkänsla?
 
Då jag jobbar kommande helg så är jag nu ledig mitt i veckan, eller ledig - jag sitter med teckningsjobb, men det kan jag ju sitta med och ändå njuta av julmusik och doften av ljus med "christmas scent". Njuta av långfrukost och se en julfilm varje dag. Netflix har ju en hel "Glittret i Granen"kategori.  Men mina absoluta julfilmsmåsten spar jag till dagarna innan jul för att riktigt hamna i stämning och då är det "The Family Stone" och Beverly Hills 90210 julavsnitt från 1993.
 
Näpp...nu ska jag nog allt ta och klä den andra granen ändå.
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: