GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

"a walsh family christmas"

2018-12-23 | 15:38:20 | Egocentrerat&Vardagligt

Så äro vi då här, dagen före julafton!
23e december, dagen jag gillar näöstan mer än själva julafton. I år är jag ledig både jul och nyår , så skönt.
Senaste veckan har jag diock dels legat hemma sjuk i någon flunsaförkylnings och dels har det varit målare/tapetserare här..äntligen. Alltså det här med hantverkare...tid..planering..herregud får kli i kroppen bara jag tänker på det..och att efter dels ha flyttat i juletid 2 ggr samt kaosartade renoveringen av fönster och fasad för 2 år sedan ville jag aldrig någonsin ha hit hantverkare i juletid igen...men så blev det så ändå.
 
Och färgen den sprack, något de aldrig sett förr så de fick spackla om flera gånger ovanpå färgen. Och tur i oturen att jag låg hemma sjuk och kunde se att tapetseraren satte tapeten uppochner och kunde säga stopp efter 2 våder...men ja..det blev så bra. Äntligen känns tv-rummet verkligen som hemma och nu ska jag ta ett glas bubbel och se mitt absoluta julefilmsmåste no1 : " Walsh family christmas". Julavsnittet från Beverly Hills 90210 från 1993. Nu är det jul!
 
 
 
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: