GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Summerlovin’

2018-08-02 | 20:00:13 | Egocentrerat&Vardagligt

Min semester lider mot sitt slut nu efter fem helt fantastiska lediga veckor med vackra Kreta, fantastiska sommarstockholm, Göteborgsmys, en Halmstadstripp och Tylösandstrandhäng och så en hel massa härligt trädgårdsslapp,  och massa bad i poolen. En sommar som hållt i sig sen andra veckan i maj med lite sedvanligt köldavbrott på midsommar.. men vilken värme.. sol..sommar.
Nu är augusti kommen och även om temperaturen är långt över 20 även idag och verkar vara många dagar fram så är det ändå den där lilla skiftningen mot ankommande höst som ändå småskett..rasslet i lövverken som börjat låta annorlunda i vinden, kvällsmörkret som kommer allt tidigare.. hösten kommer komma vintern likaså.. och jag tänker att det var ändå snö in i april i år.. så dessa få sommarmånader. Jag är så tacksam, så lycklig. Och kanske jag avföljer varenda influencer som nu uttrycker längtan efter stickat och "utopiska " visioner om höstmys med choklad o tända ljus och snö och pratar om "onormalt väder " när de garanterat just under vintern kommer uttrycka mörkertrötthet och leda och åka på både en och fem utlandsresor till sol och värme och spä på klimathoten med alla flygresor...

(null)
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: