GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

höstenkät

2017-09-22 | 14:43:11 | Egocentrerat&Vardagligt

Hoppar på Bloggkommentatorerna och gör Hannapees höstenkät.
 
Visa en bra höstbild från ditt arkiv:
 
 
Det här är ju en typiskt klyschig höstbild - vacker natur..tagen för ett år sedan...men det är även den här bilden:
 
För ett år sedan var det rena sommarvärmen i slutet på september  och bilden är tagen för ett år sedan, på fredagskvällen då jag hade tagit en svettig löprunda och kunde sitta ute i varm kvällssol och ta en svalkande efterträningbärs som om det vore juli. DET people är en bra höstbild.
 
Beskriv din kommande höst i tre ord?
Konstutställning, jobb, 36årsdag
 
Vilka är dina bästa minnen från sommaren 2017?
Åh så många bra minnen. Sommar för mig börjar i maj och den månaden inleddes i ett soligt Köpenhamn med bästis.  I  början av juni månad åkte jag och sambon till Göteborg och gick på en skitbra Black Star Ridersspelning , hade det hotellgött, shopping, stros och mys. Juli inleddes på ett hett Kos med bästis och sen vart det Öland, Kalmar och Stockholm och bara skönt hemmahäng i trädgården, bra löprundorflow, plöjde massa böcker  samt att den stora yttre husrenoveringen äntligen blev klar sisådär 9 månader försent.
 
 
Vad är det bästa/sämsta med hösten?
Nu är ju jag en total sommarlover och är inget fan direkt alls varken höst vinter eller tidig vår..jag vill ha grönska, ljus och värme. Så jag ser mest bara "sämstheter" överlag vad gäller att det blir mörkare och kallare..jag känner mig så fri när kläder inte behöver vara en issue..friheten att bara bege sig ut på löprunda i shorts och linne..inte behöva tänka på lager på lager, jackor, vantar, sockar etc.
Det härliga med att kunna ha altandörren öppen hela dagarna och släppa in luft och likaså bara kunna kliva ut barfota..äta frukosten ute etc. De väldigt låga elräkningarna mot vinterns snordyra...alltid denna tanke på väder och vind vad man nu ska göra och ta sig för...blä.
Men ska jag försöka vara nåt positiv är det väl det några få veckor innan alla träd etc blir kala är ganska vackert rent estetiskt med höstfärgerna.
 
Hur höstmyser du?
Inte på nåt annat sätt än övriga året...Jag dricker te och tänder ljus året runt likaså ser på tvserier och film.
 
Vilka böcker har du planerat att läsa i höst?
Tänkte ta tag i Kristina Ohlssons böcker inte läst en enda, likaså Jonas Moströms senaste - läst alla andra.
 
Dina 3 bästa hösttips – alla kategorier?
- Vara ute så mycket det går för att tanka soljus och energi och d-vitamin genom promenader och löprundor och kanske fotoupptäcktsfärder.
- Unna sig saker vare sig det är god mat och vin, nytt i garderoben eller kanske weekendtrips.
- Alltid minnas att det blir ju vår och sommar igen.
 
Hur ser din höstoutfit ut?
 
 
 
Höst och vår är ungefär samma för mig.
Skinnjackor, långkoftor, keps eller mössa, rosa kappan, boots eller kängor, jeans eller fladderbyxa en och annan strumpbyxa och tshirtklänning.
 
Har skol/jobbstarten fört med sig några insikter?
Nja inte mer än att det är långt till nästa semester och att man få passa på att hitta på roliga saker när tillfälle ges. Men jag är ju jäkligt glad att både ha ett jobb att gå till och få en fast lön varje månad och likaså kunna driva ett företag vid sidan av nu mer i exakt det tempo och på de villkor jag själv väljer.
 
Vad har du på TO-DO listan just nu?
Just nu kurera mig färdigt från en envis förkylning som mynnade ut i nån magbasilusk denna vecka samt färdigställa allt inför nästa helg och 3 dagars Konstnattenutställning. Just det ja jag måste uppdatera några grejer på Handels medlemssida och smsa hantverkare att vi fortfarande saknar ringklocka och att ena markisen är trasig. Och fortsätta strida att vi fått en felaktig jäkligt instabil kontinentalsäng för 20 000 från Sova.
 
Några tips på hur man botar höstdeppigheten?
Hmm se mina 3 hösttips längre upp..känns som samma punkt.
 
Vad är två nya grejer du vill lära dig i höst?
Riva tapet som luktar - tillhörande efterarbete för att fixa ny snygg luktfri vägg.
Koppla av och ner bättre.
 
Vilka serier rekommenderar du att följa?
Blandar sådana både att följa som fortfarande pågår med sådana som avslutats men som jag tycker skall ses.
Homeland, The Americans, Hell on Wheels, Black Sails, Girls , SATC ( alltid) Stranger Things, Alla Marvels serier: Peggy Carter, The Defenders, Jessica Jones, Agents of S.H.I.E.L.D , Luke Cage, Iron Fist, Daredevil, The Affair, Better call Saul, Gilmore Girls, Greys Anantomy, Dexter...o många många fler..
Men ska jag rekommendera en alla borde se säger jag just nu The Fall. Herregud så bra den var!
 
Extra fråga: vilka Instagram-konton rekommenderar du att följa?
Every outfit on Satc
 
 
Topp tre favoritdrycker i höst?
Samma som övriga året antar jag
Rödvin
Te
Mineralvatten
 
Har du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden?
Nja inte mer än nån hotellnatt/helg i Göteborg och Stockholm
Jag reser gärna iväg på weekends och solresor men dels ska man ju ha nån att åka med en och sen är det ju de där semesterdagarna som tyvärr tar slut buhuhu..
Menmen i år har det ju ändå blivit både en vecka i Grekland och långweekends i Köpenhamn och Rom.
 
Hur förbereder du dig för vintern?
Euhm...sätter in lite extra cash på huskontot så elräkningarna kan betalas?
 
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: