GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

porr, croissants och dinosaurier

2017-07-24 | 13:14:07 | Egocentrerat&Vardagligt

Måndag och semestervecka 4 av 5 har precis inletts. Men här kommer bilder från semestervecka 2 .
Vi hade, som jag skrev i förrförra inlägget bokat Öland och Borgholm men när vi nådde hotellet var vår bokning borta. Hotellet skyllde på att Booking hade bokat av den i april, när jag loggade in på Booking så låg bokningen av. Vi fick ett rum ändå, men ett konstigt ovanpå hotellets nattklubb och det var fylleslag i korridoren och när det väl tystnade vid 3 på natten så fick vi en halvtimmes sömn innan dom vägg i vägg satte igång med väldigt högljutt sex av den sorten där det mest lät som tjejen övat in hur man "ska låta" från en porrfilm för att då och då bryta av med ett "ajje!!" när den pumpande killen antagligen tog lite mindre hänsyn i sin egna njutning...Det hela kunde kanske varit eggande egentligen men det blev mest till att jag och Stefan låg där och till slut ropade rakt ut "Men för fan kom nån gång då!!"

När de till slut tystnade efter nån timme badade rummet i solsken genom de trasiga persiennerna och en måsfamilj tog över med skrikandet istället.
Så med risiga trötta looks gick vi ner till receptionen innan frukost och förklarade att vi varken ville stanna de tre tänkta nätterna eller hade lust att betala femtusen för detta. Och den stackars unga receptionisten såg alldeles gråtfärdig ut och gick iväg och pratade med "högre instans" och kom sedan tilbaka med två erbjudanden: 1) De kunde bjuda på middag på kvällen om vi valde att stanna eller 2) Ät frukost, det finns croissanter(!) och sen checka ut utan att behöva betala.
Vi valde alternativ, åt jävligt många croissanter och snabbokade rum på Scandic i Kalmar istället, där vi bodde förra året när vi ville vara som "alla andra" och för en gångs skull roadtrippa litegranna istället för att ta tåget överallt..men då ena hjulets bultar på bilen lossnade och vi blev ståendes i flera timmar på storväg och fick bärgas till Kalmar....Påminn oss att vi kanske ska skippa just Kalmar/Öland nästa år..

Men innan vi tog bron tillfastlandet igen spenderade vi några timmar på en strand utanför Borgholm, sen åkte vi runt och kollade på lite fornlämningar och turistade oss.
Väl i Kalmar njöt vi sen av god mat och dryck, vi lånade hotellets cyklar  - så himla mysigt, shopping och stros och på vägen hem efter några dagar så stannade vi till på Europas största dinosauriepark.
Just det där med dinosaurier är så jävla fascinerande tycker jag..bara tanken på att de gått runt på vår jord..existerade så länge..långt mer än vad människan hittills gjort..den tanken är så övermäktig på nåt sätt.

Nåväl..det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss..men det blev jäkligt bra ändå.