GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Styrka , tacksamhet och lugn

2015-07-02 | 21:33:57 | Träning&Hälsa


Bild från igår kväll efter en kvällslöprunda.
.. Man kan ana liten muskel där på armen kanske.
Styrka och ork.. Och glädje och anletes svett i en enda bild.
Både fysiskt men framförallt mentalt.

Denna torsdagskväll den andra juli 2015 och en värmevåg har svept in och det är en fullkomligt ljuvlig sommardag och afton.. Stillhet. 
Så här borde det kännas jämt.

Ikväll känner jag ett exta lugn och en stor portion tacksamhet.
Det senaste året.. Jösses vilka prövningar . All denna ångest och smärta.
Men så här på ett år har mycket, inte allt, men mycket ändrats. 
Jag tog tag i icke hållbara situationer.

Jag sitter här nu med ordnad ekonomi, fast jobb, stadig inkomst, skuldfri förutom huslån och CSN. Ingen ner ångest över ett företag som var ett sjunkande skepp.
Jag klarade blodpropparna i båda lungorna. Jag överlevde .
Jag sitter här på altantrappen , ser ut över vår trädgård till vårat hus, kvällssolens sista strålar som färgar gräset guldigt. Dofter .
Jag känner det allra största lugn inuti.. Och det är så ovärderligt när man varit nere på botten .. Nr man gråtit slut på tårar. När man trott man ska dö. Inte klara sig.
Lärt mig släppa vissa saker som jag ändå varken rår för eller rår på. 
Lärt mig ta tag i det jag kan. Kämpat . 
Mycket har jag klarat helt själv. Men jag hade absolut inte klarat mig så som jag gjort utan två personer i mitt liv: mamma och Stefan. 
Tack.




Kommentera 3 st

Kommentarer
Maria
2015-07-03 - 07:46:29

det kanske är en för personlig fråga, men har du någon kontakt med din pappa? Eftersom att du enbart nämner din mamma.

Svar: Scrollar du bara några inlägg ner ser du att hela familjen grillade i lördags :)
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

mamma mindy
2015-07-03 - 08:17:34

Alltid lika söt :)

Anna J
2015-07-04 - 08:13:04

Så skönt att läsa att du känner sånt lugn. Det är du verkligen värd att få känna tycker jag. Ha en fin helg nu och njut av värmen. Kram!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: