GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Att ta tillfället i akt

2015-08-22 | 14:47:35 | Outfits och Garderoben



En ny favoritklänning ifrån H&M och ett par rosa klackar från Nelly.com åktepå klockan 9 igår morse när jag satte mig på cykeln och trampade fram till stan och inhandlade fredagsmiddagen.. Ja när man mest jobbar i fotriktiga skor, jeans och jobbtröja så tar jag givetvis varje tillfälle i akt som går att bära klänning och klackar och passar Julön mer på nu så länge vädret tillåter..
Ljuvliga ljuvliga värme.

Så lycklig och så glad för att sommaren kom.. Och för att jag dessa soliga dagar med 25 grader och knallblå himmel dessutom har långhelg. 
Klänning och klack åkte ju av så fort jag kom hem igen och har mest bott i bikini sen torsdags eftermiddag. 
Fast sen är det ju även magiskt härligt att dessa varma kvällar återigenta på sig nåt kjoltyg och bara insupa sensommarkvällsdoft och höra insekter surra och känna att livet just då är lite som taget ur en film från den amerikanska södern..ja minus ku Kluxklanare då som tur är.. Och minus en svettig Matthew Makånnahueydueluey...mindre som tur är.. Haha.

Hmm om man kanske skulle se Juryn- a time to kill... Stekta Gröna tomater eller kanske Skeleton Key nån kväll..
Fast nu har vi iofs äntligen tagit tag i att plöja Dexter.. O så bra.. O den där Miamihettan verkar ljuvlig! 
 
Kommentera 2 st

Kommentarer
Helen Larsson
2015-08-22 - 21:50:28

Vilket härligt bloggnamn du har!! Gav i alla fall mig ett leende på läpparna!

Anna
2015-08-23 - 08:52:16

Det jag alltid gillat med din blogg är din förmåga att få även vardagliga saker att kännas lyxiga och magiska:) Du verkar vara en livsnjutare och det är en gåva enligt mig. Har själv svårt att njuta av livet ibland så tack för inspirationen, keep up the good work;)
Kram från en annan Anna


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: