GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Sista söndagen i april

2015-04-26 | 22:10:22 | Egocentrerat&Vardagligt


Några dagar kvar av april och sen är det Sköna Maj och absolut bästa tiden på året med hela sommaren fortfarande framför en.
Ljuvliga dofter och färger. Tider när det känns lite lättare.. Att andas...pollenallergi till trots.

Senaste dagarna har en del buskar och träd exploderat, vissa på vara nån timme känns det som. Ena stunden kala bruna grenar och sen BOOM grönska!
Så fantastiskt. 

Jag har jobbat hela helgen.
Tog mig en löprunda efter jobbet i fredags och tog även en efter jobbet idag.. För att försöka tanka energi kraft och solljus. Men det gick trögt och tungt.
Känns som att jag just nu går litegranna på sparlåga ..att saker och ting, grubbel och känslor och bergochdalbanorna senaste året just nu börjar ta ut sin rätt.. För att uttrycka mig "tidaholmskt" så börjar jag känna mig litegranna som ett ursketet äpple.

Men så ikväll så gick jag och Stefan på bio här i stan. 
Nya Avengersfilmen. 
Var skönt att bara göra nåt. 
Och när vi kom ut från lilla bion vid halv nio så var det fortfarande ljust ute. 
Jag kunde ha skinnjackan öppen och medan fåglar kvittrade lite varstans i kvällningen så fotade jag körsbärsblomningen och då kände jag återigen lite energi och hopp fylla hjärta själ kropp och knopp igen. 
Det blev vår i år med och det kommer bli sommar också. 

Måste bara röka lära mig än mer att njuta och inte grubbla så förbenat mycket. Låta själen och kroppen få lite ro. 

Kommentera 3 st

Kommentarer
Anna J
2015-04-26 - 23:15:09

Härlig bild! Det är så vissa dagar att alla tankar bara kommer som tynger ner en och man nästan grubbar sig tokig. Men så är det något redan nästa dag kanske som får en att tänka på annat eller så tänker man lite annorlunda och då blir det lättare igen. Som tanken på härliga maj med syrener och liljekonvaljer och annat härligt. Ha en fin vecka som kommer fina Anna. Kram!

Amanda
2015-04-27 - 03:23:12

Usch vad jag lider med dig. Gått på sparlåga hela året tills nu, när jag äntligen börjar se ljuset i tunneln. Hoppas det blir bättre snart. Kram på dig!

Ling-Ling
2015-04-27 - 22:03:58

"Det blev vår i år också och det kommer bli sommar också". En så vacker och rogivande tanke. :) Mår också så mycket bättre när våren kommer. Ljuset, värmen, dofterna, färgerna...


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: