GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Påskspring i benen

2015-04-04 | 15:11:00 | Egocentrerat&Vardagligt



Glad Påsk på er Blogosfären !
Hoppas ni har det riktigt fint!
Jag var ledig skärtorsdag och jobbade 12timmarspass igår.
Men när jag kom hem korkades det upp en flaska rött, vi åt några fina köttbitar och myste i soffan.
 
Min påskafton började jag med en löprunda på 6 km.
Jag har haft en veckovila från löpningen då mina ben kändes väldigt trötta efter förra rundan samt lite småvärk .
 
Och det talas om träningshets i sociala medier.. Att folk känner sig hetsade och tvingade när andra tränar. Måsten.
Jag har inte känt av just det - att jag känner mig manad av att se andra ..dock blev jag lite förbryllad just när jag skrev på Instagram just att jag nu planerade att vila kroppen och andra gick in och kommenterade att jag nästan skulle göra det motsatta.
Säkert egentligen välmenande råd så sett om att jag skulle jogga i backar, ha kompressionstights osv men det blev ändå en känsla av att det är fel att just vila.. Varför?
Vila och återhämtning är ju en jäkligt viktig del av träning också. Det är inte farligt. 
Jag själv känner min egna kropp. 
Jag gjorde misstaget i somras att köra på och ignorera kroppens trötta varningssignaler om att nåt var fel och sprang och sprang.. Med blodproppar . 
Aldrig mer.
 
Likaså, om än välmenande, i nåt av mina tidigare inlägg om löpning och att jag inte har nåt intresse av att träna i grupp eller ställa upp i lopp och mina anledningar till varför så kommer ändå rådet att just ställa upp i lopp för att tävla och mäta mig mot andra.
 
Men då missade man helt min mening och min essens i det jag skrev och min kärlek till löpningen .
Det ska vara njutning . Det ska inte göra ont eller smärta för jag ser inte meningen med det.
Det är min stund, min tid, min bubbla . Jag har noll intresse av att visa mina resultat eller känna mig bättre eller sämre än andra när jag springer . Det ör enbart för min skull. Min hälsa . Min kropp. Mitt välmående .
Jag vill springa de dagar jag vill när jag orkar när min kropp kan. Inte för att jag betalat en startavgift eller bräcka nån annan. 
 
Kommentera 6 st

Kommentarer
Ling-Ling
2015-04-04 - 16:28:21

Låter så härligt att springa/träna på det sättet, med den inställningen. :)

Fredrik
2015-04-04 - 19:04:37

Håller helt med dig. Är så trött på vissa individer, i mitt fall på gymmet, som ska påpeka att jag borde göra såhär och såhär och äta på detta sättet för att bygga mer muskler... För det första: vad vet de om att jag ens vill ha stora muskler? Jag tränar för att vara stark på grund av att det kommer vara skönt att vara det i min kommande yrkesroll. För det andra: vad vet de om vad jag haft för problematisk relation till mat tidigare i livet? Att påpeka för någon annan hur den bör äta är elakt, även om det görs i välmening. Har jag inte frågat om råd själv, så ge dem inte till mig, tack!

JUNITJEJ
2015-04-04 - 20:29:40

Härligt med påskspring!

Hanna Karlsson
2015-04-04 - 21:56:41

Vilken sund inställning du har! Kör på som du gör och strunt i alla "förståsigpåare".

Jeanette
2015-04-06 - 13:36:21

Bra där!!

Helena
2015-04-13 - 12:39:49

Du är så sjukt inspirerande, på alla sätt, men kanske speciellt när det gäller löpningen! Heja dig!

Svar: Åh tack så hemskt mycket ❤️ betyder massor!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: