GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

go left is always the right thing to do

2014-05-01 | 19:43:58 | Illustration/Teckning/Konst/Design

illustration: jag
 
 
Första Maj idag!
Den rödaste av alla röda dagar, i dubbel bemärkelse!
Dagen då vi rödhjärtade får fira , skandera, visa power, hopp, historia, ståndpunkter, rättvisa, jämlikhet och solidaritet lite extra.
 
Men jag får erkänna. Denna Första Maj var första gången sedan 2005 som jag inte gick med i nåt Första Majtåg och sjöng Internationalen bland röda fanor.
Precis som det året så var det nu en fotskada som stoppade mig.
Min knäckta tå.
Den kändes hyfsat Ok igår morse men efter 8 stressiga timmar på jobbet igår så kändes den redo att gå av när jag kom hem närmare kl 21 igår kväll.
Om knappa 38 timmar så ska vi sätta oss på ett plan mot Mallis och jag vill gärna kunna gå och ha skor på mig.
Men lite ont i mitt röda hjärta gör det att jag inte gick.
Men jag vet var jag står, jag vet vad jag ska rösta och jag vågar alltid visa det Första Maj eller inte.
 
 
..var ju väldigt typiskt att det var min högra fot som satte P för tågandet..haha.
 
Kommentera 2 st

Kommentarer
Ida Nielsen
2014-05-01 - 21:09:33

Rött är den finaste färgen :)

Tessan - Kinda Just Me
2014-05-01 - 23:30:52

Cool bild. Imponerad att du går såpass ofta. Det var flera år sedan jag gick i röda tåget senast - det får visa sig på röstsedeln istället. Hoppas tån blir bättre till resan!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: