GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Libra Woman

2014-01-21 | 17:30:00 | Illustration/Teckning/Konst/Design

 
 
 
Libra/Vågen
 
Ja här är min version av stjärntecknet Vågen. Den var för mig klurig, det är det första tecknet jag gör nu som inte har en "djuranknytning" eller tydligt element så som Väduren, Stenbocken, Vattumannen, Oxen och Skytten och Lejonet.
Och jag ville inte göra den klassiska porträtteringen med just vågskålar som syns överallt.
Nej istället tog jag fasta på tecknets ledord så som Balans, Harmoni och Romantik .
Balansen i hornen, Harmoni med lika sidor och balans och romantik i färgvalet. Även hårets former och linjer ville jag få till lite "vågliknande" och lite av en frihetskänsla i kvinnan ( libre).
Hoppas ni Vågar som läser gillar den.
 
De andra tecknena ( tryck för större):
 
Lejonet, Stenbocken, Oxen, Skytten, Vattumannen och Väduren
Kommentera 5 st

Kommentarer
Art By Tina - Konst & Yoga
2014-01-21 - 17:53:49

Fast jag tycker nog denna också har djuranknytning, tänker på snäckor=)

Svar: Ja jag har ju gjort den "djur/natur" för att den ska stämma med de andra..jag menade mer tecknet i sig ordet VÅG är ju inte djuriskt..Stenbock, Skorpion, Vädur, Fiskarna, Oxen är ju djur i sig själva...Våg, jungfru och tvillingarna är ju lite mer diffusa varelser =)
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

veronica eriksson
2014-01-22 - 08:46:38

Vad fin :) Kram

Fröken H
2014-01-22 - 09:28:12

Dn här och vattumannen är mina favoriter hittills! :D

Cindy
2014-01-22 - 09:43:03

Så fort den kommer på tröja ska jag beställa den :) jättefin!

Svar: vad roligt Cindy att du gillar den.Finns nu på college och tshirt!
kram!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Jessa
2014-01-22 - 23:06:06

Ska bli kul att se hur tvillingtecknet blir... :) Kan nog hända det blir en beställning av det, på ett linne då....:) Du e så duktig! Kram


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: