GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

höstblues #1

2013-09-01 | 12:10:53 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Så var det då september vilket väl ändå räknas som en höstmånad. Den första höstmånaden även om jag alltid tycker att hösten varje år börjar hälsa på, som weekendresor ungefär, från början av augusti.
Nu ser jag på väderrapporten att det kommer blir 20gradiga temperaturer i veckan som kommer så sommaren håller sig kvar lite till så gott den kan tack och lov, men löv har börjat falla, det är ett annat ljus ute och det rasslar i vinden.
Och modebloggare skriver den ena efter den andra nu hur mycket de ser fram emot höstkläderna och höstmodet och att de egentligen , även om de älskar sommaren, ändå föredrar just höstgarderoben framför sommarens.
 
Det gör inte jag.
Jag vill ha lång het sommar året om just på grund av kläderna!
Aldrig känner jag mig så fri, så vacker, så snygg, så finklädd som under maj-augusti om vädret tillåter och det är klänningar, bara armar, nakna fötter, bruna ben som gäller. Öppna skor, tunna tyger.
 
När kläderna bara tar 30 sekunder att ta på sig och man kan stiga ut genom dörren på morgonen och inte behöver tänka på att  det blir nog kallt mot kvällen och packa med vantar eller mössa eller extra tröja. I bilen behöver man inte ta av sig en massa för att man blir svettig bara för att kränga på sig allt igen när man ska kliva ur. Ena dagen för varmt för strumpbyxor andra dagen måste de på. Ena dagen för varmt och klibbigt med skinnjacka andra dagen måste både den och kofta bäras.
 
Folk får får prata hur mycket de vill om alla dessa tända ljus, dricka te och varm choklad tillsammans med bylsiga stickade tröjor och strumpor men det känns bara som en överromantiserad bild snarare än att man verkligen sitter där och är lika ljuv och mysig som till exempel Cameron Diaz i en liten stuga med brasa som en scen ur The Holiday. För te älskar jag året om och dricker hur varmt eller kallt det än är och tända ljus en sommarkväll är lika msyigt som en blåsig oktobereftermiddag.
 
Nej det enda jag ser fram emot och ser som positivt med höst är fotograferingar med antingen färgsprakande lövprakt eller mer karga landskap .
...och så alla säsongsstarter av serier som haft sommaruppehåll.
Men annars? Näe..jag har fortfarande en amssa sommklänningar jag inte hunnit bära i år och sandaletter som inte luftats särskilt mycket och fått  strutta med mig över asfalt eller grusväg.
 
Kommentera 15 st

Kommentarer
yasmine modell mamma och fru
2013-09-01 - 12:53:04

hösten är underbar

Svar: jag gillar sommaren.
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

CharlottaSofia -Diy, fashion, design & me
2013-09-01 - 13:33:36

Är helt på din linje där! Jag blir nästan provocerad när det bloggas om bylsiga tröjor i början av augusti. Och ja, den där romatiserade bilden av att sitta uppkrupen i soffan i stor tröja och raggsockor och se så där mysig ut.: Gör någon det? På riktigt? Man spiller te, trasslar in sej i filten, helt plötsligt blir det för varmt..o.s.v :-)

Malin
2013-09-01 - 13:39:07

Jag fullkomligt älskar sommaren jag med, och har så svårt för såna här "mellanväder" när man varken kan ha mycket eller lite kläder på sig. Jag tycker ändå om årstider, hösten är mysig enligt mig, men jag skulle helst ha ett par till sommarmånader om året. Sommaren blir liksom aldrig tillräckligt lång...

Sara
2013-09-01 - 13:40:43

jättefin bild!

Svar: tack sara! det värmer!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

feliciathiel
2013-09-01 - 13:41:35

sommar året om hade inte gjort något!!

Svar: håller helt med!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Emma L.
2013-09-01 - 13:45:04

vilken fin bild! Jag håller med, sommaren är väldigt skön, men hösten är ganska bra också, så länge det är någorlunda torrt och färgglatt iaf..

Svar: tack för komplimangen om bilden!ja får det vara ganska varmt så kan hösten vara ok den med =)
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Jess
2013-09-01 - 13:55:47

Haha jag är tvärtom och tycker att sommaren är överromantiserad med alla dessa fladdrade klänningar, picknickar, vinkvällar och allt vad det är :P

Svar: haha ja kanske det..har dock hellre ölkväll och grillar på sommaren..tror aldrig jag varit på nån riktig picknick =)
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

C
2013-09-01 - 14:04:07

Åh, vilken fin bild!

Svar: tack så hemskt mycket! det värmer!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

http://nataliealexandra.blogg.se
2013-09-01 - 14:27:06

mysig blogg du har :*

Svar: tack så hemskt mycket! hoppas du återkommer!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

JUNITJEJ
2013-09-01 - 15:00:26

Jag älskar din blogg!

Svar: åh tack junitjejen! det värmer!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Elizabeth
2013-09-01 - 17:05:54

Fin bild!

Svar: TAck! Blir alltid extra glad när nån gillar mina bilder!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Sofia
2013-09-01 - 18:43:30

Så fin bild :-)

Svar: tack sofia! det glädjer mig!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Fröken H
2013-09-01 - 20:58:35

Jag gillar personligen hösten bäst när det kommer till kläder men sommaren är den bästa årstiden till allt annat! Önskar att sommaren kunde vara liiite längre.

Svar: ja den finge gärna vara från hmm januari - november så kan vi ha en vintermånad..haha
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Daniella 🌙
2013-09-02 - 04:32:33

Åh herregud vad galet fin bild.

Svar: men åh tack vad glad jag blir!Älskar ju att fota!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Malin
2013-09-02 - 09:01:11

Håller med helt och hållet. Har rätt mycket ångest över att behöva genomlida en hel vinter igen...med alla jobbiga kläder, snöslask, snöstormar, mörker, kyla... jag längtar nåt enormt till våren nu.
Håller med om det där ljuset och vindarna, det är alltid nåt i augusti som känns att nu är hösten på gång.

Kram


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: