GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

20 fakta om Avanna

2013-12-23 | 14:05:03 | Anna/Avanna-fakta,frågor&svar

 
På Instagram florerar det nu en "utmaning" att lista 20 fakta om sig själv. Då min Instagram (@avannawebshop) mest är en företagsinstagram så fick det bli 20 fakta om Avanna och företaget.
Tänkte jag postar det här med.
 
 
1) startade 2007 och sålde första plaggen via min blogg www.pyttis.blogg.se
2) affärerna tog fart vår/sommar 2008 efter att @kenzas visat upp ett Todaylinne
3) den kvällen fick jag 300 beställningsmail på just Todaylinnen
4) today är fortfarande populäraste motivet http://avanna.se/klader/today-im-wearing-this/
5) dreamcatcher är dock populäraste tygkassen http://avanna.se/vaskor/tygkassar/dreamcatcher-tygkasse/
6) 2008-2010 släppte jag kollektioner för Nelly.com
7) och Tyra Sjöstedt @style_by_tyra modellade för Avanna
Amanda Berg @amandaberg likaså
9) 2008 var jag 1av 5 vinnare i en designtävling hos @lindexofficial och fick gå på rosabandetgala med Emma Wiklund @emmaofstockholm
10) Jag är ensam i företaget och sköter allt från design till skiss till bokföring marknadsföring packning postningen etc själv
11) jobbar även som fotograf
12) och illustratör
13) och skribent/krönikör
14) drömmer om att synas i @ellesverige och @damernasvarld
Och @styleby
15) kämpar för ett mer ekologiskt och fairwear märkt modesverige.
16) är en stolt rödröstande företagare
17) har författardrömmar och vill skriva egen chiclitbok
18) men har iaf än så länge prytt ett bokomslag med en egentagen egobild från bloggen .
19 ) Marie Serneholt @marieserneholt och Charlotte Perrelli är några kändisar som burit Avanna .
20) hade jag inte satsat på en kreativ yrkesbana hade jag satsar mer på en politisk.
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: