GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Varm sallad

2013-04-24 | 20:23:14 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Vill tipsa om denna väldigt goda, mättande och lättlagade middag jag gjorde till mig själv ikväll.
En varm sallad.
 
Jag tärnade en stekt kycklingfilé som var över efter gårdagens och stekte denna tillsammans med några skivor bacon, purjolök och champinjoner. Lite svartpeppar och cayennepeppar.
När det hade fräst ett tag tillsatte jag en matsked creme fraiche samt ungefär en matsked ädelost på tub.
Lät det puttra lite tillsammans i stekpannan innan jag la upp det i en djup tallrik med plommontomater och gurka.
Strö gärna över lite riven ost.
Mums!
 
Perfekt för mig som inte vill äta för tungt om kvällen men dock gärna äter varm lunch och middag.
Kommentera 4 st

Kommentarer
Ella
2013-04-24 - 20:28:05

Låter väldigt gott, det måste jag prova!

Maud
2013-04-24 - 22:05:30

Ska absolut testas! Gör din paj ofta;) här heter den avannas paj! Gubben gillar den oxå!
Kram

Fröken H
2013-04-25 - 09:20:04

Låter väldigt gott, själv skulle jag dock hoppa baconet då jag inte är speciellt förtjust i det. Måste provas :)

Maria
2013-04-25 - 21:48:16

ser gott ut :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: