GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

bloggerska utan bromsar

2012-10-23 | 20:27:25 | Egocentrerat&Vardagligt

Jösses jag hinner verkligen inte med..man kliver opp på morgonen, sätter igång och jobbar och vips und hallå så är det mörkt ute och kväll?
Ja jisses.
Framåt kvällningen så satte jag mig på min mormors gamla cykel som jag haft i flera år nu och cyklade till Posten med massa rosa Avannapaket, sen Apoteket och därefter Konsum.
Nu är det så att älskade Mormor gick bort redan 1983, alldeles för tidigt..och jag har inget minne alls av henne...men jag tror hon är med mig då och då..
 
I alla fall så är ju då hennes cykel ganska så gammal och ranglig, vilket jag inte velat inse.
Men så gick ju Morfar bort nu i somras och i hans förråd stod en cykel modell väldigt mycket nyare. Gubbig men rejäl och stadig.
Dock behövde den lite upprustning i form av nytt stöd, nytt lås och lite lyse så just nu är den inlämnad.
Så fick ta Mormors cykel idag och jäklar nu kände jag vekrligen hur ranglig och skranglig den är. Dessutom fattar jag itne hur jag ens kunnat cykla på den som jag gjort, jättekonstigt böjt styre och jag kände mig som en stor 150kilosklump på den.
Och tja..bromsarna funkade inte.
Men jag lyckades undvika olyckor, kanske var Mormor med mig♥
Skenande häst på vägarna igår..Bloggerska utan bromsar idag.
 
 
..ja det är väldigt rosa och brusigt här hemma...
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: