GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

kjolar och cyklar

2012-07-04 | 21:46:21 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Älskar min nya 20kronorskjol...
 
Just nu fyller jag dagarna med väldigt mycket jobb, några promenader hit och dit, om kvällarna denna vecka har jag hjälpt brorsan och svägerskan med lite renovering av deras nya hus...det grubblas lite, det saknas och det minns, känslor svallar över..kommer och går, tårar och skratt..speciella dofter som alltid funnits där , som snart aldrig kommer att komma igen .
 
I några år nu har jag haft min mormors gamla cykel och häromdagen hämtade jag hem min morfars. Ställde dom bredvid varandra så att Mormor och Morfar fick hälsa på varandra igen.
Mormor ska få vila lite nu, nu är det jag och morfar som ska ut och cykla ett tag.
 
 
Kommentera 4 st

Kommentarer
Malin
2012-07-04 - 22:20:13

Vad fint att cyklarna fick återförenas också! Kramar!

Svar: ja det kändes lite sött =)
Företagssam Egen företagare inom grafisk design,illustration och foto. Shoppingalen konstnär med stora chokladbegär.

Ida
2012-07-04 - 23:01:07

Så fint, cykla lugnt :)

Svar: I will =)
Företagssam Egen företagare inom grafisk design,illustration och foto. Shoppingalen konstnär med stora chokladbegär.

aliengirl- artist & actor
2012-07-05 - 10:03:40

Det är så härligt att cykla, och även bra motion. ;)

Svar: ja absolut =)
Företagssam Egen företagare inom grafisk design,illustration och foto. Shoppingalen konstnär med stora chokladbegär.

Anna J
2012-07-05 - 17:19:28

Gillar hur du tänker på din mormor och morfar med hjälp av cyklarna. Jag gör samma sak med mammas (hon dog för sju år sen) köksgrejer och finporslin. När jag dukar fint med porslinet och lagar mat med hennes saker så känns det så tryggt och bra och som om mamma finns där i närheten och kollar in mig lite grann, precis som jag önskar att hon skulle göra.

Skratt och tårar om vartannat kommer alltid att finnas när jag tänker på henne och det är ju egentligen bra, för det ser jag som tecken vilken stor kärlek och saknad jag känner.

Stor kram till fina dig!

Svar: usch jag blir så ledsen i själ och hjärta när jag får läsa att nån måste gå igenom livet utan sin mamma..vet inte vad jag skulle ta mig till utan min.jättefint skrivet av dig om henne!
kramar!
Företagssam Egen företagare inom grafisk design,illustration och foto. Shoppingalen konstnär med stora chokladbegär.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: