GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

I wanna surf on the beach..

2011-03-15 | 20:10:17 | Illustration/Teckning/Konst/Design

Hörreni älskade kunniga läsare som säkert varit utomlands..
Jag åker ju till Teneriffa på söndag och jag har ju tänkt ta med mig Macen min för att ha koll på mailen, företaget och givetvis kunna blogga litegranna.
Vill ju publicera lite bilder här på bloggen.
Och sne har jag ju egen mailserver som jag ju inte vill ladda ner på en publik dator...har ju inte direkt en hotmailadress till företaget.

Men på hotellet är det typ internet i lobbyn som gäller och det känns inte lockande.
Och jag pratade just med Telia som sa att det inte är nån idé att ta med mitt mobila bredband för det blir svindyrt.

Så hur internetar man utomlands??
Nån som varit på Teneriffa och typ köpt kontankortsurfgrej eller nåt?


Please, help!


pic made by me
Kommentera 36 st

Kommentarer
m
2011-03-15 - 20:12:14

sv. tack :)

fifi
2011-03-15 - 20:15:16

Jag vet tyvärr inte, reser ju inte så mycket och när jag väl gör det får macen vara hemma.



Men du, ta det lite lugnt med datorn också, glöm inte att det är semester, det kan nog vara skönt att ta en liten paus från allt surfande också!



puss puss

fifi
2011-03-15 - 20:17:57

Ja, det är en konstig känsla nu när jag har varit gravid så länge och det är så lite tid kvar :)



Okejrå! Inte för att jag tror att du skulle sitta instängd på ett hotellrum hela dagarna ändå...

sanna
2011-03-15 - 20:24:31

Internetcafé!

Pia -Smilinggirls!
2011-03-15 - 20:30:10

Jag brukar nöja mig med internet på flygplatsen, lobbyn osv! :)

Lise
2011-03-15 - 20:33:32

Lobbyn räcker nog fint. :) Annars har de säkert kontantkortssurfgrej precis som vi, jag köpte vanligt kontantkort när jag bodde på Mallorca. Men dator skippade jag faktiskt, det finns så mycket annat och titta på och känns det absolut nödvändigt så finns det internetcafén överallt. :)

Kim
2011-03-15 - 20:46:30

Jag brukar sätta mig på olika fik med gratis trådlös uppkoppling. Mysigt och smidigt. :)

Becca
2011-03-15 - 21:26:24

Allt bra idag?? :D

Ellen - ellastankar.blogg.se/fashion
2011-03-15 - 21:30:11

Svar: ja eller hur :)

Malin
2011-03-15 - 21:59:51

Åh, det känns så klart trivialt nu med all oro världen över, men jag lider hjärtesorg efter att ha tvingats till det tuffa beslutet att lämna livets kärlek på grund av för stora avstånd!



Hoppas du hittar något bra sätt att surfa på, annars - lämna datorn på rummet och surfa på havets vågor i stället. Semester kan göra gott!

frida
2011-03-15 - 22:06:03

Mah boyfriend har rest väldigt mycket i sitt jobb, och på de hotell där han bott har det funnits wireless som man kan köpa per dag (och utnyttja på sitt eget rum). Det borde ju finnas på Teneriffa också. Kan man tycka.



Men sjuttsingen, Anna. Du åker ju snart! Hoppas att det går bra med packningen!

Sara
2011-03-15 - 22:26:38

Det där är riktigt jobbigt :/ Alltid när jag är utomlands har hotellen trådlöst Internet på rummen, men i januari när jag var i Egypten fanns det bara Internetcafé, så jag fick strunta i allt vad Internet hette i en vecka :/

Malin
2011-03-15 - 22:28:07

Ingen aning hur man surfar utomlands, jag har alltid fått hålla till godo med lobbyn när jag bott på guesthouses och sen fått en kod till trådlöst nät om jag bott nånstans i sverige.



Puss på dig med sötisanna!

Malin
2011-03-15 - 22:28:38

Ingen aning hur man surfar utomlands, jag har alltid fått hålla till godo med lobbyn när jag bott på guesthouses och sen fått en kod till trådlöst nät om jag bott nånstans i sverige.



Puss på dig med sötisanna!

Anonym
2011-03-16 - 00:13:35

GRATTIS GRATTIS till solresor vinsten :)

Anonym
2011-03-16 - 00:17:29

utomlands finns det oftast hotspot som du kan köpa lösen till i butikerna eller på hotellet

leopardia
2011-03-16 - 00:37:11

Du kan ju kolla med hotellet om det är okej att stoppa deras kabel i din dator - tex - ja, om de nu har bredband via lina... Eller kolla om det finns uttag på rummet om du tar med egen sladd. Själv brukar jag lägga det jag behöver på ett USB-minne och använda mig av lobbyns dator...

Alexandra - Uppsalas största blogg
2011-03-16 - 04:32:37

sv: visst är dem underbara, älskar klockhalsbanden :D



btw grymt ritar

Alexandra - Uppsalas största blogg
2011-03-16 - 04:32:47

ritat *

Emma says style, love & rock and roll.
2011-03-16 - 07:16:10

http://emmasays.se/2011/march/en-rolig-paintutmaning.html hej du är utmanad ;)

Johanna Urban
2011-03-16 - 08:45:09

Underbar bild!!! oj, jag vet inte, internetcafe?



Jag ska till los angeles nu i veckan, det är varmt där, bikiniväder, och jag upplever en skräckblandad förtjusning att visa mig i en bikini, vit som ett lakan efter 6 månader utan sol! hahah

Johanna Urban
2011-03-16 - 08:45:57

ps, önskar dej en trevlig resa!!!

Sanna
2011-03-16 - 09:13:07

Vad jobbigt, hoppas det löser sig!

b
2011-03-16 - 09:31:07

Tisdagen var helt fantastisk! Något skoj inplanerat idag?



smäm
2011-03-16 - 09:43:55

Älskar din illustration. Jag brukar köpa koder till hotellets trådlösa nätverk (om det inte ingår gratis). Dom flesta hotell har, men kan ju vara bra att kolla upp innan :)

fifi
2011-03-16 - 09:44:52

Haha, inte riktigt så, jag tror nog att du nästan kommer att glömma bort internet när du väl är på plats!

EMMI - modeblogg
2011-03-16 - 09:51:42

- ja det är självklart! :)

Telia Kundservice
2011-03-16 - 13:44:07

Hej!



Jag heter Susanne och jobbar på Telias Kundservice.



Om du har ett mobilt bredband från Telia (privat) så kostar det 32,5 kr per MB om du använder det i Spanien. Om abonnemanget står på ditt företag så kostar det 26 kr (ex. moms) per MB.



Om du endast ska kolla din e-post så går det alltså att göra mot en rimlig kostnad men om du vill ladda upp bilder via uppkopplingen kan snabbt kostanden skena iväg.



Det är ofta billigast att köpa ett lokalt kontantkort i landet där dit man ska resa. Det fungerar då på så sätt att du köper ett vanligt kontantkort som du laddar med en summa pengar som motsvarar tiden du vill surfa.



För att kunna använda kontantkortet måste du ha ett modem som inte är operatörslåst.



Om du vill ha fler tips eller råd får du gärna höra av dig till mig via den här länken:

http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515



Jag hoppas att du får en trevlig resa!



Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Telia Kundservice
2011-03-16 - 13:46:24

Hej!



Jag heter Susanne och jobbar på Telias Kundservice.



Om du har ett mobilt bredband från Telia (privat) så kostar det 32,5 kr per MB om du använder det i Spanien. Om abonnemanget står på ditt företag så kostar det 26 kr (ex. moms) per MB.



Om du endast ska kolla din e-post så går det alltså att göra mot en rimlig kostnad men om du vill ladda upp bilder via uppkopplingen kan snabbt kostnaden skena iväg.



Det är ofta billigast att köpa ett lokalt kontantkort i landet dit man ska resa.. Det fungerar då på så sätt att du köper ett vanligt kontantkort som du laddar med en summa pengar som motsvarar tiden du vill surfa.



För att kunna använda kontantkortet måste du ha ett modem som inte är operatörslåst.



Om du vill ha fler tips eller råd får du gärna höra av dig till mig via den här länken:

http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515



Jag hoppas att du får en trevlig resa!



Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice



Telia Kundservice
2011-03-16 - 13:46:37

Hej!



Jag heter Susanne och jobbar på Telias Kundservice.



Om du har ett mobilt bredband från Telia (privat) så kostar det 32,5 kr per MB om du använder det i Spanien. Om abonnemanget står på ditt företag så kostar det 26 kr (ex. moms) per MB.



Om du endast ska kolla din e-post så går det alltså att göra mot en rimlig kostnad men om du vill ladda upp bilder via uppkopplingen kan snabbt kostnaden skena iväg.



Det är ofta billigast att köpa ett lokalt kontantkort i landet dit man ska resa.. Det fungerar då på så sätt att du köper ett vanligt kontantkort som du laddar med en summa pengar som motsvarar tiden du vill surfa.



För att kunna använda kontantkortet måste du ha ett modem som inte är operatörslåst.



Om du vill ha fler tips eller råd får du gärna höra av dig till mig via den här länken:

http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515



Jag hoppas att du får en trevlig resa!



Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice



Telia Kundservice
2011-03-16 - 13:47:16

Hej!



Jag heter Susanne och jobbar på Telias Kundservice.



Om du har ett mobilt bredband från Telia (privat) så kostar det 32,5 kr per MB om du använder det i Spanien. Om abonnemanget står på ditt företag så kostar det 26 kr (ex. moms) per MB.



Om du endast ska kolla din e-post så går det alltså att göra mot en rimlig kostnad men om du vill ladda upp bilder via uppkopplingen kan snabbt kostnaden skena iväg.



Det är ofta billigast att köpa ett lokalt kontantkort i landet dit man ska resa.. Det fungerar då på så sätt att du köper ett vanligt kontantkort som du laddar med en summa pengar som motsvarar tiden du vill surfa.



För att kunna använda kontantkortet måste du ha ett modem som inte är operatörslåst.



Om du vill ha fler tips eller råd får du gärna höra av dig till mig via den här länken:

http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515



Jag hoppas att du får en trevlig resa!



Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Telia Kundservice
2011-03-16 - 13:55:45

Hej!



Jag heter Susanne och jobbar på Telias Kundservice.



Om du har ett mobilt bredband från Telia (privat) så kostar det 32,5 kr per MB om du använder det i Spanien. Om abonnemanget står på ditt företag så kostar det 26 kr (ex. moms) per MB.



Om du endast ska kolla din e-post så går det alltså att göra mot en rimlig kostnad men om du vill ladda upp bilder via uppkopplingen kan snabbt kostnaden skena iväg.



Det är ofta billigast att köpa ett lokalt kontantkort i landet dit man ska resa.. Det fungerar då på så sätt att du köper ett vanligt kontantkort som du laddar med en summa pengar som motsvarar tiden du vill surfa.



För att kunna använda kontantkortet måste du ha ett modem som inte är operatörslåst.



Om du vill ha fler tips eller råd får du gärna höra av dig till mig via den här länken:

http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515



Jag hoppas att du får en trevlig resa!



Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Karolina
2011-03-16 - 14:19:43

Ja du, vet into om dom har kontantkorts grej :/ men

Vi brukade använda pubarnas/restaurangernas wifi som är

Gratis och dom brunaste dig lösenordet ifall du frågar

Snällt :) hoppas att det löser sig, men glöm inte att du ska på

Semester så njut av den!! Kram från Manchester

Karolina
2011-03-16 - 14:22:07

Ja du, vet into om dom har kontantkorts grej :/ men

Vi brukade använda pubarnas/restaurangernas wifi som är

Gratis och dom brunaste dig lösenordet ifall du frågar

Snällt :) hoppas att det löser sig, men glöm inte att du ska på

Semester så njut av den!! Kram från Manchester

Sofia
2011-03-16 - 14:42:55

Härligt med semester! Ta ett par minuter i lobbyn, det brukar funka.

Sandra
2011-03-16 - 19:52:28

På solsemester brukar internet cafe & lobbyn fungera bra.



Men nu inför min stundande vegas resa åker dator med och jag har internet på rummet, hihi kram


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: