GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

are you a member of the breakfast club?

2009-02-17 | 08:49:27 | Outfits och Garderoben

Godmorgon blogosfären.
Känner mig fortfarande låg och skulle nog helst av allt vilja ligga kvar i sängen under flufftäcket hela dagen med mina kattpojkar...läsa bok, sova, stirra i taket.
Men jag är ju en sån där som inte kan ignorera vare sig gåpåtoalettenbehov eller kurr i magen.
Så jag ska bara ligga här tills datorbatteriet är slut, vilket är om en kvart...och jisses vad detta databatteri blivit kass på två år..
Sen ska jag kliva opp och ta tag i både mig själv, kragen och dagen.

Toast+ost+marmeladfrukost får det bli. Damnation att jag varken har mjölk eller oboypulver hemma.



Hmm nope kan nog inte ens vänta den där kvarten känner jag...är nu så hungrig så jag mår illa...Gimme foood!
Fan jag ligger ju och fantiserar om frukosten när jag går och lägger mig trots att jag vet att det antagligen blir samma som dagen innan...

Är ni frukostmänniskor? Vad blev det till frukost idag?
Kommentera 43 st

Kommentarer
Mackan
2009-02-17 - 08:53:32

Uppe med tuppen och blev endast en kopp java denna morgon...... nu till livräddning denna dag och sen utbilda pojkarna på Rtj.....

Ha en bra dag

Kram

Camilla
2009-02-17 - 08:56:27

Ja frukost är mitt favorit mål på dagen! Vardagar äter jag alltid Vanilj yougurt och mini keso. Men nu när jag är sjuk så blir det rostad macka med ost, en halv avokado till det

Nina
2009-02-17 - 08:56:44

Jag är vrålhungrig så fort jag slår upp mina gröna :-) Äter oftast mackor, juice och kaffe, så även idag. Hoppas att du får en bra dag! Kram :-)

Emma says style, love & rock and roll.
2009-02-17 - 08:58:45

Haha, om jag har tid är jag det, definitivt! Nu måste jag pallra mig upp & se om vi har marmelad hemma - jag blev såå sugen.

Hayley
2009-02-17 - 08:59:07

Jag är frukost, lunch, mellanmål och middags människa.. Samt kvällsis med!! ;) Fast jag har ju fått lära mig att äta regelbundet pga magen!



Men idag är jag inte vidare hungrig utan nu sitter jag med en stor kopp te framför mig! :D



Hoppas du får en lite ljusare och lättare dag idag! Hemskt att känna sig platt och nere..



Kram och puss på dig söta Anna!

bitter besserwisser
2009-02-17 - 09:01:43

Eftersom jag försöker vara nyttig brukar det bli havregrynsgröt med sylt och mjöl, det håller mig dessutom mätt länge.

Just nu går jag ju på diet så jag dricker en Naturdiet shake till frukost.



Min absoluta favoritfrukost är o'boy, typ 10 rostade mackor. 5 med ost och hallonsylt, 5 med marmelad. Limpmackor med ost och skinka är också goda att doppa i O'boy...

Jojjo
2009-02-17 - 09:07:33

Jag älskar verkligen långa, sköna helgfrukostar!!! Tyvärr tar jag mig alldeles för dåligt med tid för att äta ordentligt på morgonen, oftast blir det antingen en smoothie medan jag gör mig i ordning (vilket i sig iof är rätt nyttigt, då det är samma ingredienser som i gröt...) eller som idag: Kaffe, en macka och lite youghurt när jag väl kommit till jobbet...



Men nu fick du mig att längta efter en sån där långfrukost igen... Kanske får bli till helgen :-)



Hoppas du får en superbra dag söta Anna!!!

Carro
2009-02-17 - 09:16:53

Oooh, jag älskar frukost !

Imorse blev det dock den äckliga sjukhusvarianten med fil & tråkmüsli och 2 smörgåsar med ost på .. Ska bli underbart att få komma hem och käka gooodare frulle :)



Hoppas du får en bra tisdag !

Therez
2009-02-17 - 09:17:01

Jag är en dålig frukostmänniska. Tidigare kunde jag inte äta någonting då jag blev illamående men nu gör jag morgondrink och det fungerar bra. Så jag är glad att jag hittat någon form som passar mig, för något bör man ju få i sig på morgonen!



Dock är det en smula knepigt att jag faktiskt får i mig "vanlig" frukost när jag bor på hotell och sådant. Kanske är jag bara kräsen? Eller så beror det på helt enkelt på att man oftast äter frukost så sent då och inte direkt när man vaknar. Ha ha

Tina
2009-02-17 - 09:29:27

Är ofta arg på mig själv för att jag väljer att sova istället för att prioritera frukost. Inte ens på helgerna.



Blir en liten actimel varje dag på tåget innan jag somnar. Jepp, det var min frukost det + en kopp te när jag kommer till kontoret en timme senare.



Nu har jag minsann lagt upp bilder på mina två nyaste konstverk, som jag sa igår, ögonfransarna har en betydande roll i båda.

Dress Like a Princess
2009-02-17 - 09:30:38

Om jag vaknar tidigt är jag alltid svinhungrig men annars brukar inte frukost va min grej riktigt, är itne alls sugen på de men brukar äta en macka iaf :)

sara
2009-02-17 - 09:31:10

hejsan! Får böra med att säga att ja älskar dina illustrationer. Nu till min fråga...jag är gravid och är sugen på att införskaffa en sådan tröja today i`m wearing this tröja. Finns den i modell längre som man kan ha över leggins? O vad finns den i för färger eller har du andra modeller i stl längre? Tacksam för svar o ha en bra dag!!!

Kajsa
2009-02-17 - 09:34:45

Frukostfascist. Kan knappt gå på toa på morgonen utan att ha käkat frukost först- Brukar också längta till den när jag går och lägger mig :)

Åt fil+musli med lingonsylt, 2 grova mackor med philadlphia & kalkon, juice & kaffe med mjölk!

Vill minnas att jag skrev ett inlägg om min älskade frulle för ett tag sen... minns ej när...

Sheena / Rockho
2009-02-17 - 09:39:17

För min del är det någon macka och ett glas coca-cola som gäller varje frukost. Mackan varierar - hårdbröd, rostmacka, mjuk macka .. men coca-colan är alltid densamme och den klarar jag mig inte utan!

Det är liksom varje morgons "måste ha".

Ida
2009-02-17 - 09:40:41

Jag älskar frukost! Är lite av en periodare vad jag äter, för ett tag sen åt jag müsli med fil, efter det var det Nesquik med fil (faktiskt jättegott!)på vardagar och smörgås på helgerna

Nu är jag inne på smörgås på vardagarna också med ett stort glas kall oboy.

Kajsa
2009-02-17 - 09:42:10

http://familyaffair.blogg.se/2009/january/morgonen-ar-nog-den-basta.html#comment



Min frulle.

Angel
2009-02-17 - 09:42:40

för min del blir d alltid smoothie

Sara
2009-02-17 - 09:55:27

Jag äter aldrig frulle...

Anonym
2009-02-17 - 10:05:42

om vi säger såhär jag är en frukostmänniska DYGNET RUNT! ÄLSKAR frukostmat, te, mackor, kaffe, gröt o.s.v speciellt sena kvällar, och dagar och ja skulle kunna leva på det, men på vardagsmornar är jag inte speciellt hungrig pga min enorma morgontrötthet, på helger har jag dock större morgonaptit:D

Moa
2009-02-17 - 10:17:08

Såg att du iallafall lyckats kamma hem ett av presentkorten á 500 kronor hos Engla i weekendtävlingen :) Många bäckar små :D Ha en fin dag! Kram

Karin
2009-02-17 - 10:32:24

Jag måste få frukost annars klarar jag ingenting! Samma te som bilden och rostat bröd med ost. Men ingen äcklig marmelad ;) Hoppas du mår bättre efter frukosten! Kram

Jessie James
2009-02-17 - 10:46:50

JAAAAAAAAAAAAAAA till frulle :D

å nu blev jag riktigt sugen :P

MUMMA!

Jessie James
2009-02-17 - 10:46:51

JAAAAAAAAAAAAAAA till frulle :D

å nu blev jag riktigt sugen :P

MUMMA!

Jennie
2009-02-17 - 10:48:24

Det är så mys att stanna kvar under täcket på morgonen :D

Linnea
2009-02-17 - 10:50:13

Nej, jag är inte mycket för frukost, men jag har inte ätit ännu, men sedan, när jag har klar med lite grejer här så ska jag äta hallonyougurt och se på SATC.

kramkram

beabea
2009-02-17 - 10:58:11

Frukost är godast. Men äter det aldrig på vardagar, mår alldeles för illa på morgonen. Blir kaffe, ibland smoothie om magen tillåter. Men på helger då man kan äta frukost vid 13. Då blir det för det mesta bovetegröt och massa frukt. Och kaffe såklart!

Emma
2009-02-17 - 11:07:25

Jag är absolut en frukostmänniska, utan frulle klarar jag inte av dagen.. Fast jag är dålig på att fixa till det så fint som du gör! Blir oftast en kaffe och ett par mackor bara. O angående det där med att känna sig låg och så.. Jag vet inte hur du tänker men jag brukar tillåta mig själv att må dåligt och bara skita i allt ett par dagar, jag tror man behöver det. Oftast blir det så mycket bättre efteråt då :) Ta hand om dig fina människa! Kram

Anna
2009-02-17 - 11:08:12

Idag blev det en skål (okej, en och en halv) med blåbärs yoghurt och två stekta ägg till. Åt dock kring sju så jag börjar bli lite hungrig nu. Lunchdags! Cheer up sweets :) /A

Stina
2009-02-17 - 11:40:35

Älskar frukost, men jag måste ha varit vaken ett tag för att äta en rejäl frukost. är jag trött får jag inte ner en smula. Då är det tur att det finns protein shake så att jag får i mig lite energi ändå :)Men du ser ut att ha ätit en riktigt hotell frukost idag, mumsigt värre...

Sanna
2009-02-17 - 11:50:46

OH JA! Frukost är det viktigaste målet på hela dagen för mig. Det mysigaste också! Jag åt gröt med sojamjölk, blåbär och linfrön. Sedan ett grovt bröd med creme cheese, avocado och örtsalt! En kopp grönt ingefärste till det!

celinda
2009-02-17 - 12:15:08

Nä, frukost är inget för mig! Hotell-frukost , brunch och liknande älskar jag, men det är inte alltför ofta man får det. Den gamla vanliga frukoste, smörgås, yoghurt, flingor osv är jag sjukt trött på och om jag inte visste att jag inte klarar mig utan frukost skulle jag definitivt hoppa över den! kram

Miss Muffin
2009-02-17 - 12:58:45

Frukost är bästa målet for sure. Man kan äta massa olika saker. Det är gott med kall mat som frukt, yoghurt och sånt. Sen är jag en kaffelover och älskar rostat bröd (vilket jag typ aldrig äter - bör snart göra det). Nybakat bröd. Gurka hjärta ost. Ah. Frukost. Jag kan ligga och längta efter att somna så jag får gå upp till min frukost.

Åsa.S
2009-02-17 - 14:28:48

I dag blev det nyttig-frulle här! Omelett, champinjoner, gurka... smarrigt och nyttigt!



Hoppas du får en fin tisdag!

A.
2009-02-17 - 14:41:04

Jag hatar verkligen frukost. Allt det där med smörgåsar, fil, yoghurt och flingor ger mig kväljningar. Föredrar ett riktigt middagsmål till frukost, oftast blir det ägg och bönor iom att det är lättast att göra på morgonen. Har jag bråttom blir det oftast bara kaffe och en riskaka.

leopardia
2009-02-17 - 16:13:59

här blidde det lite havregrynsgröt med egenhändigt gjord blåbärssylt och sen somna om igen..

Do it in Louise Style
2009-02-17 - 16:21:25

fan då.. nu blev jag sugen på rostade mackor me dmarmelad och té..

Ida
2009-02-17 - 16:31:10

Åh, frukost är den bästa måltiden! Brukar ligga och fatisera om frukosten kvällen innan :) Det blir gröt, ägg, grönt te och ibland en macka. Och ibland fler...



Har knappt någon botten i magen på morgonen.

Becka
2009-02-17 - 16:35:25

Jag är definitvit en frukostmänniska. Utan frukost klarar jag mej inte. När jag jobbar äter jag frukost på jobbet - yoghurt, kaffe med mjölk och två mackor. Varje dag. På helgerna gillar jag att lyxa till det lite mer. Äggmackor älskar jag, likaså rostade mackor med ost och apelsinjuice till det. Mums, mums!



Nu blev jag hungrig...attans!

Ellinor
2009-02-17 - 17:11:32

Ja frukost är bäst. Jag åt mackor med keso, skinka och tomat!

Ellinor
2009-02-17 - 17:19:50

Jag är absolut en frukostmänniska! Men idag (och igår) har jag ätit bland annat en semla till frukost.. det brukar jag inte göra :-) Men himla gott var det allt!

donnasandra
2009-02-17 - 18:05:01

Frukost är det bästa jag vet, men jag slarvar ofta med just den och tar mig sällan tid att göra en ordentlig och god frukost. Blev så sugen nu efter att ha sett din bild så jag har köpt nytt te, rostbröd och jordnötssmör haha. Ska tjuvstarta frukosten redan ikväll och fortsätta imorgon bitti ;-) Pussar och kramar

Mariah
2009-02-18 - 22:15:33

frukosten är dagens bäste måltid,åt yoghurt med start skogsbär idag,drack kaffe och apelsin juice.

Anonym
2009-02-19 - 22:26:06

åhhh jag önskar att jag inte pajjat min mage och kunde äta vitt rostbröd till frulle med ost och marmelad...



men nu kör jag stenhårt på en macka med leverpastej med gurka på rågbröd och en med kalkon ost och paprika...den första är alltid godare än den andra men vanor är vanor och svåra att bryta..ivland slänger jag på ett ägg och lite apelsinjuice och en kaffe med daimsmak på pulver!



jesus loves breakfast jag är med i klubben!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: