GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

tighta jeans, rock'n'roll,bumbibjörnar, patrick swayze och äggstra allt

2009-04-19 | 21:02:18 | Egocentrerat&Vardagligt

Två veckor sen förra veckosummeringen, fick väl nåt påskglapp och därför glömde förra söndagen då det var två söndagar på raken...doh! Men nu så ska allt vara i sin ordning igen- tvåveckorssummering nu så är vi i fas igen nästa söndag.



Påskveckan inleddes ju med ett hiskligt illamående, magkramper och ingen matlust. Hade svårt för att vara  upprätt läge och bloggen blev lidande hela veckan på grund av hälsan.
Körde därför en hel del temainlägg. Jag fick en nostalgitripp back to the eighties och serien Nord och Syd för att sen även fortsätta på tv-spåret med att lista mina favoritSATCavsnitt. Tv och filmsnostalgitrippen fortsatte så även denna vecka då jag mindes barnprogram och hyllade underbara Dirty Dancing och ett shoppingsug infann sig att köpa lite DD-inspirerande tischor. Och på tal om tischor så har ju även de senaste två veckorna likt veckorna innan det varit just tischatokiga för egen del och maskin också. Nu snart alldeles strax vilken sekund som helst ska ju min egna spring/summercollection vara färdigställd och jag drömmer om en egen shop.. Men hur ska man förhindra eventuella copycats att spinna vidare på ens idéer?Så därför lottade jag ut lite gamla plagg i påskpresent till tre läsare. Och på tal om kläder så funderade jag lite över min egna stil och stilikoner fast jag glömde ju Marilyn där även om hon sen fick ett eget inlägg ty Marilyn is everywhere. Hittade även två outfits att sno rakt av och hur är det med den lilla svarta? Fläckar kan gå bort i tvätten men vissa vill man ska vara permanenta.Tighta jeans kan ge skavsår och röda märken men det går i sin tur at missmatcha med rosa byxor istället.
Rosa är ju för övrigt bästaste färgen!

Påsken då, den kom och gick, hick ,skärtorsdagen firades inne på toaletten för precis när jag trodde att magproblemen var över så fick jag istället urinvägsinfektion. Modebloggerskan hade inte heller nån jättebra påsk.
Påsken är ju kristen så att säga så jag funderade lite över det här med tro..sor..Bibeln är en bok men inte min kopp te, det är däremot chiclit. Och tror man inte på Gud så kan man ju tro på kärlek, fred och John Lennon och The Beatles.
Sin egna skönhet borde man också tro på särskilt när man har fuldagar. Eller så kan man ha Love hugs & rock'n'roll som motto.


Phew!
Kommentera 13 st

Kommentarer
jennica
2009-04-19 - 21:12:28

sv. nja hade inga direkta planer, blev inte så mycket heller, vart hemma mest o tagit det lugnt, själv då??

Starmama
2009-04-19 - 21:14:53

Hej Anna!



Nu var det ett tag sen jag kikade in hos dig, har själv börjat blogga på nytt i mars... Tittade precis igenom några inlägg, vilka vackra rosa jeans du har hittat fr HM och vilka underbara t-shirts det kommer i den nya sommarkollektionen, DU ÄR BÄST!



KRAM Starmama

Eliyana
2009-04-19 - 21:18:35

Heh, varm oboy med grädde slår kall oboy med hästlängder!

Mackan
2009-04-19 - 21:21:03

Hello där ;)



Hur har du det denna afton då??;)



Verkar må bättre nu ....

Kramis

Johan - döv och bög
2009-04-19 - 21:42:01

sv; jaa. men tänk om min mamma blev arg så jag köpte bara 34 kr ;D

Bim HD
2009-04-19 - 22:01:18

Oj, du hämtade andan där på slutet va? Ojojoj, vilka veckor. Hm, inte konstigt om det varit sjukdom med också? :D Du ÄR för go tjejen...

Själv är man underbart glad - bara av att få nämnas i dina kretsar... och även om man inte vann ngt - så är ju den omtanken en stor vinst. För mig...

Min vecka tar vi ingen repris av, nä...

Må så grankott... kramis i mängd till Skruttisen!!!

hrm, nu är det snart tom slut på de sista jag har att kolla på - återgå till gamla filmer sedan? nä... vill ha något kul, ju... suck... less... hitta på något kul, men vad? vad är gratis???

[E m m a J o s e p h i n a]
2009-04-19 - 22:31:54

åh tack så mycket <3

Du har nog världens sötaste blogg btw :D

Kan Dee Drawings
2009-04-19 - 23:07:47

När kommer svaren på frågestunden, är sååå nyfiken!



Kul med veckosummeringar! :)

Egoina
2009-04-19 - 23:31:35

Var kan man få tag i dina tröjor? :)

Jennifer Nilsson
2009-04-19 - 23:55:24

Hej! Skicka gärna in en bild på din tolkning av Vårens nya förälskelser! Det är ingen tävling, så ta och läs mer om det här: http://jennifni.blogg.se/2009/april/varens-nya-foralskelser.html#comment

NY GRATISSIDA!
2009-04-20 - 01:26:41

NY GRATISSIDA! superenkelt att värva medlemmar eftersom den är så pass ny! http://www.gratis5.se/user/register/kay

Maria - f a s h i o n s t a r s ☆
2009-04-20 - 09:25:32

har jag? det låter säkert jätteohälsosamt om jag säger att dem orden gör mig superglad :P

men detta för att jag hade en helt perfekt vikt förra sommaren, inte under normalt bmi, sen gick jag upp när jag flyttade till italien.. fortfarande normalt men var inte lika nöjd själv längre. så skulle gärna hoppas att jag gått ner lite igen =)



hihi vilket härligt sammanställt inlägg!

Lina
2009-04-20 - 09:42:47

jag tycker love hugs and rock'n roll låter grymt;)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: