GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Stilstudie på mig själv

2009-04-07 | 14:06:50 | Outfits och Garderoben

Har sysselsatt mig med att hänga in och plocka med tvätt senaste timmarna. Sortera lite i garderoberna och lådorna...Och när jag tittade på alla mina kläder - ja denna stora massa kläder så slog det mig för en gångs skull att jag inte har nån ordning eller struktur..och då menar jag inte röran att det hänger huller om buller utan stuker på kläderna..det är så splittrat.
Jag har ingen ordentlig basgarderob..Jag köper enskilda plagg för att de är snygga men tänker sällan steget längre på om jag har saker att matcha kjolen, byxan, toppen, koftan med vare sig stil eller färgmässigt eller om det passar mi kropp särskilt bra..Kanske lite för många impulsköp, lite för många köp av slaget - jag köpte för köpandets skull, för nyhetens behag.

Men sen så slår det mig igen att min garderob ju väldigt mycket just speglar hur jag är i skallen..kaotiskt, splittrad, rörig, ena dagen nattsvart, nästa dag knaligt grön eller skrikigt rosa .

En del Outfits från senaste veckorna...Ingen direkt stil..Men Jag...och det är väl så det ska vara...Fst konstigt ändå då att vissa dagar känns inga plagg rätt eller Jag överhuvudtaget..











Jag har en förkärlek för randigt men det är det nog nästan lag på om man är modebloggerska..doh!
Utsvängda jeans har varit en passion och favorit sen 1997.
Feminina figursmickrande klänningar, gärna lite femtiotalsstuk. Snyggt för mina bröst och min midja.
Höga klackar, gärna med vristrem.
Skinnjacka och stora solbrillor
Gillar stuprör men svårt att finna några som smickrar mina korttjocka ben
Röda väskor och skor
Passar i blått
Gillar grått men försvinner i det
Gillar mixa sött med rock

Stilmässigt älskar jag Jackie O från 60-70
Debbie Harry från Blondie
Ramones
Charlies Angels (serien)
Carrie Bradshaw
Marit Bergman och Miss Li
Nina Persson
Rayanne Graff i My so called Life
Amanda i Melrose Place
Sassy

Vad gilar ni för stil? Hur ser er garderob ut? Vilka inspireras ni utav?
Kommentera 44 st

Kommentarer
SEX AND THE CITTY
2009-04-07 - 14:12:07

Svar: Skulle gärna väga några kilo till och se ut som en kvinna istället för att vara smak och se ut som en pöjk :P



<3

Alexandra
2009-04-07 - 14:28:59

jag inspireras av ashley olsen, sofia malm från dagmar, kate moss & folk på stan :)

Alexandra
2009-04-07 - 14:29:34

MIn garderob är full med klänningar, och någon kjol, samt några linnen och tischor :P

FRÖKEN GRÖN
2009-04-07 - 14:29:46

Men du har ju en härlig blandning på kläderna. Med din garderob borde man ju alltid hitta något att ha på sig.



Jag fastnar lätt i färger. Får liksom fnatt på en färg och köper helst den färgen under en period och sedan får jag smak på en annan färg och på det sättet håller det på. Min garderob är himla färgstark! Men stilen är nog densamma - jeans och tröja liksom.

Hayley
2009-04-07 - 14:45:06

mjukisar, mjukisar och mer mjukisar :P



Allt annat går bara sönder för min del.. Samt jag är superkass på att handla kläder..



Gillar dock jeans och någon snygg tröja men mina jeans har nån slags förkärlek att slitas ut och gå sönder precis i skrevet. underbart! :P

Johanna
2009-04-07 - 15:15:12

Snygga outfits :D

Kraam

http://griimberg.blogg.sehttp://griimberg.blogg.sehttp://griimberg.blogg.sehttp://griimberg.blogg.sehttp://griimberg.blogg.sehttp://griimberg.blogg.se

SEX AND THE CITTY
2009-04-07 - 15:18:21

Snyggast i zebraklänningen, likelike!

Sofie
2009-04-07 - 15:23:04

åh vilken snygg blogg du har!

Emma says style, love & rock and roll.
2009-04-07 - 15:39:20

Jag är litegrann som du, inga basplagg. Köper galet. Men jag har nog ganska rockig stil även om jag klär mig vippigt & sött ibland. Amy Winehouse, Debbie Harry, Courtney Love & helt klart Sassy här också!!

Alshammar - Style As Lifestyle
2009-04-07 - 16:00:21

du är så snygg kvinna!

sv : tack sötis:)

Marcus Å
2009-04-07 - 16:05:17

Allt bra med dig? Satt i helgen och gick igenom några av dina illustrationer med modebloggerskan, skrattade riktigt gott! Min mamma skrattade också med mig. Dom är fantastiska och din blogg är så jäkla bra! Men det kanske du visste redan?

Kram

Albin
2009-04-07 - 16:05:24

Vilka otroligt snygga bilder du hade lagt up dör.

Elin Thor
2009-04-07 - 17:06:02

Hej! Kika in på min Köp & Sälj blogg om du hittar något av intresse, givetvis till bra priser :) Har du något du själv vill sälja? Då kan du också få annonsera, kika in på bloggen och se hur du gör :) (kopochsalj.blogg.se) Ha en bra dag!

Alicia
2009-04-07 - 17:08:09

Vilken underbart fin klänning du har på dig på den översta bilden! Kram

Alicia
2009-04-07 - 17:08:31

Vilken underbart fin klänning du har på dig på den översta bilden! Kram

Sassy
2009-04-07 - 17:11:05

Men tack darling! Om du visste vad glad jag blir! Puss på dig!



Och på tal om stil så känns min stil ganska splittrad. Jag köper vitt skilda plagg utan att tänka stilmässigt, utan jag köper enstaka plagg jag tycker är snygga. Fast det är klart att ibland tänker jag exempelvis att ett plagg är rockigt coolt eller att det är 60-talssött. Och sedan tror jag att jag har en särskild slags radar när jag kollar på kläder...



puss igen och tack snälla för komplimangen! Det gör mig alldeles varm att just du, som jag beundrar så mycket skriver så fint!

Malin
2009-04-07 - 17:27:40

Oj..jag har nog ingen speciell stil heller...ganska vanlig tror jag..



..älskar dock klänningar och kjolar, benvärmare och randigt, starka färger...

malin
2009-04-07 - 17:29:34

första outfiten va riktigt fin

Malin
2009-04-07 - 17:46:53

SV: hahhahah nej :P



mamma vill även skicka in min första bok, men jag skyller på att den inte är renskriven så att hon inte kan skicka in den ^^

Labbas
2009-04-07 - 17:51:47

Jag har min stil och mina garderober är ekfärgade. Inspiration finner jag i whiskyglaset! Djupt va? (=



Hur mås det nu?

Sandra
2009-04-07 - 17:58:07

Åh vad jag känner igen mig själv, men jag har verkligen börjat fundera efter innan jag handlar vad jag egentligen gillar och vad jag faktiskt kommer att använda. Jag gillar de flesta stilar, alltifrån enkelt, sportigt till rockigt eller sockersött! Sen så får jag mycket inspiration av bloggare, och även mycket av folk man ser på stan!

Kram på dig:)

CherryCheek
2009-04-07 - 17:58:08

Oj oj! Jag måste tacka dig för länken till mig!

har fått rekordbesök idag, så tack tack tack och åter tack! :D

Lisa
2009-04-07 - 18:07:42

Min garderob innehåller mycket strumpbyxor i olika utföranden, många klänningar, sneakers och sjalar. Jag älskar Marit Bergmans stil. Den är så livsbejakande, på nåt sätt. Alla dina outfitsbilder ser fantastiska ut här! Kram på dig

Mia
2009-04-07 - 18:16:19

Jag har också sådär splittrad stil.. Enda dagen kan jag ha rockig stil, andra sådär tjejigt, en dag i typisk "modeblogg-stil" (randiga tröjan - hallå! :-P) och en annan sådär halv-uppklätt med skjorta o jeans.. Typ. Men det är härligt, att man inte så slaviskt följer just en stil, man kör verkligen sin egen!

Jag kör ju stil efter humör typ :-P

Inspireras inte ens av så himla mycket.. en "outfit" inspirerades jag av chefen i Navy CSI. Faktiskt :-P haha.. Men bra blev det ^^,

Fantasy Girly
2009-04-07 - 18:26:44

Palestina, converse, tunikor, tights, färgglatt... Fast det blir lätt för mkt svartvitt. xD Lite oversize blandat med tight är väldigt snyggt. ^^ Gillar stora mysiga koftor, tygskor och stora solbrillor. 8D

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-04-07 - 18:38:12

Lisa: Tack vännen! kram!

Helen
2009-04-07 - 19:08:56

Du lyckas alltid få till dina outfits - oavsett stil - och det är banne mig inte alla förunnat! :-)



Hmmm...stilmässigt gillar jag faktiskt alla på din lista. Därmed inte sagt att min garderob speglar detta. Det blir mycket jeans, toppar och cardigans för min del - trots att garderoben svämmar över av kjolar och klänningar. Jobbar dock som enda tjej på ett företag med män som inte är ett dugg modeintresserade. Tror att jag per automatik "klär ner" mig för att känna mig bekväm i detta sällskap, helt enkelt. Vilket är synd - jag tycker inte om att ha kläder (=pengar) hängandes till ingen nytta.



Jeans nämnde jag. Gillar stuprör, bootcut och "flare" = utsvängda nertill (men jag vill att de är tighta upptill). Baggyjeans har jag aldrig ägt några - får väl ta och prova någon gång.



Randigt och prickigt har jag lite svårt för - måste vara viss storlek på ränderna/prickarna för att jag ska kunna bära dem. Blir yr i huvudet annars när jag ser mig i spegeln - I kid you not! :-D



Tycker inte om för mycket volanger och "rysch-pysch". Jag vill klä mig kvinnligt, men absolut inte prinsessigt, if you know what I mean. Helst figurnära kläder, då jag inte är överdrivet kurvig.



Jag är usel på att gå i högklackat, 6-7 cm är min smärtgräns. Gärna kängor (typ Dr Martens) eller boots/stövlar med lägre klack. Tån bör vara rund eller fyrkantig. Tycker inte om cowboy-inspirerade boots och stövlar (eller annat med jättespetsig tå).



Gillar BLÅTT, lila, grått, petrolgrönt och vissa röda/vinröda nyanser. Har mycket svart, men blir dessvärre blek i detta.



Nu ska jag sluta "tjöta"! ;-)

SugarPuff
2009-04-07 - 19:13:18

Trots att du påstår att du har en splittrad stil så måste jag säga att i mina ögon är den ändå väldigt enhetlig, du har en rockig stil - jag tycker att alla plagg (som jag sett såklart) passar ihop med dig och din stil, ingenting sticker egentligen ut från DIG, även om de är olika inbördes så är det något som förenar dom.

Jag kan fan inte sätta fingret på det, men jag tycker iaf inte att den är så spretig, den är du (som den bloggerska jag känner dig som, i verkliga livet kan jag bara hoppas att du är minst lika bra!). :D



Själv köper jag det som råkar passa och inte ser alltför underligt ut.. men jag är nog väldigt bekväm och hyfsat enkel.. så jeans o topp är väl min stil, självklart kombinerat med mina illrosa Reebok :D



Kram kram

Anonym
2009-04-07 - 19:38:26

Tycker din stil speglar din fantastiska personlighet jättebra!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-04-07 - 19:46:05

Anonym: oj tack så hemskt mycket! massa kram!

Anonym
2009-04-07 - 19:51:53

hejhej kolla gärna in min blogg nu

Jeanette
2009-04-07 - 19:53:50

snygga outfits tjejen :)

Emma
2009-04-07 - 20:31:25

Hehe:) vad jag känner igen mig i det där med att ens egen stil är rörig. Jag kan ena dagen klä mig i baggyjeans, converseskor och en färgglad topp medans jag nästa dag har på mig en slimmad svart klänning, strumpbyxor och högklackat. Och det blir så för att jag varken kan eller vill placera mig och min stil i ett litet fack. Tycker mycket är snyggt och jag trivs i olika stilar. Men hoppas att jag iallafall har en liten röd tråd trots ombytligheten. Men samma sak här, alldeles för många impulsköp och ganska lite eftertanke :)

Ida
2009-04-07 - 20:40:33

Jag känner mig rätt udda bland alla modefantaster. Jag gillar i o försig att ha nya kläder men jag gillar inte att shoppa och jag gör det inte sådär ofta som så många verkar göra. Jag gillar iaf baggyjeans fast jag gillar stuprör också, vet inte om jag har nån stil, tar det jag tycker är snyggt men är väldigt kräsen. Att gå i för fina kläder känner jag mig obekväm i, att det liksom är för fint att ha på sig...o så älskar jag mysbyxer oxå :)

Jag tycker att du klär dig snyggt! :)

Alexandra
2009-04-07 - 20:53:22

korttjockaben har väl alla? Förutom dom med långsmalaben... dvs... Ja, inte mig iaf ;) korttjockaben is the shit! ;)

Erika
2009-04-07 - 21:15:02

Jag gillar din stil.Den är du. Zebraoutfiten är så snygg!

Jag inspireras nog mest utav andra bloggare, vanliga människor jag ser på stan och så.

När jag läser en tidning som Elle så brukar jag snabbt bläddra förbi modereportagen =)



Mia shoppingvanor är nog rätt lik din. Jag tänker i stort sett aldrig på vad som matchar till vilket. Som senast när jag köpte ett bälte på Lindex. När jag kom hem med det så hittade jag inget att matcha det med, hehe!

emma härnqvist/perfektion
2009-04-07 - 21:24:20

åh.. min stil skiftar ofta väldigt mycke, typ ena dagen stilren och fräsch med lite flash. nästa dag leggins och tunika. nästa dag rocker.. och sen lite flicka. från platt doja till skyhöga klackar. de varierar väldigt mycke.. kläder efter väder.. eller snarare humör.



har förstått att det är väldigt många som tycker att det är viktigt med en egen stil.. och jag tror att endel tycker att jag är tråkig på så vis. men de speglar ju mig, och oavsett om jag är rocker eller stilfull så är jag alltid flickig :) så nu vet du. haha. pusssss

Sassy
2009-04-07 - 22:11:49

Jag är fortfarande lika glad, du är ju så otroligt snäll! Och du är en av mina förebilder också, få kan se så rockigt snygga ut som du Anna!



pusspuss

En svärmorsdröm
2009-04-08 - 00:29:11

Stiligt!

A
2009-04-08 - 10:03:01

Fan alltså! Du är snygg i ALLT! :)

Du har ju visst en stil - DIN stil! ;)

Moa
2009-04-08 - 10:32:45

min stil är svår att förklara. jag sätter på mig det jag tycker e snyggt helt enkelt. jag älskar kjolar och klänningar och jeans. jag inspireras mycket av elinkan.blogg.se för hon har en väldigt personlig stil.



Min garderob är typ smockfull med kläder, många klänningar och jeans.

Emma
2009-04-08 - 10:33:12

Förstår va du menar. Jag har fram till nyligen me köpt plagg lite hursomhelst men nu försökt lova mig att faktiskt köpa mest tshirts som man kan matcha me allt i garderoben. Haha ;P

Annars tycker jag om din stil, du har så mkt som jag är helt övertygad om att jag inte skulle kunna ha, man blir ju lite knäpp när de kommer till en själv. Men du har skön stil o även om allt kanske är enligt 'regler' att man ska ha på ett visst sätt om man har sån kropp eller sån midja så är du iaf snygg i allt du har ;)

pernilla
2009-04-09 - 16:16:35

snygga outfits! är den blå & den gröna klänningen samma model? :)



Jag är nog lite som du berättar att du är. Köper det som är fint utan att tänka på passform & matchningar :D

TinaF
2009-04-14 - 18:36:44

Wow. Älskar verkligen din stil. Alla dessa outfits var jätte inspirerande! Tror jag skall ta modell av några ;)Annars, du är jätte vacker :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: