GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Red peace

2009-04-14 | 09:31:50 | Krönika/Politik/Tankar

Åh gud vad bra dokumentären "Usa mot John Lennon" var igår kväll! Om hur stora jätten Usa med Richard Nixon som president såg fredsanhängare som John Lennon som stort hot medan Vietnamkriget pågick. Hur han blev förföljd och hur hans telefon buggades osv.
Mycket härligt archive footage från 67-76.
Jag älskar ju att läsa om just den eran med flower powerrörelsen, modet, kläderna, musiken, Bobby Kennedy, Martin Luther King, Woodstock osv.
Och när jag ser sådana dokumentärer som igår, om folk som verkligen kämpar för fred,rättvisa och står upp för vad de tror på...ja då kan jag ibland ångra att jag inte satsade mer på mina statsvetenskapsstudier eller att jag inte fortsatte på det brinnande politiska spåret jag var inne på under gymnasiet och kan under en bråkdel av en sekund bli less på mig själv att jag sitter här med en rosa gullig blogg och skapar kläder.

Men så tänker jag till igen sekunden efter och känner va fan- jag har gång efter annan uttryckt mina politiska åsikter i denna blogg. Jag vet vad JAG tycker och var JAG står och via de plagg jag designar kan jag också få fram budskap.
En av de första t-shirtarna jag tillverkade och sålde, som kanske har en mening för nån annan men jag vet ju vad jag menade med den när jag sksisade fram motivet..

I have a red personality


Och så kan man ju försöka hedra och föra vidare John Lennons budskap






Kommentera 13 st

Kommentarer
Stina
2009-04-14 - 09:39:54

Den t-shirten ska du ju så klart ha med i en kollektion! Den är ju lika aktuell nu som då..

Emma says style, love & rock and roll.
2009-04-14 - 09:49:46

LOVES IT! Jag har inte sett dokumentären men jag måste nog göra det idag. Jag vet ju var du står eftersom jag står på samma plats & jag säger hejja fram mera politiska tischor!

Dixi
2009-04-14 - 09:50:00

Svar; tack så mycket :D

EmelieLiljeberg - IDOL 2009
2009-04-14 - 09:55:32

Heej :)

Haft en bra helg?

Kram

Angel
2009-04-14 - 10:18:38

åh så duktig du är gumman

FRÖKEN GRÖN
2009-04-14 - 10:21:34

Just det. Du kan ju verkligen föra ut ett viktigt budskap om du vill. Jag har min blogg och min konst - vem köper konst numera? Du har din mycket välbesökta blogg och dina fina T-shirts.



Jag tror att sådant där sjunker in hos läsarna.

Sassy
2009-04-14 - 10:34:59

Åh, den dokumentären missade jag! Tråkigt...den där eran är så spännande med all solidaritet och aktivism. Och jag håller med dig, ibland ångrar jag att jag la ner mitt politiska engagemang...



puss

Agilitydream
2009-04-14 - 10:38:14

Känner du dig hungrig när du dricker light eller zero? Det låter nästan som att du läst artikeln som påstår att man blir hungrig av sötningsmedel. Tack för din kommentar.

Agilitydream
2009-04-14 - 10:46:54

Det kan ju vara så att du är överkänslig mot vissa sötningsmedel. Då är det klokt att undvika dessa. Kanske även just detta beror på att du inte tycker om det. Hela din kropp avskyr sötningsmedel. :)

Pamie
2009-04-14 - 10:55:19

Såg bara slutet på den :/

Men huvudsaken är att du innerst inne vet hur & vart du står. Och att du valde de vägar du gjorde i livet betyder inte att du har gjort fel val tvärtom som du skriver så kan du göra grymma tryck på t-shirtar idag! ;)

för om man verkligen vet vad man vill skapas det alltid en väg för att ta oss dit. :)

Matilda
2009-04-14 - 11:16:53

Det är ju faktiskt klockrent :) Vad händer i veckan för din del? Puss

irma
2009-04-14 - 17:17:09

ohh kan du inte ha med "I have a red personality" in någon kommande kollektion... skulle älska att ha den som tygkasse :)

Lina
2009-04-14 - 17:31:31

Jag hasr också en röd personlighet;) har haft samma tankar som du många gånger....varför man inte gör mer...men man kan ju göra på så många olika sätt;)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: