GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

fantiserar om Gallerians yoghurtglass

2008-03-05 | 09:43:12 | Egocentrerat&Vardagligt

146310-4758Godmorgon på er Kära läsare.
Sovit gott?

Jag har haft hiskliga mardrömmar...
Och dom bottnar väl i alla ångest och skuldkänslor
jag känner just nu.

Åh om jag bara kunde slappna av lite, men näe.
Jag är så förbannad på mig själv för att ha stukat foten.
Jag får skuldkänslor så fort jag äter nåt för att jag sitter
stilla och inte är ute och springer. samtidigt vill jag inte
vara en sån där som får skuldkänslor över att äta så
då kompenserar jag det med att småäta lite då och då..
Så blir jag förbannad över det för att jag varken har disciplin
eller karaktär.

Ska jag gå och träna motionscykel idag eller ska jag vila en dag
till me foten så jag inte riskerar Stockholmsresan nästa vecka.
Vill ju inte gå på modemingel i gammal gympasko.

Åh , varför ska jag vara den här urdumma, jobbiga knubbiga tjejen hela tiden..?

...som sitter och fantiserar om Gallerians yoghurtglass just nu...
Gaaah!
Kommentera 19 st

Kommentarer
Fröken H
2008-03-05 - 09:49:30

Urdum, jobbig och knubbig? DUMHETER!!!
Jag känner dig inte, men i bloggen framstår du som en smart, begåvad och rolig tjej. Och din figur är det verkligen inget fel på - screw size zero, säger jag!

Mani
2008-03-05 - 09:56:57

Jag tycker att du verkar ha massor av disciplin och karaktär. Du är jätteproduktiv i ditt jobb, verkar vara en supersympatisk person som har alltid nåt nytt på gång och tränar och äter vettigt. Jag är säker på att många, många, många avundas dig.
Det finns massor av trådsmala människor som lever på skräpmat och aldrig rör sig. De må vara smala, men inte hälsosamma och det är faktiskt vad som räknas i långa loppet, även om en platt mage, och beniga lår känns viktigare just nu. Släpp det gumman, och tillåt dig själv att se hur jävla bra du är och hur mycket du har åstakommit!!!!

Jennie
2008-03-05 - 10:02:31

Åh tack så mkt, nu gjorde du mig glad för de fina orden :)

Sofie
2008-03-05 - 10:06:33

Jag flyttade ifrån tidaholm första gången för 3 år sedan ungefär, då till Karlshamn, sedan flyttade jag tillbaka och bode där i ett halvår igen för att sedan flytta till Sydney ett tag och sedan flyttade jag tillbaka till t-holm igen i februari förra året och till sthlm i Juli:) Hemskt vad jag flyttar! Men nu stannar jag i sthlm, men det är alltid skönt att komma hem till lilla Tidaholm i bland och njuta av lugnet och all fin natur! Ha en bra dag!

christopher
2008-03-05 - 10:11:33

detsamma!:)

Emma
2008-03-05 - 10:19:18

Hej! Nej,jag har inte sett dej men jag tror verkligen inte att du är tjock! JAg tycker man är tjock om har typ fetma! Men det spelar ingen roll om man har storlek XXS eller XXL för alla är lika värda! Kram

clara
2008-03-05 - 10:39:24

ANNA! söta söta du!
jag blir ledsen när jag läser det här.. jag vet att det inte spelar så stor roll vad andra säger när man själv inte känner den sjävkänslan. men jag vet att jag och många andra tycker du är kanonfin och toppenbra precis som du är. du kan ju försöka lyssna mer på oss än dina innre fula skuldkänslor.. snart är foten läkt och du kan springa hur mycket som helst men låt det ta den tid det tar. och gör det bästa av situationen. även fall jag förstår att det är jävligt svårt!
men glöm inte att vi gillar dig, precis som du är!!
alltid någor, eller hur.
KRAM!

Fredrik
2008-03-05 - 10:47:21

sovit riktigt bra.. själv då?

SmyGbo
2008-03-05 - 10:51:22

Tjo gumman..smög förbi för o säga hej..så..Hej!..:-)
Hoppas foten snart skärper tills sig o att du har det lite smågott iaf.

Bim H-D
2008-03-05 - 10:51:26

Hm, ta nu ett DJUPT andetag, tack... :)
Du är ok, bara lite arg för fotens del, så det så... Då vet och kan allt det där, bara lite smått frustrerad just nu, så det så... Och vet du vad? DU DUGER SOM DU ÄR!!! Ursäkta skriet, om man säger så...
Vila nu så du kan åka iväg och träffa alla andra bloggisar och gå i högklackat igen!!! ;) Tänk på oss andra som får stanna hemma :P Inte ha något kul alls!!! hihihi... du kan få komma hit och ha telefontid med kluriga - eller mindre kluriga - användare till kl 17 om du vill... DÅ är man i läge för att käka massor som tröst när man kommer HEM ;) Oki, det BLEV godis igår - Aftonbladet o bilagan(!) gav nämligen EN GODISPÅSE ;) Nä, jag tänker INTE ha dåligt samvete för det, nopp... Varför ska vi tjejer/kvinnor alltid få dåligt samvete för allt? Får karlarna det? Nopp, de anser sig få se ut hur som helst, så det så...
Må så gott...
värmländskan Bim, som anser att du stänger av den där biten av hjärnan nu tack ;) Fram med den där rätta gnistan igen!!! Foten är roten till ditt tankesätt jö... :)

EMMA
2008-03-05 - 11:11:33

naaw, vad söt du är! :)

steffi
2008-03-05 - 11:13:55

känner mig verkligen igen mig i vad du skriver. Du är iallafall skitsnygg och jag tycker du förtjänar yoghurtglassen :)

Sophie
2008-03-05 - 11:16:52

Aaaanna, jag förstår dig så väl hur du känner, det gör jag verkligen, men du borde inte få kunna känna så för du är ju en toppentjej med charm och utstrålning och en helt fantastisk konstnär/fotograf! Jag har följt din blogg sedan du startade ditt företag o se bara hur långt du har kommit! Du har vågat satsa och lyckats! Man har sina dåliga dagar likt förbannat men låt dig inte trycka ner den fina tjej du är. Tack för mig & ha en underbar dag, trots allt! :) kram

GullStina
2008-03-05 - 11:21:00

gör inte något som du vet är dåligt för foten, det känns ju bara korkat. och man måste äta, men du kan ju äta mindre än du gör när du tränar. Jobbigt att du ska behöva ha skuldkänslor, men jag förstår dig

Sussi
2008-03-05 - 11:22:46

Kan bara instämma ta till dig vad alla ovanstående skriver.

Sara
2008-03-05 - 11:23:00

Passa på och njut lite av din påtvingade vila. Strunta i samvetet. Du kan alltid träna när foten är bra igen. Ät gott och naturligtvis måste du vila foten inför stockholmsresan. Krya på dig..

anna
2008-03-05 - 12:06:04

Jag tycker att du är så väldigt fin som du är!
KRAM Anna

Sara
2008-03-05 - 13:01:52

Du är inte den dumma tjejen som du påstår dej att vara :| din blogg är ju super bra och du är vacker! :)
youghurtglass tillhör mina vardagsfantasier med (A) haha ,

Bella
2008-03-05 - 14:37:37

aj aj, måste göra skitont i din fot om du har stukat den! Vet hur det känns, man kan knappt gå runt i lägenheten. Hoppas det kommer kännas bättre snart så du kan få vara ute mer i det här fina vädret. Kram!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: