GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Inte alls glamouröst..

2008-02-22 | 22:16:00 | Egocentrerat&Vardagligt

Nu är vi hemma..hemma och välbehållna.
Riktigt ruggigt och ruskigt väder ute.
Det har blåst som faen - i Skövde var jag på väg in i både skyltfönster och tegelväggar flera gånger om samt fick blöta tidningsblaskor insnorda om stövlarna som kom flygandes i luften.

Vi var på bio - Morgan Pålssonfilmen. Den var helt ok. Varken mer eller mindre.
När vi kom ut från biografen hade regnet övergått i ett jäkla snöslaskande och vi skyndade till restaurangen där jag inmundigade en smarrig pastarätt.
Det var läskigt att köra hem..elelr jag körde ju inte, det gjorde ju Stefan..men snödrivor, slask, vattenpölar, blåst och en jäkla massa fallna träd..

Inte alls glamouröst..

146310-4596


(illustration: jag själv)
Kommentera 7 st

Kommentarer
Johanna
2008-02-22 - 22:27:38

Tur att ni kom hem välbehållna! Ingen höjdare att vara ute och åka i väder som detta! Kram

Sanna
2008-02-22 - 23:02:01

Jag har ett filmtips: Juno! En helt suverän film!

Lottis
2008-02-22 - 23:06:55

Blåser som fasen här med. Stått på balkongen ett par gånger ikväll, det är inte njutbart direkt... Annars har dagen innehållit en hel del, lite shopping, trots dåligt med pengar, men jag kunde inte låta bli... Ett vitt superfint linne med kapuschong. Gått och spanat på det ett tag och nu var det nedsatt nästan halva priset, går det att motstå då...?
Funderar på att kliva i säng strax, börjar vara rätt trött, får se hur mycket sova det blir i blåsten. Det knakar och lever överallt.
I alla fall sängen nu... Sov så gott och kram på dig!

Mickan
2008-02-22 - 23:18:44

Fan vad snygga ni är i bilen! ;) Hoppas ni haft en mysig kväll trots allt. Jag sitter här i Skaune och tror att jag ska blåsa bort snart..

nisrin
2008-02-22 - 23:30:36

gud vad roligt med bio :D

sussie
2008-02-23 - 00:01:52

Usch, kan tänka mig att det var otäckt att åka hem i dåligt väder. Kan knappt sova när det blåser utan för. men hoppas du får en bra fortsatt kväll/natt. Kram

Klara
2008-02-23 - 00:24:57

*

Schnygg bil! Ni ser riktigt skräckslagna ut;)
Fin header du har. Önskar jag hade tid, ork och kunskap att trixa ihop en sån.

*


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: