GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Snygga dräkter, pärlor, galaklänningar, haute couture, hattar, stora solglasögon

2007-11-22 | 09:37:45 | Anna/Avanna-fakta,frågor&svar

146310-3110


(illustration: jag själv)

Höstgrå dag där utanför fönstren..idag den 22 november.
Det är idag 44 år sedan president John F Kennedy mördades i Dallas, Texas.
Därav av min Jackie O-illustration. ( som varit med tidigare i bloggen)

Och varför nämner jag det här då?
Tja..jag har ju tidigare nämnt min fascination och mitt intresse kring Kennedyfamiljen...och när jag blir fascinerad av nåt blir jag ju nästintill besatt (öhh) och då blir jag sådan att jag ska sluka allt jag kommer över och jag lägger viktiga datum på minnet...liksom jag "firar" Marilyn Monroes Födelsedag..

Och Kennedyfamiljen och Marilyn är ju också sammanlänkande på flera sätt..
Dessutom är Jackie Kennedy en av de mest stilfulla kvinnorna genom alla tider.
Snygga dräkter, pärlor, galaklänningar, haute couture, hattar, stora solglasögon...oh yeah

Sen är det eran - sextiotalet, världen i ändring, det begynnande flowerpowertänket, musiken, modet under just 60-talet som jag fascineras av..och i USA var bröderna Jack och Bobby viktiga för ett lite mer jämställt samhälle..för att ge de färgade samma rättigheter som de vita, som ville undvika krig...och så mördades de..båda två.
Tragiskt.


Har ni några kändisar/historiska personer ni är lite extra intresserade utav?
Varför?
Kommentera 17 st

Kommentarer
Monica
2007-11-22 - 09:45:44

När jag var yngre var jag väldigt fashinerad av Madonna :) Gillade henne bättre på den tiden, hon är forfarande duktig men det var roligare när hon var lite mer galen. Filmen In Bed With Madonna är bra, har sett denn många många ggr och vi lärde oss alla uppträdanden utan till (jag tvingade min a kompisar att vara mina back up singers) hihi :)

Sophie
2007-11-22 - 10:19:16

Å ljuvlig illustration!:)

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

Amina
2007-11-22 - 10:27:08

vilken fin illustration!Vad duktig du är:)

Alexandra
2007-11-22 - 10:39:45

Jag håller med dig, 60 men också 70-talet är fantastiska perioder som man kan hämta mycket inspiration ifrån. Framförallt bild -och musikmässigt.

Fridah
2007-11-22 - 10:43:56

Nu drar vi igång tävlingen om vilken som är Sveriges bästa blogg en gång för alla. I potten finns ett otroligt snyggt armband från www.Asos.com som DU med bäst motivering vinner. Gå in på min blogg för vidare information. Lycka till.

Emelie
2007-11-22 - 10:54:33

Glamour Girl :)

Tror inte jag har någon speciell kändis eller så... förutom Sophia Bush men det är bara för att hon är sååååå gorgeous! :)

Ha de gott i det gråa vännen! Man får pigga på sig själv... men det är svårt!!!

Kitty
2007-11-22 - 10:56:34

fin illustration!
Hoppas att du får en bra dag! Kram

Sassy
2007-11-22 - 11:19:58

Jackie O hade stil hon! Och wow, vad du fångar henne i din illustration, men ändå med din personliga twist!

Själv är jag mycket intresserad av kate Moss! Det är något alldeles särskilt med henne!

kram

mia dh
2007-11-22 - 11:25:23

Näe faktiskt inte... Eller Perbrandt fascinerar iofs men det är nog inte riktigt det kändisintresset som du efterfrågar. Ha en fin dag.

Sofia
2007-11-22 - 11:41:24

Åh.. Jag är helt fascinerad av Elizabeth I av England. Och hennes mor, Anne Boleyn. Hela tudor-klanen är väl lite utav en besatthet...

Sedan är jag väldigt fascinerad av drottning Victoria av england och hela den viktorianska eran.
Och Marie Antoinette såklart...

Gloria
2007-11-22 - 14:08:05

du gjorde just mindag =D nu vet jag vad jag ska skriva om till mitt USA-arbete. tusen tack :)

kram

elin
2007-11-22 - 16:06:50

gillar bilden skarpt :)

Martina
2007-11-22 - 16:50:05

UNDEBAR illustration! den skulle jag älska att ha på tröjan, om det inte var en känd figur, som jag tyvärr inte kan stå för att veta någonting om. Jag vet inte hur det är med dig, men nr 1 på patetiskt-listan är ju faktiskt att bära då t.ex en tröja med marilyn monroe och inte veta ett DYFT om henne förutom att hon är känd. Hajar du min poäng? kram//Martiina

Pyngve
2007-11-22 - 17:46:39

Har alltid haft en förkärlek och intresse för Madonna. Växt upp med hennes musik. Förälskade mig i hennes musik o hennes ombytliga stil när jag va sex år och det är lääänge sen jag va sex år ;) så har vart med om alla hennes stilar. När jag var sex år började jag dansa jazzdans och höll på i sju år, och många av våra uppträdanden var just till idolens muzak :)

anna
2007-11-22 - 18:38:33

Pyngve: Mm älskade också madonna när jag var yngre..och igår när karin visade mig hennes gamla vhs med madonna..ojoj nostalgi...och fan vad snygg hon var!
kram

lisa
2007-11-22 - 18:53:16

Snyggt!

sofi.
2007-11-22 - 22:14:54

..sen hade väl jackie kennedy två intressanta och udda kusiner/syskon(?) också, som bodde i en lyxvilla men levde som två smutsiga bohemer med galet mycket katter kring sig. eller nåt. det finns tydligen en film om dem.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: