GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Morgonens sötaste "Skorochväskorväska" och tankar kring Vintage

2007-01-03 | 09:32:20 | shopping, provrummet & cravings

146310-329
Fann denna lilla söta sak på ebay denna morgon . skoväskaväska =)

Tycker att den är helt adorable!

Annars går mina tankar (som grumlas av magont) denna morgon åt det här med vintage och second hand.

Jag tycker att orden vintage och second hand låter mysiga, very stylish och bra.
Dock är det så att jag aldrig har köpt ett enda second handplagg...Jag har varit med kompisar på Myrorna, på loppisar och andra mer "trendy" second hand affärer. Jag ser en massa second hand på ebay och tradera, men jag kan själv aldrig förmå mig själv att köpa något på dessa ställen. Jag gillar inte doften av "gammalt" som florerar inne på Myrorna, jag blir "avtänd" när det står "used" i ebaybeskrivningarna.
Jag vill att det ska  Ny! Helt Ny! Aldrig använd! New with tags!

Likadan har jag alttid varit med biblioteksböcker och gamla skolböcker. Jag tycker att de känns skitiga och ofräscha. Visst kläder går att tvätta....men ändå. Jag vill vara den som skapar en historia med mina kläder, jag vill veta exakt vad fläckarna i böckerna och på plaggen är för något - vad fläckarna består av, hur de kom dit. Jag vill att fläckarna ska vara mina. Doften ska vara min eller ett sköljmedels.
Det närmsta jag kommer second hand är mammas gamla plagg. Men henne känner jag ju, jag känner till hennes fläckar och mammas doft är en trygghetsdoft godare än någon annan.

Och i och med att jag känner så här kring Second Hand och Vintage...ja det får mig också att känna att jag aldrig kommer att bli särskilt stylish över huvud taget.

*Huvudbry*
Kommentera 9 st

Kommentarer
Karin
2007-01-03 - 10:13:49

a jättefin väska måste jag säga:)

Anna
2007-01-03 - 10:28:03

ja den är verkligen jättesöt =)

Micaela
2007-01-03 - 11:40:36

håller med! tack för en bra blogg

Felicia
2007-01-03 - 12:13:22

Man kan vara stylish utan second hand, absolut :)

Anna
2007-01-03 - 12:26:39

Micaela: Åhh tack för en så gullig kommentar - ty idag känns det mesta blä så det piggade upp.

Felicia: *pustar ut*

alexandra
2007-01-03 - 12:29:52

Vilken snygg liten väska! :D

Mill
2007-01-03 - 12:32:18

Jag tycker du ska prova att handla second hand. Jag har till exempel bara blivit besviken en enda gång när jag handlat från Tradera...

Ahnna
2007-01-03 - 12:44:22

Jag håller med dig, Precis så här tycker jag också. Jag vill ha min skit och inte andras gammla skit.

Anna
2007-01-03 - 12:48:18

Alexandra: Ja..tyvärr hade jag inte råd att buda på den =(

Mill: Hmm prova...ja..en dag kanske jag tar modet (haha - två betydelser där) till mig att göra det..

Ahnna: Skönt, då känner jag mig mindre ensam =)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: