GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Jag bölade för Brenda och lyx i duschen...

2007-01-04 | 10:27:12 | Vardag

146310-345
Så där, min fina frukost har avnjutits - en skål med vattenmelon, blodapelsin och russin, Ingefära&Citron-te samt ett vinglas med katrinplommonjuice. Kändes "detoxing" och fräscht =)

Dessutom bölade jag så smått till Bevvanavsnittet där Brenda misstänks ha bröstcancer.
..så det har varit en riktigt utrensade morgon.

Dock undrar jag faktiskt, diskuterade det med mamma häromdagen...varför börjar man inte göra mammografi i tjugoårsåldern? Tycker det är artiklar titt som tätt i tidningar om väldigt unga tjejer som drabbats av bröstcancer. Varför blir det inte "obligatoriskt" förrän i sena fyrtioårsåldern?
Jag vill faktiskt göra regelbundna bröstkontroller, inte bara egna hemma - för jag tycker ju att mina bröst är knöliga för jämnan, utan hos en läkare. Precis som man får göra det där celltestet var tredje år efter man fyllt 20 och har haft sex.


Pratade med mamma på telefon förut. Vi struntar i promenad idag ty det regnar ju så...istället kommer mamma hit efter lunch och hjälper mig städa i utbytte mot en latte!

Dagens lyxprodukt: Niveas krämiga, oljiga shower oil. Mmm lägger sig som en lyxig, len hinna på huden.

Men nu: mot Ica och paketuthämtning!
Kommentera 5 st

Kommentarer
Sara
2007-01-04 - 10:26:49

Ååå nyttigare frukost än min i alla fall! Haha

Anna
2007-01-04 - 11:08:12

Sara: Men din var säkert jättegod och min kommer säkert resultera i en onyttig övrig dag.

Karoline själv
2007-01-04 - 16:47:25

Jag har en likadan frukostbricka!

Anna
2007-01-04 - 17:38:26

Karoline: Yeah! Den är fin, men min har fått flottfläckar efter att jag lade nybakta bullar på den en gång...och de går inte bort..men bullarna - de är borta sen länge sen..
Kram

sabina
2007-01-04 - 17:52:40

uh, vill också ha bevvan-dvd:n! :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: