GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

high heels och fula ord

2007-02-21 | 21:59:40 | Skor Skor Skor!

146310-958Dessa är ett par av mina favoritskor. Hela 13 cm klack vilket innebär att jag blir 170cm lång för en kväll.

De är inte svåra att gå i heller även om de tenderar att låta som ett par "träskor" ibland...lite ihåliga så där...men skittsnygga till jättetighta jeans och simpelt linne för en kanske inte så uppseendeväckande look, eller så har man kortkort...eller om man vågar - kör hela fetischgrejen med lack och läder, korsett och collar...men det är lite svårt i en småstad utan att det känns som att man är med i "freakshow".

Kvällen förflyter med spring till tvättstugan, svordomar över tre stycken nya finnar/bölder på höger kind (*hata*), wow-spelande och zappande mellan top model och champiions league.

Jag tog ett bett på Stefans ...Kexchoklad - den med mörk choklad som överdrag...men näe. Jag gillar inte kexchoklad. Jag gillar inte heller sådana där wafers eller glasskex heller.
Har aldrig varit någon kakfantast - det är för smuligt och torrt. Nej jag gillar choklad, godis, bakelser, bullar, tårta - mjuka och fluffiga och kladdiga saker helt enkelt.

Dessutom tycker jag att ordet "kex" är fult...om man uttalar det med k-ljud i början...men jag säger "tjäx".

Andra fula/löjliga/konstiga ord tycker jag är:
* vårtgård
* hustru
* samlag
* älskog
* framstjärt
Kommentera 10 st

Kommentarer
Lotta
2007-02-21 - 22:22:19

Har du testat ordet "nyps" från nypas?
Säg det flera gånger efter varandra så kommer det låta riktigt fånigt.

Anna
2007-02-21 - 22:41:11

lotta: haha ja det låter ju för dumt, hehe =)

Annelie
2007-02-22 - 08:41:25

haha, jag tycker tvärtom! jag avskyr när folk säger "Tjäx"! fast jag har faktiskt för mig att det egentligen är grammatiskt riktigt att uttala K framför mjuk vokal som ett TJ-ljud. Men det är klart... då måste man ju säga "TJEPS" istället för "KEPS" också??? Och då heter man inte "KIM", utan "TJIM"... :D

Nadia
2007-02-22 - 18:48:15

tack för att du lät mig veta att jag inte är ensam om att va kort ^^

Anna
2007-02-22 - 19:26:48

annelie:åhå, jag hör nästan aldrig nån anna säga tjäx...utan bara med k-ljud.


nadia: haha varsågod gumsi...jag känner mig också ensam bland alla modellånga smalisar...har nästan bara vänner som är lååååånga...o min sambo är lååång och min bror fick visst all längd *grr*

Nadia
2007-02-22 - 19:53:23

precis samma här när det gäller kompisarna å inte nog med de, min 13åriga lillebrorsa är längre än mig å jag fyller snart 17 (!)
med andra ord är jag kortast i familjen ^^

Nadia
2007-02-22 - 19:54:50

men jag har hört att det är många göteborgare som säger "tjäx" :p

Helena
2007-03-01 - 18:46:05

Hi hi då är vi lika långa!!!Med skor alltså..

Anonym
2007-04-11 - 09:46:14

Super sexiga skor!

Cooking Academy
2010-01-11 - 10:23:19

Interesting.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: