GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Jordgubbsglass, ärtor och morotsbiffar till middag ,kokosbollskrig åt världen?

2006-12-10 | 15:55:45 | Vardag

Gick caffelatte+kokosbollspromenad med mamma förut. Det var väldans mysigt, caffelatten var skummig och god, kokosbollen smälte i munnen och jag fick vibbar av Saltkråkan när Stina och Tjorven säljer Skrållan och köper kokosbollar för pengarna.

Fick också någon konstig flashback av min barndoms alla sjukhusvistelser...får alltid det när av kaffe+choklad/kokosbolldoften ty det luktade så från sjukhuskafeterian.

Det var svettigt att gå promenaden, vilket ju iofs är bra för det är ju meningen med motion, men det var också konstigt att bli svettig för att ytterjackan är för varm 2 veckor innan julafton, solsken och barmark.
Jag har dock ingenting emot varmt väder.
Om jag finge bestämme skulle det gärna få vara 20+ varmt ute från 1 januari till ungefär Lucia. Från Lucia till sista december kan det vara fin, vit jul, sådan där gnistrande snö, med starkt solsken och allt ser ut som på ett julvykort.
Så kunde man ha kokosbollskrig istället för snöbollar.
...ja alla krigs ammunition kunde vara kokosbollar istället för bomber och granater.

Fick en Veckorevyn av mamma också i kiosken.
Den ska jag läsa nu.

Sen är det dags att länsa frysen på det mesta ty den ska få frostas av under natten.

Jordgubbsglass, ärtor och morotsbiffar till middag?
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: