GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

jeans- can't live with them and can't live without them

2009-02-28 | 18:30:02 | Outfits och Garderoben

Ahh härligt skön promenad, känns lite lite lättare i psyket igen och jag ser fram emot tacos och melodifestival + öl om en stund. Mamma Mia soundtracket + lite Lars Winnerbäcklåtar piggar alltid upp och lite filmiskt vackert så öppnade jag och stängde vår ytterdörr till sluttonerna av " Om du lämnade mig nu".

Vi har lagt på nya fina gröna överkastet på sängen och så har jag återigen klått the hell out of Stefan i en omgång av Sverigespelet.

Jag var på jakt efter baggyjeans i Skövde idag. Ett par jeans att ha om vardagarna att gå ut och gå i, sitta och titta på film i, sitta och skapa i..loose fit och helsköna liksom..Men jag har verkligen totalt fel kropp för den typen av byxa. Jag har ju väldigt kraftiga ben och hmm väldigt "lös" mage så byxor som är tänkta att vara baggy smiter ändå åt om mina lår och om jag går upp några storlekar är det inget som håller magen min på plats liksom..och jag gillar inte känslan när den får leka, hänga och slänga fritt ( tänk kojuver eller jäsande bulldeg..)

Nej min kropp passar allra bäst i den typ av jeansbyxa jag redan bar idag, den väldigt utställda och icke-baggyga...Synd bara att sådana jeans aldrig finns i rätt längd så jag kan bära lågskor till dom..och kapar jag dom, försvinner ju själva grejen med utställda jeans- utställdheten...tur att jag älskar high heels.

Men finns det egentligen nåt annat plagg än jeans som skapar så mycket komplex oavsett kroppstyp?




Kommentera 17 st

Kommentarer
A
2009-02-28 - 18:37:13

Kort och gott svar på din fråga: Nej, det finns inget annat plagg som skapar så mycket komplex.

Jag måste snart köpa nya och jag våndas och bävar.

Från jag var 18 så tror jag det är alla bilder på smala tjejer i just jeans som fått mig att känna mig fet.

Jag kommer ALDRIG se så där smal och snygg ut i jeans. Tyvärr!

Varför kan man aldrig vara nöjd?

Anonym
2009-02-28 - 18:52:45

Okej rolgit .. :D ja ska kolla på melodifestivalen ja ;D Allt bra annars?

Alshammar - Fashion Lifestyle
2009-02-28 - 19:03:38

jag håller med, winnerbäck och Mamma Mia cdn ska det vara:) och håkan hellström förstås...

sv: tack söta du<3

Marcus Å
2009-02-28 - 19:04:12

Sant, där gjorde jag en sån sak som jag skriv om idag...Inte alls bra! Dubbelmoral från min sida...Du ska inte vara med och tävla om en plats i veckans panel? :)

Matilda
2009-02-28 - 19:14:40

jeans ska då alltid krångla! är de inte för långa, är de för korta, för smala, eller för stora. ALDRIG hittar man något perfekt!

eller jo, hittade ett par perfekta i barcelona, men köpte bara ett par.. och nu är de såklart sönder. SUCK!

måste nog åka till barcelona igen... haha, då blir det 10 par med hem!

Anonym
2009-02-28 - 19:39:42

Okej.. men det tycker jag inte du ska ha! du är helt perfekt och underbart söt :) <3

Bim HD
2009-02-28 - 19:48:14

Ja, tack... jag tar gärna hela kitet... Gillar det helskarpt, perfekt en jobbardag när man ska ner och gräva under något elände till skrivbord, datarummet i källaren osv... korskopplingsskåp eller dyl, då det passar mindre med kort kjol, eller längre tunika o leggings...

Men, jag älskar som sagt var jeansen - din älskade Avanna tröja och tom skinnjackan vill jag ha!!! så det så... snyft.... och väskan där är så grym...

Må så grankott... kramis skruttisen!!!

(hm, vill väl ha allt än mer då man inte kan köpa något, kanske? Senaste jeansen inhandlades på rea på nätet - HM - i samma storlek som alla andra från dem... JA, JAG BEHÖVER OMFORMATERA KROPPEN!!! Ursäkta skriet - men nu måste det till träning, basta... ingen strech i dem - säger allt?)

Nina
2009-02-28 - 20:48:05

Snygg du är idag :-) Ha en mysig lördagkväll!

suss
2009-02-28 - 20:51:01

Jeans är inte så jobbigt tycker jag, däremot figursydda t-shirts.. Urk.

Anneli
2009-02-28 - 22:47:42

Bikinin tycker jag är med och tävlar faktiskt...om den kan betraktas som ett plagg. Usch.

Sofia
2009-02-28 - 23:02:25

Snygga jeans och du är lika strålande som alltid! <3

Julia
2009-03-01 - 00:05:17

Jag tkr du borde köpa ett par "team sportia-mjukisbyxor" istället, det är kanon skönt kan jag lova! :D Spec pojkvännens som är en storlek förstor. ;)

Ne men de borde vara ett par perfekta byxor till att skapa, gå promenader o kika film i tkr jag. :D

Sara
2009-03-01 - 11:31:07

Jag har oxå problem me jeans.. Breda höfter, korta ben.. Får alltid läggas upp en decimeter!

De du har på bilden va snygga på dig :) Kram!

Moa
2009-03-01 - 12:29:50

snyggt! klänningar brukar också sitta fel på mig.

Sanna
2009-03-02 - 14:14:55

Ett tips!

Köp baggy jeans på killavdelningen.

Jen
2009-03-02 - 16:12:22

Jag läste inte inlägget så noggrant men jag reagera bara på att du är sjukt snygg på bilderna. så jag ville bara säga det :) due SJUKT snygg. :D ha en fin dag !

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-03-02 - 19:55:29

sanna: ska tänka på det! kram!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: