GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

miss my mac , tack för den fElgiganten

2011-01-24 | 19:26:11 | Egocentrerat&Vardagligt

Suck
Bläsch
Pust
Arrrgh!


Den 17 december lämnade jag in min lille Macbook på Elegiganten då tangentbordet slutade funka och den hängde sig och andra småfel.
Den 8 januari ringer de och säger att de hittat vätska i datorn - hur nu den hamnat där och säger att jag måste godkänna kostnadsförslag på 2013 kronor.
Jag ber att få ringa upp på måndagen - då de ringde på en lördag då jag ville kolla lite med försäkringar och hyresvärden eftersom jag misstänkte läckage från taket - ja vi har ju en hel del problem med läckage i denna lägenhet.
Elgigantenkillen som ringde skulle dessutom messa ett direktnummer till mig.
Inget sms kom.
Jag ringer det servicenummer jag fått vid inlämningen av datorn och säger att jag godkänner kostnadsförslaget och blabla och tjejen jag pratar med säger att Ok då är det godkänt då skickas din dator på lagning.
Sen hör jag inget..inga samtal inga mail inga sms no nothing.
Jag loggar in på Elgiganten service-statusgrejs på nätet igår och där står det att datorn finns att hämta sen den 19/1 på Elgiganten i Skövde.
Ok.
Så jag och darling åker dit idag.
Möts av beskedet att de försökt och nå mig en masssa gånger för att höra om jag godkänner kostnadsförslaget så de kan skicka den på lagning.
VA FAN!??

Trots att det sen tydligt står i servicekillens dator att jag godkänt och pratat med Elgigantens kundservice.

Efter det gick det bara utför.
Jag begick misstagen att beträda några provrum med några byxor.
Och nu sitter jag här och själväcklet pyr.

Fast jag begriper ärligt talat inte mig på den här byxan på Gina Tricot.
Resår i midjan, ingen gylf och grenen hänger långt ner mellan benen om jag inte drar upp dom väldigt högt men då ser jag ut som ett blöjbarn.
Storlek 36 satt hyfsat i midjan men de gigantiska låren och breda röven fick inte plats, vågade inte ta ett steg i provrummet för då hade de spruckit.
Och är det inte typiskt att man blir svinhungrig precis när man fått värsta tjockångestattacken och att pojkvännen dessutom då i det läget vill bjuda en på restaurang..?

 

hmm jaha..så här ska de visst sitta..hmm lite för kort lite för kraftig.


Kommentera 29 st

Kommentarer
irma
2011-01-24 - 19:36:19

storkedjorna är ju hopplösa. hade problem med Expert förra året, skickade iväg telefonen på lagning när den kom tillbaka hade de ändå inte fixat problemet så fick skicka tillbaka den igen... det skulle ta 3 veckor men tog 3 månader... otrevliga var de också

Ida
2011-01-24 - 19:39:05

Ja, visst är det typiskt? Men sluta ha tjockångest!!! Du är ju jättefin. Kram!

Malin
2011-01-24 - 20:20:11

Du vet väl att du kan få reseersättning om du haft den på lagning.

Ska precis kolla upp det o skriva ett inlägg på min blogg tänkte jag!

josephine
2011-01-24 - 20:20:23

sv: aha okej :/ mår du bättre nudå? kram

Art By Tina/Tina Axelsson
2011-01-24 - 20:21:05

Helt ärligt tyckte jag byxorna satt bättre på dig än på provdockan - men om jag ska vara ännu mer ärlig så är byxorna inte snygga över huvudtaget. Finns finare att hitta!



Du är vääääldigt fin i nyblekta håret=)



..och hoppas det löser sig med datorn.

pimpXprincess
2011-01-24 - 20:27:36

Fyfan vad tråkigt när allt bara går fel :/ Kram på dig!

Sofia
2011-01-24 - 20:30:31

Nä de där byxorna är värdelösa för mig oxå...

britta
2011-01-24 - 20:32:06

Tack för dina tankar! Jag måste verkligen släppa pressen när det gäller bloggen och som du sa se det som ett sätt att få ut mina bilder. Det var ett bra tips att kriva ned idéer och förvara dem på ett speciellt ställe, man får ju inga idéer när man sitter med pennan redo direkt. Och jag som har bloggen och tecknandet som en ren fritidssysselsättning, och, komiskt nog, ett sätt att slappna av, har ju egentligen ingen anledning till att känna press på prestation. Å andra sidan måste man ju sätta press på sig själv. Alla börjar ju någonstans så att säga. Fast man ska ju gärna palla sin egen press. ;) Det jag måste arbeta på mest är att inte jämföra mig med andra. Alla har ju sitt språk. Hoppas jag.



Ska passa på att tacka för all inspiration du gett mig. :)



Och du, de där byxorna var ju inte ens snygga på den där skinny modellen. ;)

Tessan - KREATiV text I foto I design
2011-01-24 - 21:31:24

Ser lite ridbyxestuk ut på dig, det kan ju också vara skoj, sån där brittisk lantstil typ.

Fred
2011-01-24 - 21:52:51

Fan va kässt! varför kan det aldrig gå smidigt när man har med affärer/leverantörer att göra? lider med dig!

Lena
2011-01-24 - 22:23:22

Fy vad irriternade! Själv bråkar jag med Tele2 för tiden. :)

Katarina
2011-01-24 - 23:01:46

Finns en anledning till att en vän till mig kallar dem för Elschimpansen! (dock jävligt taskigt mot schimpanserna) Spännande att du är för kraftig när du kan ha strl 36.. Hm tycker iofs att Gina ofta har konstig passform. Å andra sidan är jag större än 36 också :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-01-24 - 23:06:10

Katarina: jag provade byxor på hm i strl 40 som inte gick och knäppa och klänningen jag hade på mig idag var strl 42.



Jag kommer undan med mindre storlekar på en del plagg för att jag är kort medan en del plagg funkar det inte med största storleken..de har ju en hel del med kroppsform att göra..det känns som det mesta idag är för den väldigt långa raka kroppen och plaggen är varken sydda eller rymliga för en sån som mig som är kort - 157 cm, med fyllig byst fyllig buk och väldigt kraftiga stabbiga ben.

Michaela Lejonberg
2011-01-25 - 00:21:59

Dags att börja kalla Elgiganten för FEL-giganten??? Haha... kunde bara inte låta bli!!!



jag var inne på Gina Tricot före jul och köpte en tröja och en kjol! fanns mycket som jag gillade där. Jag som ALDRIG kunnat ha kläder från sådana butiker innan! Det är som julafton varje dag man kan gå in i en butik och upptäcka att man kan ha de där kläderna som jämnåriga också har... fast det händer att jag fortfarande kliver in på Lindex och går raka vägen till Generousavdelningen, kommer till slut på att hoppsan, här är det alldeles för STOOOOORA kläder! Huvudet hänger inte med!



Hoppas du snart får din dator!!

SoP
2011-01-25 - 01:50:07

Förlåt ett litet skratt från min sida- varför provade du öht så fula byxor ? ;-)

Maria
2011-01-25 - 07:48:22

Stackarn, vad du ska ha otur med dina datorer :( Hoppas det löser sig, och vet du vad, du är faktiskt fin <3

Lovely
2011-01-25 - 09:11:32

Trist med datorn... :( Men du, brallorna är jättefina på dig!! :)

Julia<3
2011-01-25 - 09:17:06

Hoppas att det löser sig med datorn :)

Kotten
2011-01-25 - 09:22:19

Var glad att dom byxorna inte passa dig för dom ser verkligen ut som något ett u-land har för att dom inte har råd med material och design. Nej .. du ska va glad att du har former istället och lämna dom fula brallerna åt nån annan.. :) !

A
2011-01-25 - 09:41:17

Jag tycker byxorna ser snygga ut på dig, men fula på skyltdockan. Så det så! :)

Alexandra
2011-01-25 - 10:46:26

Vätska i datorn kan bero på att det bildats kondens i den också, det behöver inte vara en direkt vattenläcka.

Karin
2011-01-25 - 12:54:40

Men snälla du, sluta hacka på dig själv =( Du är jättefin!

Men alltså ett par ljusa vida chinos med hög midja sitter inte snyggt på någon, inte ens en spikrak fjortonåring.

Kram!

Josefine
2011-01-25 - 15:47:40

Åh elgiganten och liknande ställen är ju hopplösa med sånt där. Man blir ju sur för mindre liksom.



De där byxorna är inte snygga på provdockan heller och inte på superslimmade fjortisar heller som Karin skrev.



Kram

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2011-01-25 - 16:08:52

Men vad håller de på med?! Så får det ju inte gå till - GRRR! Jag skulle kräva ersättning ordentligt för det slarvet! =( Får du någon kompensation? Tror att du kan få det bra - de har ju alltid nöjd-garanti och sånt där? :)



Ps - konstigt med brallorna, men så vill de väl att man ska vara smal som en speta för att klä i vissa kläder och då är man inte snygg i kroppen ändå ;)

Grimgoth
2011-01-25 - 16:47:23

Gillar denna bild på dig.

Julia
2011-01-26 - 13:20:47

tack detamma hördu! :) finis

Madde
2011-01-27 - 13:21:07

Sist jag var och provade kläder blev jag så arg över att allt var så litet och satt så fult, att det slutade med att jag gick och köpte en massa godis...

Himla konstigt! :)



Hoppas det fixar sig med datorn!

Katarina
2011-01-29 - 21:40:21

Menade inget illa mot dig utan mot Gina. Jag är ynka 155 cm över marken o har mega tuttar så känner igen ditt problem. Eftersom jag oftast måste ta en större storlek kan det bli fel i ärmar o ben. Alltid i ben, så trött på att lägga upp byxor, eller min stackars mamma är, som alltid får göra det fast jag är 25 o borde lära mig själv :)

Rebecka
2011-02-03 - 14:25:48

Jag har alltid samma problem!

Hittade dock ett par riktigt fina chinos på H&M för 299 kr idag som passade perfekt för mig med rikliga kurvor!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: