GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

skoningslöst provande och rensande

2011-02-08 | 14:19:17 | Outfits och Garderoben

Efter att jag kört ett träningspass med afrikans dans + styrketräning så har jag nu tagit tag i det..Garderoben..garderoberna.
Skoningslöst, mot mig själv, har jag nu provat vartenda par jeans och byxor jag äger..och ja de flesta hamnar nu i Icakassar.
Jag har inte gråtit ännu, har en hyfsat bra stark psykisk dag.
...men visst är det ksrämmande att se så svart på vitt, byxa efter byxa hur mycket större och tjockare och bredare jag blivit..och det på inte särskilt lång tid. Ok att jag inte kommer i sånt jag köpte när jag startade den här bloggen. Men sånt jag köpte för ett år sen?
Byxorna kommer oftast inte över låren och om jag tyckte för ett år sen, två år sen, tre år sen att mina lår och ben är groteska..vad är de inte nu?
Suck.
Tycker hela världen består av människor med smala ben, alla har proportionerligt smala snygga ben utom jag och ändå är det benen jag rör mest. Folk som  är tjocka om magen har ändå smala ben.

Nå väl..joggingbyxor är elastiska, där finns det iaf rum för lite mer.

Och nu ska jag plåga mig lite mer genom att gå på den årliga synundersökning hos optikern..hatar att gå till optikern. Är alltid övertygad om att det ska bli som med Mary Ingalls i Lilla Huset på Prärien och de kommer säga att jag snart är blind.

 

Kommentera 27 st

Kommentarer
Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2011-02-08 - 14:42:05

Anna, jag har värsta toppenidén i min blogg idag... Vad tycker du, som den superbloggare du är? :)

Tessan - KREATiV text I foto I design
2011-02-08 - 15:13:04

Stackars liten, jag känner så väl igen det där. Är inte ofta man öppnar garderoben och inser att grejerna är för stora. Suck.



Sv: I know. Lagen om alltings jävlighet.

Moa
2011-02-08 - 15:13:26

Jag hatar alla byxor/jeans trots att jag har jättelånga ben. Dom är inte skapade för mig. Antingen får jag platt rumpa, enorm höft eller ser bara allmänt knepig ut. Kjolar och klänningar for the win!!!

EMMI - modeblogg
2011-02-08 - 15:14:08

- åh tack ska du ha :D

Emma
2011-02-08 - 15:15:58

Jag känner verkligen igen mig! Ändå ser du vääääldigt bra ut!

Eve
2011-02-08 - 15:35:36

Alltid lika hemskt att gå till optikern, särskilt som synen bara blir sämre och sämre och det känns som det kommer sluta med att man blir blind ja :(

anna
2011-02-08 - 15:52:06

åh ge mig den där blåa klänningen! den är från forever21 va? har för mig att jag suktade efter den ett bra tag.



haha ja mer damon i handduk helt klart!

已知 Mohammedi Al-debis™
2011-02-08 - 16:08:32

hej hej

Lina
2011-02-08 - 16:13:18

Vad stark du är! Själv har jag inte vågat prova igenom mina byxor än. Vilket antagligen är dumt eftersom jag varje gång jag öppnar garderoben tänker på dom jävla byxorna som jag säkert inte kan ha och inte vågar prova.

Skönt att få det gjort! Och skönt med en städad garderob där bara de du använder finns :)

Du är underbar, snygg och duktig och det sitter inte i några centimetrar mer eller mindre någonstanns!

Ida
2011-02-08 - 16:24:06

ANNA. Du har feeeeeeeeeeeeeeeeeel! Här sitter en kvinna med gigantiska lår PÅ RIKTIGT. Men vi är snygga ändå, vi kvinnor med lår. sådeså. Kram!

Sanna
2011-02-08 - 16:31:58

Har samma problem som dig! :(

Siri
2011-02-08 - 16:32:58

tänk på att man har muskler också, då du tränar benen bygger du ju på massa muskler som bidrar till att du inte får på byxorna :)

alexandra
2011-02-08 - 18:15:45

sv: du borde se den!!:)

Katarina
2011-02-08 - 18:30:44

Jag har korta, stubbiga ben med jättevader o inte är de särskilt proportionerliga heller. Ser också bara smala ben överallt som har fin form. Spec irriterande är att "tjocka" människor kan ha smala o fina ben men inte jag. Även om jag går ner i vikt så är vaderna ändå groteska o jag kan aldrig ha stövlar. Suck.

dissy
2011-02-08 - 18:43:12

Åh vad jobbigt..men släng dem bara och tänk på hur fin du är ändå. Du har fina kurvor. Vad du än säger. Jag tycker du är grymt snygg i långklänning. Jag hatar jeans. Det finns inget par som sitter bra på mig. Jag tycker att jeans är 2000-talets korsett. De är så tighta att jag knappt kan andas i midjan om de passar i benen och passar de i midjan är de på tok för stora i benen. Det är inte så att jag är tjock men av ngn anledning ska man tydligen inte ha ett uns underhudsfett runt midjan om man har strl 26 i benen. Jag får alltid muffinmidja i tighta jeans så jag använder jeansleggings istället. Bästa uppfinningen ever! Bara att dra upp till midjan och så slimmar de figuren. Dessutom tillåter de en rejäl middag med efterrätt eftersom de töjer sig:) Har du provat det?

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-08 - 19:05:44

dissy:eftersom mina lår är cirka XXL och dessutom jävligt korta så tycker jag bara de ser än fetare ut i sånt som jeansleggins och tights.



finns nog inte ett enda par jeans som kan vara förstora i benen på mig..boyfriend fit sitter skittight.



och det handlar inte om kurvor tyvärr..det handlar om att jag är kort satt och tjock.



Kurvor är en sak tjockhet en annan.



men jag gör vad jag kan just nu..försöker ju träna nästan varje dag nu igen när jag är frisk försöker äta små portioner och nyttigare.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-08 - 19:06:32

Katarina: låter som om vi har exakt samma kroppstyp.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-08 - 19:08:39

Siri: kan nog itne skylla nåt på muskler i det här fallet tyvärr..det är daller..tjockt kompakt daller.

Art By Tina/Tina Axelsson
2011-02-08 - 19:13:18

Ja, idag är en betydligt bättre dag, lite fattigare men mindre ont. På fredag blir det nog ännu bättre för då ska tanden förhoppningsvis ut och begravas.

Linda-Blivande Mamma
2011-02-08 - 19:15:09

Ah sant iofs blir ju fint i butikerna så men vi handlar aldrig ngt på alla hjärtans dag, slutade med det för ett tag sedan, nu satsar vi på en riktigt god middag istället!

Åh ser nedan att du är påväg att öpnna webshop?Grattis vad kul!När är det dags?

Cissi
2011-02-08 - 19:23:59

Jag har det likadant. Har aldrig jeans längre utan bara strumpbyxor, vinter som sommar. Och att gå i klänning utan något under och låren brinner efter att ha gnidits emot varandra när man går..Hua!

Men vad gör väl det egentligen. Visst skrev du en gång för länge sen att du aldrig fått höra ett ont ord av någon som sett dig utan kläder? Inte jag heller. Jäklar vad lättare det blev att acceptera det då. Tänk så igen... Fina du :)

Kram

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-08 - 19:27:24

cissi:nope det har jag inte fått..och jag tycker om mig själv hyfsat naken också , för mig själv..det är så fort kläder är på som jag känner konturerna gränserna valkarna och begränsningarna med kroppen..kläderna definierar formen, fettet valkarna, det fula liksom.

Elin
2011-02-08 - 19:32:13

Varför håller du på såhär? Du är ju inte ens tjock. Tjock enligt DINA mått kanske, men kom igen - dina lår XXL?

Dessutom är alla stöpta i olika form. Du kommer kanske aldrig ha smala, smalisben som ser kick ass ut i stuprör? Hur mkt du än bantar? Har du tänkt på det? Är det nåt att vid nästan 30 sträva efter?

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-08 - 19:34:49

Elin: nu var det mer den påtagliga känslan av att ha gått upp så pass mycket senaste året och åren och att jag bevisligen varit mycket mindre.

Jag vet inte om man borde ha kommit underfund eller känna på annat sätt vid en viss ålder heller.

Det är ju inte särskilt kul att slänga ut tio par jeans så där.

Fabian
2011-02-08 - 21:15:47

Det är en sån separationsångest när man resnar ur sådär! Men i många fall nödvändigt.

Elisabeth
2011-02-08 - 23:25:26

Kram på dig <3 Jag känner precis likadant.. Vill inte ens öppna min garderob och gå igenom för jag är rädd för hur mycket kläder som inte kommer passa.

dumb_blonde
2011-02-09 - 14:44:13

Jag blir så ledsen när jag läser vad du känner för din kropp. Visst, alla kan ha saker de önskar de kunde ändra på sin kropp ( jag tänker inte hymla, jag har gjort en bröstop och hade jag lärt mig acceptera mina små bröst hade jag kanske låtit bli) men jag upplever att du har ett så starkt hat. Jag önskar att du kunde se själv vilken vacker tjej du är, ditt hår, ansikte och tuttar är exempel på kroppsdelar som är superfina på dig.



Jag förstår att det är svårt att acceptera sin kropp som den är men den är stark och frisk (dessutom är det inte farligt att ha fett på benen på samma sätt som magen) vilket många skulle offra sina smala ben för många gånger om. Jag har förstått att du har BDD, kan du inte få hjälp av ett proffs att försöka ändra din syn? Kanske KBT? Sen suger det såklart att man kan få skav på låren men det är en annan femma.



Du är vacker Anna, tjocka ben eller inte.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: