GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

megacleansing of the wardrobe

2011-02-08 | 19:23:27 | Outfits och Garderoben

Fy fan vad jag har röjt nu i garderoberna!
Två fyllda pappkassar med kläder som det bara är att slänga för att de är så slitna urtvättade trasiga sunkiga etc.
Och sen har jag burit upp 8 pappkassar fyllda med kläder upp på vinden. Säkerligen 10 par jeans, 5 par andra byxor, x antal toppar, några skinnjackor, nån kappa, några blusar etc.

Antingen skänka bort eller kanske ta tag i min bloppis igen.

...finns ju dock en liten djävul i bakhuvudet som säger "spara alla jeans..du kan gå ner du ska komma i dom igen"..
Det tog en jäkla tid det där röjandet, men det har resulterat i 2,5 tomma garderober vilket egentligen känns ganska så skönt.
Att det inte ligger där och ger mig ångest. Att det inte längre väller ut och ligger i högar.
Dock är jag inte färdig än. Har klädkammaren kvar att ta tag i och så ska jag röja ur bland alla underkläder, strumpor och strumpbyxor..men det tar jag imorrn.
Glömde av lunch och att äta regelbundet medan jag röjde så huvudvärken kom smygandes till slut och orken sinade.

Men ja jag kan känna mig nöjd med dagens arbete - ganska hårt styrkepass+afrikans dans + megasuperduperstor röjning av garderoberna.

Och så skapade jag ju en bild  imorses och nu skapade jag den här:

Kommentera 18 st

Kommentarer
Malin
2011-02-08 - 19:30:26

Åh det är sååå skönt att rensa ut.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-08 - 19:32:36

malin:mmm fast också sorgligt och smärtsamt att se hur tjock man blivit..och vad mycket pengar man nu röjt ur..=(

Lydia
2011-02-08 - 19:48:54

Jag behöver snarare göra tvärt om: skaffa mer kläder, men jag har inte råd :/

Elin
2011-02-08 - 19:49:08

Jag börjar tänka att även jag är fet. Jag har XS/S på alla mina kläder i princip. 36 ev 38 på byxor. Boyfriend fit sitter tight på mig med. Jag är 160 cm. Jag är inte trådsmal. Jag har stabbiga ben (muskler i mitt fall jag tränar på gym och springer 6 dagar i veckan minst- men det syns ju inte i ett par leggings). Vill gärna betrakta mig som normal med muskluösa tendenser och en sund mängd underhudsfett men det är tydligen inte möjligt längre. Det finns bara ytterligheter.Jag är nog ett sånt smygfetto. Kommer undan med alla valkar pga längden. Ja så är det... Låt oss predika detta för alla unga tjejer också!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-08 - 20:06:49

Elin: Men snälla Elin. Om du är nöjd med dig själv var det, det är väl jättebra att du är det och tycker du att du är normal håll fast vid det. Varför ska du ändra den uppfattningen för att jag säger nåt annat om mig själv?

Jag har röjt ut varenda topp jag harii xsmall och small, röjt ur byxor i 36 och 38 för att jag inte kan ha dom längre.

Jag ligger snarare på Medium och 40-42 och är några centimterar kortare än vad du är. Sen visst vissa typer av plagg kommer jag i mindre storlek andra kommer jag inte ens i 44.



Men vad ska man ha för storlek och längd enligt dig för att man ska få tycka att man är för stor och ha "rätt" att må dåligt över sig själv och få bli ledsen över alla plagg man fått slänga..och det sen utan att nån med mindre storlekar - du än en själv sen dessutom inre ska må dåligt och vända på det hela?

Elin
2011-02-08 - 20:10:09

Äsch. Jag blir bara så upprörd eftersom du på alla bilder är en skitsnygg tjej som inte alls ser tjock ut.

Sissi
2011-02-08 - 20:11:15

åh, jag tycker det är så himla roligt att städa garderoben - särskillt om man hittar något man glömt bort att man har, men däremot är det bara tråkigt när man upptäcker att man inte gillar nästan någonting längre ;)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-08 - 20:13:54

elin: du får bli upprörd visst...absolut.

Men en bild är inte alltid en sann verklighet. Hur ofta lägger jag upp bilder på mig själv alls längre? Outfits?

Och hur många bilder tror du det kan ligga bakom en bild jag lägger upp där jag ordnat grejat i evigheter med att försöka inte se så tjock ut som jag är..?

Det är mest photoboothbilder nu förtiden på mig från brösten och upp, inte så mycket kropp.

Men jag sitter ju inte här och ljuger om alla byxor jag inte längre får på mig. Det är ju en sanning att jag ökat flera storlekar på ganska kort tid.



kram på dig

Fani
2011-02-08 - 20:39:07

tack så mkt :) pysslat om dem lite i photoscape.

röja i garderoben är ngt jag behöver göra också!

anna
2011-02-08 - 20:57:57

Tack, värdena är tyvärr fem ggr så höga som de får vara fortfarande. Men de blev lite bättre och jag hoppas att det fortsätter så. Kram!

Malin
2011-02-08 - 21:02:12

Jo jag vet, har precis samma problem nämligen. Fast jag vet varför jag går upp, jag rör mig inget och äter för mycket.

Skulle behöva rensa ut i min garderob också, men har inte tid och så har man massa känslor för gamla kläder, fast man inte kan ha dem...

Fred
2011-02-08 - 21:08:46

Ha ha, ja... Gött som fan att få ordning i garderoben!

Helén
2011-02-08 - 21:54:42

Jobbigt att rensa tycker jag. Gillar inte att göra mig av med saker jag använt för lite eller har varit ganska dyra. Därför ligger även de plagg jag inte använder kvar. Mkt smart.



Har iaf sprat mina favvojenas från när jag började plugga 2002. Kommer aldrig använda dem igen efter som de är jättesmå men älskade dem så en gång i tiden så de får bo kvar men orsakar ingen ångest. Däremot är jag i en svacka där jag faktiskt inte vill shoppa nåt nytt just nu. Har så bizzart mkt kläder och mycket som är lite använt. Vill hinna använda dem innan jag köper nytt. En helt ny känsla för mig. Synd att jag inte kände den när jag var fattig student. Sen planerar jag en viktminskning till sommaren så ska inte köpa nya byxor förrän dess. Vilket resulterar i att jag ara har ett par byxor att jobba i just nu. Men har ju mest kjol på jobbet. Men det är en fantastisk känsla när man har blivit av med en massa gammalt. Kanske ska prova att sortera ut lite imorrn. Om jag känner mig stark. Kramis

Jess
2011-02-08 - 22:02:12

Det kan vara skönt med garderobsrensning ibland och om du nu inte trivs i att ha gått upp någon storlek eller två så spara något av plaggen som du tycker riktigt, riktigt mycket om och ha som mål att komma i det igen? Min vän gjorde något liknande, köpte ett plagg hon verkligen älskade men som var för litet, ett år senare hade hon kämpat ordentligt och det satt jättebra på henne. Vet inte om det kan motivera dig, men kanske :) Du verkar ha en sund syn på det här med att träna och samtidigt äta rätt iaf, och se det långsiktigt vilket jag tror är viktigt. Men vad vet jag :P Fina bilder har du gjort idag iaf!

Kim
2011-02-09 - 06:38:33

Älskar hur du skriver, så öppet och inspirerande. Jag tillhör också den kurvigare typen och det är svårt att inte få ångest när man ser alla pinnsmala tjejer. Och hela tiden varje dag finns en plan för att någon dag ska jag med vara smal.. Men det borde vara bättre att acceptera att min kroppstyp inte är byggd så och spara energin som går åt till ångest :/.

Ellis
2011-02-09 - 22:01:45

Det är så jäkla synd att jag inte kan ha dina kläder, det är ju för små!! Annars kunde jag säkert blivit ny ägare till en del via bloppisen, jag har ju vid ett flertal tillfällen sett att vi köpt samma Lindex-prylar t.ex. :-)

Ellis
2011-02-09 - 22:17:29

Men näää... allting som du hade uppe då var ju pyttesmå storlekar...

Ellis
2011-02-09 - 22:32:25

Nu hittar jag inte ens din bloppis?!

Jag har 38 för det mesta men du hade minsann pyttekläder där, iaf förut :-)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: